Hut achter op het schip!!!

• I.boekee

Beste Cruisefan's

Wij gaan 4 februari met het vliegtuig vanaf schiphol naar Miami om daar 5 februari een cruise te maken met de Carnival Valor ( westelijke route ).

Wij hebben een hut geboekt aan de achterkant van het schip ( aft cabin 6454 ).

Het is een hut met balkon in de 8a klasse, het schijnt dat de balkon's groter zijn dan een gewone balkon hut.

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze hutklasse, en mij daar iets over kunnen vertellen.

Wij verblijven na de cruise nog 2 extra nachten in miami , en ik hoop dat jullie nog leuke tips hebben om ons verblijf in miami nog leuker te maken.

Alvast bedankt,

Ivo Boekee

• bel

I.boekee schreef:

> Wij verblijven na de cruise nog 2 extra nachten in miami , en

> ik hoop dat jullie nog leuke tips hebben om ons verblijf in

> miami nog leuker te maken.

>

Ik kom net terug van een cruise met beginpunt miami

een aanrader is ontbijten op het terras van het newscafe op ocean boulevard

• Ada

Vrienden van ons boeken bijna altijd een 'aftcabin". Meestal zijn de balkons groter (tenminste bij oa HAL en Celebrity). Je hebt uiteraard het beste uitzicht. Alleen bij ruwe zee heb je wat meer last van de deining.

De hutten die 1 dek onder bijv. het achterdek van een restaurant liggen schijnen nogal overlast te hebben van bijv. weggewaaide servetten, sigarettenpeukjes e.d., het schuiven de de stoelen e.d. maar daar zal dek 6 geen last van hebben.

Veel plezier.

• Jozef

Heel erg fascinerend is ook een Everglades-tour, met zo'n airboot. Zie bijv.

http://www.ecosafari.com/everglades.html

Groet, Jozef.

• Vincent

Hoi Ivo,

Ik was een paar weken geleden op de Carnival Liberty !, zusterschip van de Valor. De aft cabins hebben inderdaad een groter balkon dan de gewone balkon hutten.

De hutten met groter balkon hebben ook vaak een ligbed op het balkon staan i.p.v. 2 losse stoelen. Er is altijd de discussie met de hutten op het achterdek of je nou veel last heb van de propellors van het schip. Mijn ervaringen zijn dat als het schip vaart gaat maken en in en uit de havens in gaat dat je wel meer beweging voelt, dit omdat de schroeven van de motor dan veel golven maken. De hut is precies hetzelfde als een gewone hutten.

Mijn favorite plekjes in Miami zijn o.a The Bayside market, Flamingo outpost Everglades National Park en South Beach Miami at Night.

Gewoon intikken bij Google en je vind er vanalles over.

Vincent

• nedcruise

De Carnival Valor heeft nog een conventionele aandrijving met 2 schroefassen, derhalve zullen de trillingen op het achterschip wat groter zijn dan bij de moderne zgn. Azipod aandrijvingen. Maar ik verwacht niet dat het hinderlijk zal zijn.

Mvrg.

Harm Brink - www.nedcruise.info

• bel

sorry ipv ocean boulevard bedoel ik ocean drive.wijt het maar aan de arbeidstress

ik zou voor miami je aan willen raden eens te kijken op www.miami.startpagina.nl even naar het prikbord en je krijgt er volop tips van echte kenners

• nicky

goed gedaan !!maar…….je gaat toch zeker niet op je balkonnetje zitten?overal op het schip is wat te doen en is kortom een heeeeeeel groot balkon

wij hadden ooit een suite+balkon maar wanneer ben je er eigenlijk ??er is zoveel te beleven !!dus dat doen we niet meer dat x-tra geld voor de hut geef ik liever uit aan de trips naar de eilanden etc

maar toch maak je niet druk

over de hut en geniet!!let welop in miami

groetjes have fun

nicky

• I.boekee

Bedankt allemaal !!!

Ik ga zeker niet de gehele reis op m'n hut zitten, wij hebben bewust gekozen voor een balkonhut omdat wij de laatste cruise op de Grand Princess ook een balkonhut hadden en dit is ons te goed bevallen, ook vinden wij het ideaal als de kleine naar bed gaat dat wij nog even kunnen nagenieten op ons balkon.

Ik heb al heel veel reviews gelezen via cruisecritic.com en ik hou ook iedere dag de berichten over carnival in de gaten en dan is het toch leuk om te zien dat de meningen zo erg kunnen verschillen.

Ik weet zeker dat een cruise is wat je er zelf van maakt en dat er voor ons geen andere vakantie meer is dan een cruisevakantie.

Bedankt!!!

Groeten,

Ivo