uitchecktijd

• Fan

Hoi allemaal,

Wij gaan 2 december onze eerste cruise maken vanaf fort lauderdale.

Op 7 januari legt het schip om 8.30 weer aan en onze vlucht vanaf fort lauderdale gaat al om 13.00 uur. Is een uur vervroegt door Delta. Is dit nou nog haalbaar om de vlucht te halen, het lijkt ons wel heel erg kort namelijk. Iemand hier ervaring mee?

Groetjes

Fan

• Cruiser

Het lijkt me sterk dat het schip pas om 8.30 aanmeert, meestal gebeurt dan in de vroege morgen. Misschien bedoelen ze dat je vanaf 8.30 van boord kan.

Maar zelfs als je zo laat aankomt dan is er geen enkel probleem :

De afstand tussen de haven en de luchthaven Fort Lauderdale is zo kort (20 minuten rijden) dat je al voor 10.00 op de luchthaven kan zijn!

Fijne cruise !

• Ada

Het moet geen probleem zijn, haven en luchthaven (mits je vanaf Ft. lauderdale en niet va Miami vliegt) liggen dicht bij elkaar.

Heel soms is het uitchecken iets vertraagd als er iemand zijn nota nog niet betaald heeft en/of de paspoortkontrole niet op tijd vervult heeft.

maar zelfs dan is airport Ft. lauderdale snel te bereiken.

Veel plezier.

• Sandra

Hallo,

Het schip komt inderdaad vroeger aan, maar het kan enige tijd duren voor dat je van boord bent.

Iedere verdieping krijgt een bepaalde kleur kofferlabels op de laatste avond van de cruise. Deze kofferlabel kleuren worden dan om de beurt omgeroepen op de ochtend van de ontscheping.

Ik raad je aan om op de eerste dag van de cruise naar de pursersdesk te gaan en te vragen of ze jullie op de lijst kunnen zetten, om als eerste van boord te kunnen gaan. Jullie krijgen dan de kleur kofferlabels bezorgd die als eerste omgeroepen zullen worden.

Groetjes,

Sandra

• Ada

De labels gaan niet per verdieping, maar hangt af van het verdere schema. Meestal moet je dus het vluchtnummer en de vertrektijd opgeven, daarop wordt je ingedeeld.

maar neem inderdaad wel kontakt op met het pursersoffice voor alle zekerheid.

Bij Celebrity bijv, krijg je bij de labels ook een overzicht hoe de indeling van de kleuren is. Dan kan je inschatten wanneer je ongeveer aande beurt bent.

• Fan

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden, we zijn nu weer wat gerustgesteld.

We gaan het zeker gelijk melden dat onze vlucht om 13 uur vertrekt, zodat we misschien eerder van boord kunnen.

Groetjes

Fan

• Cruiser

Fan, zal ik je een trucje leren :

Als je er zo over inzit om op tijd op de luchthaven te zijn, geef dan op dat je vlucht (met een fantasie-vluchtnummer) om 12.00 vertrekt. Werkt altijd !

• de-bel

ik ben net terug van een royal caribbean cruise en had een vergelijkbaar probleem.

De nieuwe policy van dit bedrijf is dat je (vroeg) mag ontschepen als je je eigen bagage meeneemt. maw s'avonds niet je koffer buiten de hut zetten betekent dat je heel vroeg kunt ontschepen.

• Fan

Allemaal heel erg bedankt voor jullie tips. we hebben er zeker wat aan.

Groetjes

Fan