vragen over betalen op een cruise

• Mario

Hallo, ik ga 12 september weg met carnival cruise Imagination

Het zit namelijk zo ik kan geen Credit card krijgen dus nou is me vraag!

Kan je ook gewoon contant betalen op de boot?

Groetjes

Mplak

• Jozef

Beste Mario,

vooreerst….het is schip, geen boot !

En,..jawel, je kunt “gewoon” een contante storting doen, waarna dit bedrag op je scheeps-credit-card gezet wordt. Daarmee kun je de (alcoholische)drankjes, excursies, etc. betalen. De een vraagt een eerste storting van 100, de ander van 250 en weer een ander van 500 dollar. Bij sommige moet je zorgen dat er voldoende op staat en bij anderen kun je op de laatste dag alles contant afrekenen.

Er zitten nogal wat verschillen in, wellicht moet je -in dit geval- eens op de Carnival-site kijken.

Bon Voyage, Jozef.

• Robin

Het niet hebben van een creditcard is zwaar klote daar. Ook voor betalingen buiten het schip is het gewoon nogmaals klote dat je geen creditcard hebt.

En inderdaad….SCHIP geen boot…zoiets gaat cruisen.

• Mario

Zou het wel willen hebben scheelt een hoop gezeur!

Maar ja als je het niet krijgt is het weer een andere zaak.

In ieder geval ik ben weer wat wijzer dus bedankt voor de info.

• karin

jeetje wereldverbeteraars wat flauw zeg

• Hassy

De beste stuurlui staan weereens aan wal, met die nare opmerkingen

Mario, genoeg dollars meenemen, niet aan boord wisselen die euro.

Hier dollars kopen.

Goede reis.karin schreef:

>

> jeetje wereldverbeteraars wat flauw zeg

• nefinie

Gewoon een borg achter laten, dan krijg je ook geen gezeur met de gratitudes (tips) daarnaast kun je gewoon je eigen drinken aan board meenemen. Biertjes moet je mee smokkelen (al 6x gelukt), er is de heledag door voldoende ijs en schone bekers op het pooldek. Daarnaast kun je ook een z.g. fountain card kopen. Deze kun je de kopen bij de z.g. main bar, je krijgt dan een rode coca cola bindon mee die je (zelf) mag vullen aan de zijkant van een van de barren.

Misschien een goede tip: elke dag wordt er per persoon tussen de 11 en 16 dollar van je sail&sigh kaart ( je in board credit card) afgetrokken, dit kan op lopen tot +/- 300 dollar per gezin (4 personen) voor een 7dgse cruie. Dit kun je aan het eind eventueel veranderen bij de “Credit Desk”, bijvoorbeeld als de bediening niet goed genoeg was. LET OP ! dit kun je alleen maar doen als je NIET gekozen voor prepaid gratitudes (vooraf betaalde fooien). Bij de meeste reisbureau's wordt standaard de vooraf betaalde fooien erbij gedaan, boeken op een amerikaanse website niet (bijvoorbeeld www.icruise.com is een goede).