Waarschuwing!

• Simply

Vanmiddag werd ik gebeld op mijn mobiele telefoon vanuit de Verenigde Staten door een reisorganisatie genaamd Star Travel.

De mevrouw aan de telefoon begon heel enthousiast en noemde me zelfs bij mijn voornaam. Ik was de winnaar van een uniek aanbod.

Dit aanbod was een 4 of 5 daagse cruise van Miami naar de Bahama's inclusief een vlucht vanuit Nederland.De prijs die ze me wou aanbieden, was normaal gesproken alleen voor reisagenten dus veel goedkoper.Toen ik haar vroeg hoe ze aan mijn nummer en zelfs mijn voornaam kwam, zei ze dat ik vorig jaar een formulier had ingevuld op hun website??

Ik zei dat ik dit nooit had ingevuld, en ze probeerde er over heen te praten.Ze bleef maar enthousiast doorpraten over het aanbod, waarop ik zei: Ik neem aan dat u nu dus mijn creditcardnummer nodig heeft? Ze zijn meteen ja en dacht dat ik hapte.

Ik heb haar uitgelegd dat ik onder geen enkele voorwaarde mijn creditcardnummer doorgeef en als het werkelijk waar is wat zei vertelde, ze maar meer informatie moest toesturen per post.Ik wist natuurlijk al dat dit niet te vertrouwen was, dus lokte haar een beetje uit de tent. Weer vroeg ze om mijn creditcardnummer.

Ik informeerde haar dat wij in door de media in Nederland gewaarschuwd worden voor telefoontjes van reisbureau's uit de Verenigde Staten met betrekking tot cruises.Hierop zei zij dat dit niet voor te stellen was, omdat Star Travel al meer dan 17 jaar hoog aangeschreven staat. Ok, zei ik…dan is het natuurlijk mogelijk om mij meer informatie te sturen per post. Hier praatte ze weer overheen en zei dat ze mijn creditcardnummer nodig had en ik niet ongerust moest zijn, omdat hier veilig en vertrouwelijk mee omgegaan zal worden.

Toen ik weer zei, dat ik absoluut niet mijn creditcardnummer aan haar zal geven verbreekte ze abrupt de verbinding.

Wel vraag ik mij nog steeds af, hoe ze in hemelsnaam aan mijn voornaam komt.

• nicky

o das tegenwoordig zo simpel niks is meer veilig maar goed dat je het door had!!

• Vincent

Simply,

Ik lees je verhaal vandaag pas en het is mij ook al overkomen.. Ik kan alleen maar zeggen PAS OP !! en inderdaad nooit je gegevens en creditcard geven.

Vincent

• char

Ik heb dit ook een aantal jaren geleden meegemaakt ik was toen pas 18 en ze vroegen ook gelijk naar een creditkaartnummer..en ik kon me verder ook nisk herinneren of ik msischien iets had ingevuld op internet..