gigant besteld

• nedcruise

Hallo Cruisers,

Over enkele jaren kun je verdwalen op een gigantisch cruiseschip.

Royal Caribbean heeft een schip van 220.000 gt. besteld met een lengte van 360 m.

Meer info en een plaatje te vinden op mijn site op de pag. Nieuws.

Harm Brink - www.nedcruise.info

• Robin

Ik las het maandag tot mijn grote verbazing. Ik juich het toe, maar van de andere kant vind ik het jammer dat er nu 3 schepen uit de Freedom klasse worden gebouwd, 1 order is geplaatst voor de Genesis o/t Seas, maar geen Radiance klasse meer op de rol staat. Terwijl dat juist de meest elegante RCCL schepen zijn.

• Robin

Check dit plaatje :)

http://www.cruisemates.com/gallery/galleries/2705/52372.jpg

The battle of the giants :D

• nedcruise

Robin,

Ik ben het helemaal met je eens! Deze giganten kun je niet echt meer met het bestaande produkt “cruisen”vergelijken. Betwijfel trouwens of we met deze ontwikkeling erg gelukkig moeten zijn.Voor de rederijen is het aantrekkelijk vanwege lagere kosten per bed. Denk alleen maar aan het bezoeken van leuke eilanden in de Middellandse Zee en de Caribbean zie je het voor je 3 van dit soort schepen voor de wal? Overigens denk ik dat in de toekomst met zulke schepen helemaal geen tussentijdse havens meer worden aangedaan. Ze dobberen een week op zee en je kunt je dan aan boord vermaken. Levert ook nog veel extra inkomsten op.

We vergeten maar even het geval dat zich een calamiteit aan boord voordoet. Zonder pessimistisch te zijn, maar vroeg of laat gebeurt dat. De max. cap. van deze Genesis klas is 6400 passagiers tel daar nog eens 2000 bemanning bij en er moeten zo'n 8400 pers. van boord!

Harm Brink - www.nedcruise.info

• Ada

Mijn 1e reactie is…afschuwelijk! Het wordt een drijvende stad, geen boot.