rechtstreeks boeken

• Eer

Beste lezer,

Op de Site van www.Royalcarribean.com kan je prijzen zien en reserveren. Heeft iemand vanuit Nederland al een keer rechtstreeks geboekt?. Volgens mij zit de havengelden en fooien er zelfs al bij. Klopt dit? Verliep alles goed. Krijg je de gegevens dan per e-mail?

Het scheelt namelijk meer dan ? 500,00 met de prijs die ik had opgevraagd bij een cruisereisburo. Zelfde hutnummer aangehouden!

Alvast bedankt voor het reactie

• Bernadette

Wat handig is , is de zoekfunktie bovenin gebruiken .

Tik: ‘ rechtstreeks boeken ’ in en ‘alle data’.

Je krijgt nu alles te lezen wat op dit prikbord ooit over rechtstreeks boeken is geschreven.

Daar buiten is er waarschijnlijk wel iemand die direct op je vraag kan antwoorden .

Kleine tip . Boek je rechtstreeks , hou er rekening mee , dat je ruim ((waarschijnlijk 1 nacht extra) de tijd moet nemen met je aankomst b.v in de U.S.A. Zodat eventuele vertraging geen probleem is .

Voor een hotel kun je b.v op de Miami pagina kijken .

• Marjan

Kijk eens bij amerikaanse toeroperators, daar hebben wij in het veleden geboekt (en vrienden ook), werkte prima.

Je moet wel zelf voor eventuele vliegtickets en 1e nacht hotel zorgen.

Ik zou het alleen niet doen als je in de herfst naar de cariben wilt, omdat dan ivm orkanen de route of beginhaven op korte termijn ivm het weer gewijzigd kan worden.

Kijk eens bij en vraag een “quote” op - een vrijblijvende prijsopgave:

http://www.cruise411.com/

http://www.skyscrapertours.com/

http://www.cruisesbydeb.com/index.php

http://www.cruisecompete.com/

Succes.

• Bernadette

Neem eens contact op met Bob Zweig uit Miami . bob@cruiseland.com

Hij heeft al vele Nederlanders tot grote tevredenheid een cruise verkocht. Wij zijn er een van .

Boek via internet een goedkope vlucht , hou rekening met tijdsverschil , dus 1 nacht extra op de heenweg, boek via internet een hotel vlakbij het vliegveld . Deze hotels hebben een gratis shuttlebusje ( vraag er naar of ze die inderdaad hebben!) die je opkomen halen bij het vliegveld . Ze rijden er continu rondjes.

De volgende dag moet je een taxi organiseren naar de haven . Vraag aan de balie of er meer hotelgasten die kant opgaan . Soms zijn er combinaties mogenlijk!

2 x een taxi voor 2 personen + koffers is net zo duur als 1 stretch limo! Misschien een ideetje als je met 4 personen bent. Wel een ervaring kan ik je zeggen!

• Vincent

Inderdaad, Bob Zweig is al sinds 1998 mijn reisagent in de USA. Ik ben zeer tevreden over hem en heb al vele cruises bij hem geboekt. Ik heb hem persoonlijk ontmoet en het voordeel is dat hij de kneepjes van het vak kent.

bob@cruiseland.com

Suc6

Vincent

• Bernadette

Nog even dit . Vaak krijg je wanneer je in de U.S.A.boekt extra dingen bovenop de lagere prijs . Dat kan b.v. $100 aan vouchers zijn , die je vrij aan boord kan besteden , vrij wijn aan tafel ,etc etc . De prijs is ook inclusief havengeld. De fooien ; dat kan verschillend zijn . Let op : wanneer de fooien inclusief zijn , bestaat de mogenlijkheid om naar de balie te gaan en te zeggen dat je zelf wilt bepalen hoeveel en aan wie je geeft.Dan wordt het fooienbedrag niet op je account gezet. Tik ook weer bij de zoekfunktie ‘fooien’ in . Dan krijg je te lezen hoe men er over denkt.

Waneer je met Bob Zweig zaken doet , e-mail je eerst . Dan kom je overeen welke cruise en voor welk bedrag. Vervolgens maak je een afspraak hoelaat je hem belt om je Visacardnummer o.i.d door te geven . Na een paar weken ontvang je van hem per post alle papieren . Vraag het anders aan Vincent. Wij doen het zo , maar wie weet doet hij het anders!

• Bernadette

Stel je hebt een hele extra dag in b.v Miami ; huur dan een auto en ga de stad bekijken. Dat doe je via internet en zoek een verhuurder vlak bij het vliegveld .

-ze zijn goedkoper dan verder weg.

-24 uur per dag open ;handig voor het weer wegbrengen

-ook zij hebben gratis shuttle busjes rondrijden ,die je ophalen bij het vliegveld (wanneer je rechtstreeks naar de verhuurder gaat)en je terugbrengen naar je hotel bij aflevering.

www.mapquest.com

Als je dit intikt krijg b.v plattegrondjes waar op te zien is waar de verhuurder zit, hotel etc . Dat is makkelijk als je b.v geen hotel direct bij de luchthaven hebt. Je moet dan een verhuurder vlak bij je hotel zien te vinden .Deze verhuurders zijn niet 24 uur per dag open en wel 30% duurder dan bij het vliegveld. Maar vergeleken met Nederland goedkoop. Neem wel ter plekke de beste verzekering. Is ook niet duur .Neem een middenklasse auto ; is royaal.

Parkeren is overal duur. Een auto op straat laten staan voor de nacht kost 10-20 dollar.

s'morgens vroeg ophalen en s'avonds wegbrengen is het handigst. Soms kan je auto gratis s'nachts geparkeerd worden bij het hotel . Even informeren!

• Robin

Bob heeft me gisteren een prijs gemaild waar ik van achterover sloeg. Omgerekend ben ik 476 euro per persoon duurder uit dan wat ik nu kwijt ben via mijn eigen cruiseagent in Nederland.

Het betreft een 11 daagse cruise met de Galaxy in augustus 2006.

• eer

Allemaal bedankt voor jullie reactie. De links vind ik super handig. Inmiddels heb ik op advies van Bernadette de zoekfunctie beter gebruikt (alle data i.p.v. laatste 30 dagen.). Kwam veel meer informatie tevoorschijn over het rechtsreeks boeken, maar ook tips over hotels en huurauto''s.

Nogmaals bedankt en iedereen veel cruiseplezier gewenst