Hallo cruise fanaten
Na alle reacties van deze forum zou ik toch wat commentaar willen geven.
Bijvoorbeeld de fooien en obers
Ik zelf ben nog maar groentje op het gebied van cruisen Ben zelf op de Celebration van Carnival geweest.
En net terug van de Century en daar heb ik en perfecte cruise gemaakt in de Caribbean
En gelijk verslaafd.
Maar en paar dingen stonden me wat tegen Bijvoorbeeld de obers Die mensen zullen wel voor en honger loontje werken maar als je aan boord komt en je bent de boot aan het ontdekken komt er zo ober op je af met en welkom cocktail ik was samen met mijn vrouw en ik pak twee van zijn dien blad vraagt hij om mijn boordcard met de gedachte dat hij en aantekening maakt dat ik mijn (gratis)cocktail heb gehad maar naar 5 minuten en een paar flinke teugen komt de ober terug met de rekening van 22 euro incl. bedienings geld ik kan je vertellen dat je dan goed flauw bent. Dus maar leeg drinken en naar de volgende avontuur.
Zit je s?avonds naar de show te kijken met en glas drinken zie je en leger obers langs komen die elke minuut langs komen om te kijken of je glas al leeg is.
Er was een zo
brutaal die ging door zijn hurken om te kijken hoeveel centimeter bier
er nog in mijn glas zat another one sir krijg je dan te horen.
Dan kan je wel zeggen jaaa dat is die mensen hun inkomen die 15 procent bedienings geld
Maar ik kan maar een bier te gelijk op.
Fooien Het Amerikaanse systeem het komt er op neer dat wij de personeel betalen maar dat is nou eenmaal zo. Ik heb er op zekere hoogte vrede mee dat ik fooien geef maar dan wel op mijn manier. Als ik halverwege de cruise al even haar fijn wordt uit gelegd hoe ik het beste mijn geld aan hun kan geven begin ik flauw te worden. Ik weet dat er veel misbruikt gemaakt wordt dat mensen de laatste avond niet komen opdagen voor hun eten om maar geen fooi hoeven te betalen. Ik kan je vertellen je eten wordt dan iets minder netjes op tafel geserveerd.
Die mensen worden door mijn dan ook gewoon betaald wat er voor staat.Behalve de hoofd waiter die elke avond bij je tafel komt schooien of je ook jarig bent kunnen ze voor je zingen en hebben zij recht op hun fooi want dan hebben ze iets voor je gedaan.
Ik zat ook en stukje te lezen over ontwikkelings hulp als je fooi geeft. Ik zit niet bij Unicef aan boord. En de kamer personeel krijgt ook gewoon zijn fooi met en schouder klopje.
Maar buiten dat mijn volgend cruise is al weer geboekt en over steek met de Voyager of the seas. Als er iemand nog en weetje heeft over deze schip hoor ik het graag