Visum ?

• jurry

I.boekee schreef:

>

> Wij gaan zelf 5 februari een cruise maken met de Carnival

> Valor vanuit Miami en er is mij gezegt dat ik absoluut geen

> visum nodig hebt om in Amerika te komen.

>

>

Daar hebben ze dan absoluut geen gelijk in.Ik kom net terug van een cruise en je hebt wel degelijk een visum nodig om de usa in te komen.Dit is voor europeanen een groen kartonnen formulier wat je gratis in het vliegtuig krijgt uitgereikt.Je moet dit invullen en dat wordt dan bij binnenkomst afgescheurd en afgestempeld.Het afgestempelde deel krijg je terug en daar moet je HEEL zuinig op zijn want bij het verlaten van de US heb je dit weer nodig.Bij het inschepen krijg je een seapas want je paspoort moet je afgeven en krijg je de een na laatste dag weer terug.Als je op een eiland het schip verlaat dient je seapas als een soort van paspoort je moet echter ook een identiteit kunnen tonen als men hierom vraagt Een kopie van een paspoort volstaat dan dit is trouwens sowieso wel handig om bij je te hebben want zoals gezegd je paspoort zie je een week niet terug

suc6

jurry

• Vincent

Inderdaad ik ben het met Jurry eens. Of in het vliegtuig of op de boot krijg je een Visum weaver. NL is aangesloten bij het visum weaver program. Je hoeft dus zelf thuis geen actie te nemen om een visum aan te vragen. Sinds 11 september 2001 zijn alle veiligheidsmaatregelen scherp toegenomen. De cruiserederijen zijn net als vliegmaatschapijen verplicht om passagiers gegevens uit te wisselen. Iedere cruisepassagier wordt 72 uur voor vertrek gescreend. Dat is een veilige gedachten voor de maatschappij maar ook voor de passagiers. Als je niks te verbergen hebt hoef je je nergens zorgen om te maken. Een groot voordeel is wel dat de douane veel minder streng is en het ook minder lang duurt. Dit omdat ze je natuurlijk al gescreend hebben.

Op mijn laatste cruise kreeg ik voor het eerst mijn paspoort al 5 dagen eerder terug (op de boot) voor dat we van boord gingen. Ze hadden een nieuw systeem. Je kom zelf van boord af gaan wanneer je maar wilde en aan wal moest je nog door de douane heen en dus niet 's morgens vroeg op het schip. Het had een groot voordeel, dat je niet zo vreselijk vroeg je moest melden bij de douane en dat je zelf mocht bepalen wanneer je van boord ging en dat de cruisemaatschappij je niet de laatste dag van je cruise ontneemt door je zo snel mogelijk van boord te gooien. Het had ook 1 groot nadeel. Iedereen bleef lang aan boord en ging tegelijk van boord af. Wat volgens mij ook niet helemaal de bedoeling was.

Alles heeft zijn voor en nadelen, maar ja zolang je maar een geweldige vakantie heb gehad! Dat pakt niemand meer van je af.

Vincent

• Simply

Ik denk dat Carnival en meerdere op dit forum bedoelen dat je geen visum in Nederland hoeft aan te vragen, zoals je bijv. doet als je naar Rusland gaat.

Je krijgt inderdaad een formulier in het vliegtuig wat je in hoort in te vullen.

Dit is je visum.

Groet,

Simply