Cruisen met de kerst...

• Mariska

Ik zit te kijken voor een cruise met de kerstdagen, dat lijkt ons wel wat ;-)

Maar wanneer ik bij vertrek datums kijk staat vaak de hele maand december niet vermeld… Is dit een speciale regel oid bij cruisevakantie, niet mogelijk met de kerst… lijkt met niet toch…kan iemand mij hier iets over vertellen…??

• Hannie

Hallo Mariska,

Cruisen met kerst is natuurlijk mogelijk aleen is het afhankelijk van diversen factoren, o.a. op wat voor dagen vallen 1e en 2e kerstdag.(in de US alleen 1e kerstdag). Ook kan een rolspelen dat rond de feestdagen er een minimum aantal dagen geboekt kan worden, b.v. de gehele kerstvakantie dus 2 weken. Een andere oorzaak kan zijn de vluchtplaatsen, het is rond de feestdagen erg moeilijk om vluchten te krijgen. Veel suc6 met je voorbereiding MVG Hannie.

• Jozef

Hello,

kijk eens op : http://www.vacationstogo.com/ticker.cfm

Er zijn in de maand december minimaal (want 6-sterren-schepen niet genoemd) 630 cruises, wereldwijd, waarvan plusminus 325 alleen al in de Caribbean.

Rond Kerst en Oud/Nieuw (vertrekdatum plusm. 18 dec. tot 29 dec.) zijn er een 75- tot 100-tal mogelijkheden.

Ja, …..inderdaad, het vliegen zal -denk ik- het grootste probleem zijn.

Maar,…wellicht enkele transatlantische cruises vanuit Savona, Genua, Barcelona, Lissabon, naar “de overkant”.

Jozef.