Royal Carribean & Celebirty Cruises

• brenda

Hallo fanatieke cruisers

Ik heb een vraag : Hoe is het qua entertainment bij Royal Carribean betreft het zwembaddek? Wij hebben nu vor de 3e keer met Carnival gevaren helemaal geweldig alleen aan een ding storen wij ons: namelijk het irritante spelletjes gedoe aan het zwembaddek. Er is dan zo'n entertainer die mensen via de microfoon roept om allerlei spelletjes te doen tegen elkaar verschrikkelijk goedkoop entertainment vinden wij dat of beter nog : wij vinden dat een camping gehalte niveau en je denkt dat je een exclusive reis maakt (is het ook wel op dat zwembad entertainment na).

Dus onze vraag gebeurd dit ook bij Royal Carribean

• apeldoorn-noord

Beste Brenda,

Ja dit gebeurt ook bij Royal Caribbean en vrijwel alle rederijen al zal het in het algemeen wat minder luidruchtig eraan toe gaan dan bij Carnival. Wel is er vaak nog een zwembad aan boord (achterdek) waar het in het algemeen wel rustiger is. De meeste passagiers hebben behoefte aan al die spelletjes, ed maar daarom is er vaak een 2e of 3e zwembad waar het lekker rustig is.

Bert

Cruiseweb

www.cruiseweb.nl

• Brenda

Hoi bedankt voor je respons

Ja ik weet het bij het achterdek maar qua ligging is die zo saai en ook half overdekt en een stuk kleiner en bij de whirlpools achterin mogen geen kinderen alleen adults.

Maar dat is jammer om te horen dat het goedkope en luidruchtige camping gehalte entertainment ook bij Royal en de anderen rederijen is.

Persoonlijk gezien vind ik dat soort entertainment niet passen bij zo'n exclusieve cruise vakantie. Ik vind het dan ook veel op een camping gebeuren lijken (nou ben ik nog nooit op vakantie geweest op een camping maar van horen zeggen…

Lijkt mij leuker en gezelliger als ze gewoon (live) music in de carribisch sfeer doen (als je in de carribean vaart dan..) We zijn nu 3 x met Carnival geweest en vanwege het luidruchtige en ook vaak kinderachtige entertainment wilden we Royal gaan proberen maar ja als die het ook heeft……………………Jammer!!!!!!!!!!! Het cruisen op zich vinden we geweldig.

• jurry

De Carnival line is ook bekend voor het hoge sun en fun gehalte Het zijn ook de goedkoopste cruises en heel leuk als je van een soort apres ski onder de zon houd.

Wij hebben wat ervaring met royal caribean Dit bevalt ons prima.Overdag zijn wij altijd van de boot maar op de zgn zeedagen liggen we altijd aan het zwembad.Op deze dagen is het altijd wel supervol maar niet ongezellig. Ook hier vinden er dan van die spelletjes plaats al duren die niet zo gek lang en zijn het er niet zo veel

jurry

• Brenda

Hai bedankt voor je respons.

Nouja goedkoop ….als je een hut hebt met prive balkon maar goed het is goedkoper dan Royal da's waar.

Maar dus ook spelletjes op de zeedagen? Bah jammer dat het vol is qua mensen vind ik geen probleem maar die kinderachtige goedkope, campinggehalte entertainment hebben we geen zin meer in. Dus dan is Royal ook geen optie voor ons…

• Jozef

Blijft eigenlijk alleen Oceania over……..maar, geen kinderfaciliteiten !!!

Ook op HAL-schepen is het wat minder, maar toch…, inderdaad houden de Amerikanen ervan om bezig gehouden/entertained te worden, maar wel op een “begrijpelijke/simpele” manier. Blijft over een hoog Hi-Di-Ho-gehalte.

Dus niet op het geflopte idee om ‘Cirque du Soleil’-figuren in de bar te laten meedoen, want daar snappen ze NIETS van en vonden ze maar eng.

Jozef.

• jurry

Ik kan je rccl (royal caribbean cruise line) wel aanbevelen hoor.Het nivo is denk ik wel iets hoger als dat van de Carnival.Het probleem zit hem denk ik dat net als bij onze traditionele vakantieaanbieders de laatste plaatsen op een cruiseschip ook voor last-minute dumpprijzen van de hand gaan dat trek nu eenmaal wat ander volk aan.Hetzelfde maak ik trouwens op de gewone vakantiereizen ook mee.Ik moet ver van te voren boeken en betaal dan ook de hoofdprijs.Ik kom dan vaak mensen tegen die voor de helft minder in hetzelfde hotel zitten en die dat eigenlijk nooit zouden kunnen betalen.Ik heb daar geen problemen mee zo kan een ieder van wat luxe genieten en daar gaat het toch om op vakantie ?Als de stompzinnige spelletjes beginnen trek ik me terug op mijn balkon en geniet van mijn wijntje

• Manon

Bij Celebrity is het “spelletjes” gehalte erg laag. Wel muziek aan het zwembad tijdens de lunch e.d.

Ook omroepberichten e.d. (voor o.a. bingo!) worden NIET omgeroepen, je moet zelf maar opletten.

Alleen belangrijke berichten, een heel kort praatje van de captain of cruise-director, maar verder lekker rustig.

Afhankelijk van het seizoen misschien wat kinderen, maar die zie je bijna niet omdat er een erg goed kinderprogramma is.

Celebrity is ons heel goed bevallen.

• Margaretha

Carnival staat bekend om zijn fun-schepen. Gezellig vooral voor kinderen maar als je daar niet van houd kan ik je zeker de rederij Celebrity en vooral de M-Klasse schepen (Millenium, Infinity, Constellation en Summit) aanraden.

De disco op de schepen Constellation en Summit zijn omgebouwd voor de shows van Cirque du Soleil. Deze show schijnt enorm tegen te vallen en naar ik heb vernomen, wordt de show aangepast en niet meer in de disco gehouden maar enkele avonden in het theater. De ramen in de disco zijn afgeplakt terwijl dit juist een van de mooiste uitzichtpunten van het schip zijn.

Celebrity is formeler en klassieker.

• Robin

Mijn ervaring met RCCL is dat er welgeteld 1 spelletje per zeedag plaatsvindt bij het grootste zwembad. De rest van de dag speelt een caribbische (vaak Jamaicaanse en Puerto Ricaanse) band heerlijke muziek.

Dit spelletje is naar mijn idee nog nooit omgeroepen. Ohja, er maakt ook nog een kok zo'n mooi ijssculptuur, maar dat vind ik juist leuk om naar te kijken.