Wie heeft er wat tips voor ons.
We gaan voor het eerst een cruise maken,met de navigator of the seas.
We gaan de oost-caribbeancruise doen.
Hallo Marian,
Alles wat je moet weten mbt. algemene info over cruises is te vinden op mijn website www.nedcruise.info
Over het schip zijn de gegevens en foto's te vinden in de vlootlijst onder R van Royal Caribbean.
Indien nog verdere vragen laat het me weten en ik zal proberen ze te beantwoorden.
Mvrg.
Harm Brink marian schreef:
>
> Wie heeft er wat tips voor ons.
> We gaan voor het eerst een cruise maken,met de navigator of
> the seas.
> We gaan de oost-caribbeancruise doen.
Hallo Marian
Ik heb 2 jaar geleden dezelfde cruise gemaakt maar volgens mij toen met de serenade of the seas.Verleden jaar zijn we met de navigator gegaan.Allebei echt fantastische ervaringen al vond ik de navigator wel erg groot.Tjsa wat zijn goede tips ?Dat is voor een ieder vrij persoonlijk.Wij hebben erg veel plezier gehad om vooraf via het internet al je gegevens door te geven mbt je seapass.Dit scheelde minimaal een uur om in te checken.Vervolgens kopen wij ook direkt een colakaart waarmee je voor ong 50 dollar onbeperkt frisdrank kan krijgen.Ikzelf vind in tegenstelling tot de meeste andere passagiers de eerste zitting mbt het dinner het fijnste omdat je dan daarna van de show kan gaan genieten (aanvang 21.00 uur voor eerste zitting gasten).Als je een klein beetje ondernemend ben aangelegd is het leuk om de aangeboden excursies zelf te doen met de lokale bus veel goedkoper en vaak veel leuker.Wel zijn we toen ivm hevige regenval op barbados een beetje in tijdsproblemen gekomen.Wat wel makkelijk is om altijd een kopie van je paspoort mee te nemen als je de boot afgaat.Je paspoort wordt gedurende de reis vervangen door je seapass maar daar is niet elke ambtenaar het mee eens.
Ook hebben sommige schepen op de laatste dag nog een ontschepingssysteem
wat je een lange wachttijd kan bezorgen (al heeft rccl dit inmiddels afgeschaft geloof ik ) Je kan dan het beste even 2 dagen vantevoren bij de receptie melden
dat je een “early flight ” hebt Je krijgt dan voorrang bij het ontschepen.
Verder is het echt geweldig Wij proberen inmiddels elk jaar te gaan en laten hiervoor de ski-vakantie schieten
Bel.
Hoe zit het nu precies met de fooien?
We moeten per persoon 10 dollar betalen,maar wat me niet duidelijk is,of er dan wordt verwacht dat je ter plekke ook nog fooi geeft aan de bediening ,kamerbediende,e.d.Zo ja van hoeveel moet ik uitgaan.
Wie kan ons ook vertellen wat de drank aan boord ongeveer kost.
Voornamelijk frisdrank cola,e.d.
Die $ 10.- per persoon per dag wordt verdeeld over de div. mensen en je hoeft dus zelf geen verdere fooi te geven.
Bovendien worden op de extra drankjes aan de bar e.d. al 15% bedfieningsgeld bijgeschreven.
Je bent hierna dus alle voldaan.
Alleen als je een heel speciale service krijgt, dan kan je voerwegen die persoon nog iets extra te geven.
Wat geadviseerd wordt is op de laatste dag aangeven dat je zgn fooiencoupons wilt ontvangen.Deze worden dan op je scheepsrekening bijgeschreven welke weer van je creditkaart worden afgeschreven.De waarde van deze coupons komen overeen met de (verplichte) fooien voor het personeel die deze dan weer inwisselen voor de contante waarde.Netjes in je kamer afgeleverd incl. envelloppe.Heel gemakkelijk.
Persoonlijk vind ik dat je fooien zelf aan de mensen moet geven en niet van je seapass moet laten afschrijven, dit kun je tijdens het boeken van je reis beslissen. Mocht je je bedenken, kun je hiervan afwijken om dit te melden bij de guest relations op het schip.
Je vindt de laatste avond 4 envelopjes in je cabin met daarbij een ‘richtlijn’ van de fooien per envelop, dus per medewerker.
Per persoon verdeel je die 11 dollar per dag op het einde van de cruise over onderstaande personen:
- Cabin Attendant
- Maitre d'
- Head Waiter
- Waiter
Deze envelopjes overhandig je aan de cabin attendant en aan de obers in het restaurant, neem deze dus het laatste diner gewoon mee.
Verder is de Navigator een prachtig mooi schip en zeker niet TE druk, omdat het schip enorm groot is. Prachtig theater, schitterende royal promenade (winkelstraat), geweldig eten en entertainment, mooi pooldeck. Mocht je op een zeedag geen plekje vinden om te zonnen, raad ik je aan om naar het helicopterdeck te gaan. Machtig uitzicht, je ziet de zee onder je door gaan en nu en dan een school vliegende vissen voorbij razen. Altijd plaats om te zonnen, volgens mij is dat op deck 4 of 5.
Wij gaan in 2008 ook onze eerste cruise maken op de splendour of the seas. Wat ik even niet snap over die fooien:
is het óf van je seapass/creditcard óf met coupons óf met contant geld? of wordt er verwacht dat jeop het einde van je cruise alsnog coupons vraag, ondanks dat er automatisch al €10,- van mijn creditcard per dag wordt ingehouden?
Dennis
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?