direkt boeken

• jurry

Na enige cruises te hebben geboekt via de bekende reisburo's heb ik een beetje het gevoel gekregen hiervoor altijd veel te veel voor te hebben betaald.De meeste mensen om mij heen op zo'n cruise hebben bijna altijd een behoorlijke discount bedongen.De eerlijkheid gebied me wel te vertellen dat dit bijna altijd amerikanen zijn geweest die vaak een soort van last minute hebben kunnen boeken.Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van nederlanders die ook zoiets via het internet hebben geboekt.Als ik het goed begrepen heb zijn die internetboekingen in dollars en vaak incl. de havengelden.

Wie deelt zijn ervaringen en kan een interessante link naar zo'n website plaatsen het liefst een website van waar hij/zij zelf ooit een boeking heeft gemaakt.

• Else

Ha Jurry

Tik bij zoeken ( bovenaan) de naam VINCENT in en alle data. Dan lees je alles en hoeft niet opnieuw het wiel uit te vinden! Hij is n.l een expert op boeken over de grens. Wij hebben het op zijn advies en manier gedaan en we waren veeeeel goedkoper uit.Succes!

• Zonder

Wij hebben in het verleden oa bij HAL in Seattle rechtstreeks geboekt in een combinatie van Internet en telefoon. In de USA waren nl. scherpe aanbiedingen en een aantrekkelijke dollar. Dat scheelde enorm. Tickets via KLM en via Internet 1e nacht hotel. HALtickets werden op onze creditcard belast en de tickets kwamen met Fedex. (Tegenwoordig misschien e-tickets).

Voor de a.s. zomer hebben we via de USA bij een cruise-agent geboekt na wat “quotes” opgevraagd te hebben. Ook nu weer voor aantrekkelijke prijzen.

De aanbetaling via onze creditcard werd door de cruisemaatschappij direkt afgeschreven (dus niet op naam van de agent). Ca. 2 maanden voor vertrek betalen we de rest.

Het enige risico dat je loopt is de schommelingen van de dollarkoers als je op langere termijn boekt….

Dus kijk wat je wilt en vraag “quotes” op bij bijv.:

http://www.hollandamerica.com/

http://www.cruisecompete.com/

http://www.cruisesbydeb.com/index.php

http://kburnham.cruisesinc.com/travel/cruises/index.do

Succes.

• jurry

Okee leuk om te zien dat er zo snel gereageert wordt.Ik zal ook iets specifieker zijn.Het ligt in de verwachting dat ik voor 4 man ga boeken voor een european cruise in mei/juni 2005.liefst met de royal caribbean Als ik de gidsprijzen van bijv. zeetours met de aangeboden “bargains” van de hierboven genoemde links naast elkaar vergelijk dan is direkt boeken wel iets goedkoper maar het is zeker niet een spectaculair prijsverschil (dollars naar euro's omgerekend koers 1 dollar is 0.88 eurocent) en de vraag is dan maar of je er goed aan doet om alles zelf te regelen (heb ik het nog niet eens over de vliegreis)Wie kan mij een voorbeeld van een duidelijk prijsverschil aantonen of misschien zie ik iets over het hoofd.(havengelden heb ik verrekent)

misschien is het zelfs wel zo dat hoe dichter de datum van afvaart nadert hoe lager de aanbiedingen worden ik hoor het graag

jurry

• Vincent

Hallo Jurry,

Ik heb nu al 5 cruisen bij een Amerikaans reisbureau geboekt.

Ik was de eerste keer best bang dat het allemaal fout zou lopen dus heb ik een korte (4nachten goedkope) cruise geboekt. Ik ben toen naar het kantoor van het Amerikaanse reisbureau gegaan in Miami en heb de director of operations leren kennen. Dit gaf mij meteen vertrouwen. Nadien heb ik dus goed contact met hem en kan ik hem werkelijk alles vragen wat betreft cruisen. De Amerikaanse reisbureau's gaan veel verder wat betreft service. Toen ik een vraag stelde die hij niet kon beantwoorden zie die “ik loop wel even naar de overkant van de weg” want daar zit het hoofdkantoor van Carnival Cruise Lines en is het daar gewoon gaan vragen voor me.

Vanaf deze week is Bob Zweig, mijn contactpersoon in Miami zelf een eigen reisbureau (internet begonnen). www.cruiseland.com. (voorheen werkte hij voor cruiseshopping.com) Hij heeft zich ingekocht in een bestaand reisbureau. een van de grootste in Amerika nu. Hij zegt dat hij nog betere aanbiedingen kan geven dan voorheen.

Voor wat betreft de betalingen en “ANVR” verzekeringen. Je betaald nooit direct aan het reisbureau. Je betaalt altijd via je creditcard direct naar de cruiserederij waar je geboekt hebt. Mocht namelijk ooit een internetreisbureau failliet gaan dan ben je dus nooit je geld kwijt omdat die het geld nooit in handen krijgen.

Mocht je nog meer willen weten laat het me weten,

Vincent

• Vincent

Else,

Bedankt voor het vertrouwen.

Vincent

• nedcruise

Om het enthousiasme voor boekingen in de VS niet gelijk de kop in te drukken, lijkt het me toch zinvol even te vermelden, dat een aantal rederijen geen in de VS uitgevoerde boekingen van niet ingezetene accepteren. Uiteraard accepteren ze wel boekingen, maar dan moeten ze wel in het land van herkomst zijn gedaan.

Wellicht handig om even op de pag. Prijzen onder prijzentips van mijn site te kijken.

Dus enige oplettenheid met het boeken is wel gewenst. Overigens heb ik wel vernomen, dat sommige Amerikaanse reisburo's u in zo'n geval erop wijzen, dat ze uw boeking niet kunnen accepteren, tenzij u een Amerikaans adres kunt opgeven.

Mvrg.

Harm Brink - www.nedcruise.info

• Vincent

Hallo Nedcruise,

Ik heb je verhaal in je mailtje meteen even nagevraagd in de USA. Voor de rederijen van The World's Leading Cruise Lines, d.w.z. Carnival Cruise Line,Windstar,Holland America,Princess, Costa en the Yachts of Seaborn geldt het in iedergeval niet net als voor NCL en RCL. Je kan gewoon in NL via internet boeken voor je cruise naar keuze. Je hebt dan al meer dan 100 schepen om uit te kiezen die elk continent aan doen.

Vincent

• Zonder

Sorry, maar dat is een onzin verhaal.

Ik heb in het verleden zowel rechtstreeks bij HAL in Seattle geboekt en ook via een usa reisburo gewoon met mijn hollandse adres.

Ook mijn toekomstige cruise, geboekt via een cruise-agent in de USA, heeft totaal GEEN problemen met welk adres/nationaliteit of wat dan ook.

Niet alleen die, maar ook andere bureau's die ik geraadpleegd heb om een tariefopgave te krijgen, hadden er echt geen moeite mee. Mijn normale nederlandse creditcard en gegevens zijn bij de reservering ingevuld, door de cruisemaatschappij is de aanbetaling rechtstreeks hiervan afgeschreven, dus er is geen geheim van gemaakt.

Alleen zoals ik aangaf, het eventuele risico van koerschommelingen $$/Euro's moet je willen nemen.

Tot nu toe werkt het voor ons uitermate gunstig…..

Vliegtickets en hotel kan ik makkelijk via Internet boeken.

• nedcruise

Mijnheer Zonder,

Ik ben mij niet bewust onzin verhalen te schrijven, trouwens ook Gilian Glover schrijft geen onzin.

Overigens is lezen een vak apart, aangezien er ook niet staat ALLE maar een AANTAL, waaronder in ieder geval NIET de HAL behoort, maar wel bv.Cunard.

Verder is het typisch, dat ik mensen heb gesproken, die bij het inchecken moesten bij betalen. Dus zo'n onzin is het niet.

Mvrg.

Harm Brink - www.nedcruise.info