Wie gaat er nog cruisen?????????

• i.boekee

Beste cruisefan's

Ik vroeg mij af of er hier nog mensen zijn die een cruise hebben geboekt?

Het lijkt mij wel leuk om te weten met welke rederij, schip en route er een cruise gemaakt gaat worden.

Ik zou eigenlijk 4 september a.s. met de Carnival Valor gaan cruisen, maar wij hebben deze cruise verzet naar februari volgend jaar omdat wij 1 september de sleutel krijgen van ons nieuwe huis.

Ik ga 5 februari 2006 cruisen met de Carnival Valor in het westelijke caribische gebied.

November 2006 gaan wij met de Voyager of the seas in de middelandse zee cruisen maar de exacte datum is nog niet vastgezet, maar dit gaat op korte termijn gebeuren.

Wij hebben er in ieder geval al heeeeeeeel erg veel zin in.

Groeten van een echte cruise en cruiseschipfan

Ivo Boekee

• cruiser

Hoi Ivo,

Wij zijn ook van plan volgend jaar februari te gaan cruisen. Mijn voorkeur gaat ook naar carnival valor? Waar heb jij geboekt?

Er wordt gezegd dat je via amerikaanse sites goedkoper uit bent. Maar ik heb alles een beetje berekend maar ik kom niet echt veel goedkoper uit. Vorig jaar hebben wij bij zeetours geboekt en voor een kleine 1000 euro heb je een leuke cruise met vlucht plus 1 hotelovernachting. Kijk ik misschien bij de duurdere sites? Wat vind jij een acceptabele prijs??

Groetjes

• Fan

Hoi Ivo,

Wij gaan 2 januari een zesdaagse cruise doen met de enchantment of the seas van Royal Caribbean. We gaan naar key west, cozumel en belize. Het is voor ons de eerste keer, dus erg spannend allemaal. We hebben in nederland geboekt via american vacations. Het schip hebben we al vele malen bekeken toen hij verlengd werd in Rotterdam. Dat was erg leuk om die verlenging van zo dichtbij mee te maken.

Groetjes

• i.boekee

Beste Cruiser

Het zou leuk zijn als jullie dan ook dezelfde afvaartdatum zouden kiezen?

Ik heb al heel erg veel opgezocht over de Carnival Valor en het lijkt mij een geweldig schip om een heerlijke cruise mee te maken.

De cruise die ik ga maken heb ik deze keer bij www.carnivalholland.com geboekt omdat deze prijzen ook inclusief vliegreizen, havengelden, fooien en hotelovernachting zijn.

Ik heb natuurlijk ook gekeken waar ik het voordeligste deze cruise zou kunnen boeken maar ik kwam toch bij carnivalholland uit.

Als je een binnenhut boekt vind ik dat een prijs tussen de € 1000,- en € 1200,- P.P inclusief de vliegreizen, havengelden, fooien en htelovernachting redelijk is.

IK HOOR HET WEL!!!!!!!!

Succes en groetjes,

Ivo

• i.boekee

Beste Fan

Super dat jullie deze cruise gaan maken op een geheel vernieuwd schip.

De foto's die ik allemaal heb gezien van de Encantment of the Seas lijkt het schip een echte metamorfose te zijn ondergaan.

Ik ga zelf ook een gedeelte van de route cruisen die jullie zeggen.

Wij vertrekken vanuit Miami, dag op zee, Belize, Isla Roatan, Grand Cayman, Cozumel, dag op zee en eindigen weer in Miami waar we na de cruise nog twee hotelovernachtingen hebben geboekt.

Wij hebben er in ieder geval al onwijs veel zin in.

Groeten,

Ivo

• Hassy

Voor de goede orde het volgende:

ik lees over passageprijzen en “FOOIEN”.

Die fooien zijn erg persoonlijk aan boord, en die geeft de passagier zelf aan de steward(ess), barman, cabinsteward enz.

Het komt mij vreemd over dat e.a in de passageprijs zou zitten.

Ik werkte vele jaren aan boord van cruiseschepen als purser, vandaar mijn “tip”.

Een goede reis.i.boekee schreef:

>

> Beste Cruiser

>

> Het zou leuk zijn als jullie dan ook dezelfde afvaartdatum

> zouden kiezen?

> Ik heb al heel erg veel opgezocht over de Carnival Valor en

> het lijkt mij een geweldig schip om een heerlijke cruise mee

> te maken.

> De cruise die ik ga maken heb ik deze keer bij

> www.carnivalholland.com geboekt omdat deze prijzen ook

> inclusief vliegreizen, havengelden, fooien en

> hotelovernachting zijn.

> Ik heb natuurlijk ook gekeken waar ik het voordeligste deze

> cruise zou kunnen boeken maar ik kwam toch bij

> carnivalholland uit.

> Als je een binnenhut boekt vind ik dat een prijs tussen de €

> 1000,- en € 1200,- P.P inclusief de vliegreizen, havengelden,

> fooien en htelovernachting redelijk is.

> IK HOOR HET WEL!!!!!!!!

>

> Succes en groetjes,

>

> Ivo

• Wil

Bij veel rederijen, bijv. HAL, Celebrity, RCCL, worden de fooien op de dagrekening gezet en worden verdeeld onder het personeel.

Wil je dat absoluut niet, dan moet je dat aangeven.

Uiteraard staat je het vrij iemand een extra fooi te geven.

Waarschijnlijk wijs geworden door die mensen die nooit of weinig fooi gaven.

• I.boekee

Beste Cruisefan's

Ik ben het ook al een tijdje gewend dat de fooien op de dagrekening bijgeschreven worden.

Als er drankjes ook boord worden gedronken wordt er ook al 15% extra bij de rekening opgeteld voor de fooi.

Ik geef aan het einde van de cruise wel altijd een extra fooi aan diegene die het echt verdiend heeft.

Groeten,

Ivo

• cruiser

Hoi Ivo,

Vandaag geprobeerd onze cruise te boeken. Heb Carnival Holland gebeld, maar zij zeiden dat ze nog geen prijzen hadden voor 2006, alles inclusief dan. Ze waren nog aan het onderhandelen met de vliegtuigmaatschappijen. Maar jij vertelde dat je al geboekt had voor februari. Ik snap er niks van. Heb jij ook geboekt via het gratis nummer van hun?

Wij willen de cruise van 18 februari gaan boeken.

Groetjes

• I.boekee

Beste cruiser

Ik heb mijn cruise al geboekt via www.carnivalholland.com.

Jammer dat jullie niet op dezelfde datum gaan als wij dan waren er in ieder geval landgenoten aan boord.

De cruise zelf was al eerder geboekt maar de vliegreis prijzen heb ik vorige week gekregen en daarna ook gelijk geboekt ( dus de cruise is nu echt helemaal rond).

Het beste is dat jullie gewoon nog een keer bellen en zeggen dat jullie op deze datum willen cruise en dan weet ik zeker dat carnivalholland exact kan vertellen wat de prijzen zijn.

Denk er nog eens over om ook 5 februari te gaan!!!!!

Succes!!!

groetjes,

Ivo