Visum ?

• Dimitri

Heb je als Nederlander een visum nodig voor een cruise vanuit Miami ?

• Robin

Tijdelijk visum krijg je in vliegtuig en vul je in, vlak voor de landing op Miami.

• Robin

Het antwoord op je vraag is trouwens…“Ja”.

Verder hoef je je niet druk te maken over de douane afhandelingen als je verschillende landen bezoekt tijdens de cruise. Op basis van een Seapass (bij Royal Caribbean) kun je eenvoudig langs de douane om het schip te verlaten en te betreden.

• Cruiser

Het is een wijd verbreid misverstand dat je langs de douane moet als je een land binnengaat.

In Amerika ga je langs Immigrations ( bij ons de Marechaussee) en alleen je bagage wordt zo nu en dan (en zeker niet iedere aanloop-haven) nagekeken door Customs (bij ons Douane).

Visa worden dan ook door Immigrations geregeld en gecontrolleerd.

• Robin

“Het is een wijd verbreid misverstand dat je langs de douane moet als je een land binnengaat.”

Wat bedoel je hiermee? Je gegevens worden telkens door de douane van het betreffende land gecontroleerd als je het schip verlaat en toetreedt.

Aan de hand van paspoort of een seapass wordt toegang verleent of geweigerd.

• Robin

Douane of marechaussee maakt voor de vraag van de topicstarter niet echt uit lijkt mij. Het gaat erom dat je een visum nodig hebt en mocht je de autorisaties per land zelf willen regelen, en niet door de maatschappij, gaat je dat veel tijd kosten.

• Cruiser

“Wat bedoel je hiermee? Je gegevens worden telkens door de douane van het betreffende land gecontroleerd als je het schip verlaat en toetreedt.”

Dat is het nu juist : Je gegevens worden door Immigrations van het betreffende land gecontroleerd en niet door de douane !

• Robin

Douane of marechaussee maakt voor de vraag van de topicstarter niet uit. Het gaat erom of een visum nodig is, antwoord is en blijft JA.

• I.boekee

Wij gaan zelf 5 februari een cruise maken met de Carnival Valor vanuit Miami en er is mij gezegt dat ik absoluut geen visum nodig hebt om in Amerika te komen.

Wel moet je een paspoort hebben die minimaal nog 7 maanden geldig is en elektronisch gelezen kan worden.

Ik ging weer twijfelen na deze vraag dus heb ik nog even gebeld met carnival holland waar ik mijn cruise geboekt hebt en vandaar deze uitslag.

Groeten,

Ivo Boekee

www.minicruise.flashpage.nl

• Ada

Voor binnenkomst in de USA heb je als nederlander een geldig paspoort en een retourticket nodig. Uiteraard ook genoeg geld of creditcard.

maar…waar gaat de cruise heen, misschien heb je voor dat land een visum nodig…