cruise visum Rusland

• eer

Wij gaan in augustus met celebrity cruises de oostzee op. Daarbij doen wij ook 2 dagen St Petersburg (Rusland) aan. Nu blijkt dat wij in Nelderland (dus voor vertrek) een visum moeten aanvragen. Wie heb hier ervaring mee en kan dit kort uitleggen hoe je dit het snelst kan aanvragen. Alvast bedankt.

• Ada

Als je een excursie via de rederij geboekt hebt (of gaat boeken) en/of als je via erkende gidsen een toer boekt heb je geen visum nodig, dan reis je op een groepsvisum.

Als je op eigen houtje aan wal wilt, heb je inderdaad een visum nodig, er zijn kosten aan verbonden..Even bellen met de ambassade, dan weet je de details.

Kijk ook eens op engelstalige “Roll-call” van je cruise op :

http://boards.cruisecritic.com/

Niet alleen staan daar vaak discussies/inlichtingen e.d. van mede passagiers, maar soms wordt er met elkaar een toer georganiseerd.

• Bernadette

Hallo Eer .

Klik even bovenin de zoekfunctie aan ! Alle data. Tik : ‘st Petersburg ’in en je leest alle handige ‘weetjes’ !

• Bernadette

Klik ook even links boven bij de startpagina ‘dochters’ aan .Dan zie je alle prikbordpagina's . Klik bovenaan de R van Rusland aan en ga via de Rusland pagina naar St Petersburg!

• Eer

Beste Ada,

Bedankt voor je link. Daar heb ik veel aan, je komt dan in contact met medepassagiers.

Bernadette de zoekfunctie had ik al gebruikt, maar werd er niet veel wiizer van.

Vandaar mijn vraag. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.