MSC Melody

• Debbie

Wij hebben afgelopen jaar voor het eerst een cruise gemaakt op de armonia van msc en dat is erg goed bevallen. overwegen komende zomer een cruise te maken op de melody, wij weten dat deze boot ouder is en drie sterren heeft ( armonia 4 )

wie weet of het verschil heel erg groot is, en heeft ervaring op de melody. Verder

zou ik graag weten of de plaatsen waar de boot aanlegt. ( napels,messina, tunis, ibiza en monte carlo) makkelijk te bezoeken zijn.

• nedcruise

Debbie,

Er is een behoorlijk verschil tussen de Melody en Armonia wat in het voordeel van de laatste uitvalt.Als je al kijkt naar de passagiers ruimte ratio van de Armonia welke 37,4 tov. van 33,2 voor de Melody bedraagt.(dwz. dat op de Armonia meer ruimte voor de passagiers ter beschikking staat) Op de Melody is geen doorlopend dek rondom het schip. Er zijn maar 4 liften op de Armonia 9 stuks. Verder zijn de hutten ruimer etc. etc.

Als je begint met een cruise op een mooier schip en daarna een wat minder schip kiest valt het meestal zo wie zo al tegen. Je kunt het beter andersom doen.

Op mijn site op de pag. Uw Ervaringen staan 2 verslagen van cruises met de Melody. Ook staat er een verslag van een cruise met de Armonia.

mvrg.

Harm Brink - www.nedcruise.info

• Debbie

Hallo Harm,

Bedankt voor je reactie, ik had inderdaad al behoorlijk gespeurd op je pagina en zag de verslagen. ( alleen die van de melody waren toevallig allebei al van wat langer geleden ) Ik besef dat deze boot veel ouder is natuurlijk ook minder, maar ik hoop eigenlijk dat de route leuk is en dat het eten en de shows een beetje vergelijkbaar zijn met de armonia. Ik zag op vakantiereiswijzer dat de meeste mensen goede ervaringen hebben op de melody, maar net wat je zegt het is altijd minder leuk als je al een betere ervaring achter de rug hebt. Wij wilden ons

enthousiasme over het cruisen graag delen met onze ouders en de melody kwam

qua prijs gewoon erg goed uit. Voor hen is het de eerste ervaring en daardoor misschien toch al erg leuk. Wat ik zelf wel zal missen is het dek rondom.

m.vr.gr.

Debbie

• Margaretha

Hallo,

Voor ons is het al enkele jaren geleden dat wij met de Melody een cruise hebben gemaakt. Wij hebben een ontzettend leuke tijd gehad op dit schip. Goed eten, leuk entertainment. Natuurlijk is het wel zo dat je van een mooier schip naar een minder mooi schip even moet omschakelen. Wij hebben dat ook meegemaakt. We hebben gevaren met Constellation, super luxe en mooi schip (5 sterren) maar daarna hebben we een week gevaren met de Arion (2 sterren). Dat is echt een verschil van dag en nacht maar we hebben ook op dit schip ook een hele leuke week gehad.

We hebben in Tunis en Napels een excursie geboekt. Als je van cultuur houd dan kan je de volgende excursies boeken: de excursie in Tunis naar de opgravingen van Carthago. Op internet kan je daar veel informatie over vinden.

De excursie in Napels naar Pompeï. Dit laatste is vooral een must. Heel bijzonder.

In Ibiza hebben we lekker gewinkeld en hebben we een wandeling naar het burcht gemaakt. De stad is op loopafstand.

Debbie schreef:

>

> Hallo Harm,

>

> Bedankt voor je reactie, ik had inderdaad al behoorlijk

> gespeurd op je pagina en zag de verslagen. ( alleen die van

> de melody waren toevallig allebei al van wat langer geleden )

> Ik besef dat deze boot veel ouder is natuurlijk ook minder,

> maar ik hoop eigenlijk dat de route leuk is en dat het eten

> en de shows een beetje vergelijkbaar zijn met de armonia. Ik

> zag op vakantiereiswijzer dat de meeste mensen goede

> ervaringen hebben op de melody, maar net wat je zegt het is

> altijd minder leuk als je al een betere ervaring achter de

> rug hebt. Wij wilden ons

> enthousiasme over het cruisen graag delen met onze ouders en

> de melody kwam

> qua prijs gewoon erg goed uit. Voor hen is het de eerste

> ervaring en daardoor misschien toch al erg leuk. Wat ik zelf

> wel zal missen is het dek rondom.

> m.vr.gr.

> Debbie

• Else

Vanuit de haven van Napels is het heel gemakkelijk om op eigen gelegenheid naar Pompei te gaan . Vanaf het haventerrein ongeveer 15-20 min . lopen richting centrum, naar het station . Vanuit dit station ga je rechtstreeks . Gewoon even vragen onderweg . Een dagretour kost ongeveer 4 euro .( Vanaf het hoofdstation moet je overstappen .) Je zit denk ik 45 minuten in de trein , die ongeveer voor de ruine van Pomei stopt!

Het entree was even voor de invoering van de euro 12.000 lire . Zoek even op Google!

• Debbie

Klinkt allemaal leuk, hebben vandaag doorgekregen dat de boeking rond is, dus we kunnen ons gaan verheugen en voorbereiden op de uitstapjes. Leuk !!

• f.leclaire

beste Debbie,

Wij hebben in oktober 2004 een cruise gemaakt met de melody en afgelopen mei met de sinfonia dit is de 4 sterren boot van msc deze is luxer en groter de sinfonia is ongeveer het zelfde schip als de armonia maar de melody is gezelliger en intiemer vonden wij maar minder luxe en aanzienlijk kleiner maar de melody is een zeer leuk en gemoedelijk schip was onze ervaring het eten vonden wij zelfs iets beter, maar je raakt al snel zo verwend,

wat napels betreft is het zeer goed op eigen gelegenheid te doe vlak bij de haven ca. 500meter lopen staan er een aantal cabrio bussen om rondritten mee temaken in ik dacht 3 verschillende routes voor ca. 17 euro p.p

ibiza maar dit was met een andere cruise (1994) is ook makkelijk te doen hier meert het schip zeer dicht bij het drukke uitgaans gebied aan.

veel succes,f.leclaire