2 klassen systeem

• nedcruise

MSC heeft serieuze plannen om op haar 2 grootste schepen in aanbouw het 2- klassen systeem in te voeren.

Ik dacht dat we in deze tijd dit onzalige idee toch wel te boven zijn.

Het lijkt er sterk op, dat voor cruiserederijen momenteel niets te dol is, om extra inkomsten te generen.

Voor meer info. Zie pag. nieuws op mijn site.

www.nedcruise.info

Harm Brink

• Robin

Ik vind dit een gevaarlijke ontwikkeling. Persoonlijk ben ik tegenstander, dergelijke ontwikkelingen zie je steeds vaker. Zo kent Royal Caribbean en Celebrity de Concierge Clubs op de schepen. Al is dit maar zeer beperkt en neemt nauwelijks ruimte in beslag. Enterainment, zwembaden en restaurants gaat mij te ver. Er zijn genoeg premium/luxe cruiserederijen waar men voor kan kiezen. Ik zou er niet aan moeten denken om op een schip te zitten waar ik maar 30% van gebruik kan maken.

• Ada

Bij Celebrity stelt die Concierge class nauwelijks wat voor. Er is geen apart restaurant (zoals op de QM2), er worden wat extra's zoals bloemen, fruit, eventl. voorrang bij tenders e.d. gegeven. Er is verder geen klasse-verschil.

Ook HAL heeft een kleine lounge voor suite passagiers, niet toegankelijk voor overige, daar worden wat snacks en drankjes geserveerd.

Wel geeft HAL een extra cocktailparty voor die passagiers in de Neptune Lounge.

Het is jammer als er meer klasses komen, maar er schijnt vraag naar te zijn door diegene die het kunnen en willen betalen.