Waar kan ik de uitnodiging voor visum Rusland verkrijgen?

• Jacqueline

Hallo Allemaal,

We gaan over een paar weken cruisen met de Rotterdam en doen oa St Petersburg aan voor twee dagen.

Na alle benodigde papieren te hebben ingevult en bijna twee uur in de rij te hebben gestaan bij de Russiche Ambassade kwamen we erachter dat we een uitnodiging moeten hebben OVIR.

Kan iemand mij vertellen waar wij die kunnen bemachtigen op een normale manier!

Ook vertelde een medewerkster van de ambassade dat we helemaal geen visum nodig hebben.Maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk?

Maar we willen vrij van boord kunnen gaan ,in de meeste topic,s wordt aangegeven dat dit niet kan zonder visum.

Kan iemand die er persoonlijk met een cruiseschip is geweest mij adviseren

Jacqueline

• Ada

Volgens deze site:

http://www.visatorussia.com/

hebben alle toeristen een visum nodig.

Volgens mij kan je niet zomaar zelf “even” van boord gaan en zal je waarschijnlijk een tour moeten boeken.

Doe je dat via de cruiseline, dan zorgen zij voor een groepsvisum.

Doe je het via Internet bij een lokale toeroperator, dan zorgt die voor het visum.

Lijkt mij dus als eenling, die blijkbaar een uitnodiging nodig heeft, een moeilijke zaak worden.

• Jacqueline

Hallo Ada,

Je kunt ze kopen bij visum buro,s maar wij willen erop een normale manier aankomen en daar een normale prijs voor betalen.

Jou tip om in st petersburg zelf te boeken voor een excursie heb ik ter hand genomen.

Want de excursies met de HAL zijn schreeuwend duur daar we met 4 personen deze cruise gaan maken.

Mijn vraag aan jou ben je er zelf geweest?

Bedankt voor je tip.

Gr Jacqueline

• Ada

Ik ben er (nog niet) zelf geweest, maar heb vroeger wel altijd in het reisvak gewerkt.

Bovendien nog steeds “reisverslaafd” en cruise-gek.

Als je geen problemen hebt met engels, moet je kijken op:

http://boards.cruisecritic.com/ en je eventl. aanmelden.

Op de hoofstukken van o.a. de HAL, of op de Baltic sectie en ook bij “Roll-Call” kan je veel info terugvinden en eventueel mede-passagiers vinden voor die cruise.

Die zoals je kunt lezen o.a. excursies boeken bij Denrus en Alla. lokale operators.

Soms lees je ook oproepen van mensen die nog wat deelnemers voor hun excursies zoeken.

Succes.

• Ada

Zie ook bijv. deze link op cruise-critics:

http://boards.cruisecritic.com/showthread.php?t=339031

• Jacqueline

Hoy Ada,

Ik heb al een mail gestuurd naar Alla tours om de prijs op te vragen.

Via google had ik er ook een paar gevonden even vergelijken.

En inderdaad een goed idee de link naar cruisecritic.

Thanks

• Bernadette

Hallo Jaqueline

Van een visa weet ik niets , maar 6-06-2005 heb ik op dit prikbord een vraag gesteld over wat/hoe te doen in st Petersburg . Kijk even . Ik kreeg toen de tip om een rondvaart door de grachten van St Petersburg te maken i.p.v een dure citytour.

• Jacqueline

Hallo Bernadette,

Bedankt voor je tip,mijn vraag aan jouw heb je vorig jaar St Petersburg bezocht.

En wat heb je daar zoal ondernomen zonder visum, ben erg benieuwt?

Een boottocht door de stad lijkt me wel wat en hoelang duurt deze vaart?

Groeten van Jacqueline

• Bernadette

Helaas Jaqueline ;ik ben er niet geweest. Maar tik bij ‘zoeken’ Dion Meels en Mariel eens in bij auteur. Zij gaven de goede tips. Misschien lezen ze dit en reageren alsnog een keer! Wil je t.z.t bekend maken op dit prikbord wat en hoe je ‘gevaren ’ bent met je visum?

Heb je al op de Ruslandpagina gekeken? Er zijn vast Rusland -gangers die je kunnen vertellen hoe je het visumgebeuren moet aanpakken . Startpagina -alle dochters ( linksboven)- R ( bovenin) intikken .

• Bernadette

Ik heb nog even verder gespeurd en er is ook een st Petersburgpagina! (De ‘S’ intikken bij ‘alle dochters’) Daar vond ik: www.czarina.nl dit is een reisbureau. Er is een item VISA . Lees dat eens door! Er staat precies wat en hoe . Alleen heb ik geen prijs kunnen vinden.