Waar kan ik de uitnodiging voor visum Rusland verkrijgen?

• Bernadette

Ik heb de prijs toch gevonden . Nou ; dat is een duur ‘grapje’ voor een dag of twee!

€ 60 visum € 25 bemiddelingskosten €11,50 administratiekosten .= € 96.50 !

Dit betaal je, wanneer je je visum laat verzorgen door: :

visumdienst V&V Rotterdam.

Wanneer je je paspoort versneld terug hebben wilt komt er nog eens € 50 bij.

Ik ben erg benieuwd welke oplossing je gaat vinden . Hou ons op de hoogte?!

• Ada

Nogmaals als je een tour boekt via de rederij of door een toeroperator als Alla/Red October/Denrus e.d. die allemaal in cruise-critics genoemd worden, val je onder een groepsvisum.

Kijk op de roll-call of er toevallig mede-passagiers via hen toers boeken. Misschien kan je je erbij aansluiten…

• Ada

http://www.denrus.ru/

• Bernadette

Ik denk Ada ,dat Jacqueline gewoon met haar gezelschap zelf door St Petersburg wil struinen .En dan hele dag wil doen wat ze zelf willen, zonder aan een tour of zo vast te zitten . Of heb ik dat verkeerd begrepen ?

En haar vraag is : Hoe kom ik op de goedkoopste manier aan een visum en kan ik van boord wanneer ik wil en gaan en staan waar ik wil.

Bedoel je dat Jacqueline ?

Tenminste ;ik zou het graag zo willen!

• Jacqueline

Precies Bernadette ,we hebben al meerdere keren gecruist en gaan het liefst ons eigen gang.

Maar deze keer weet ik niet of ons dat lukt.

Ik heb bericht teruggekregen van allatours,de prijsen die ze vragen voor twee dagen touren door St Petersburg daar sla je van achterover !

Groetjes Jacqueline

• Jacqueline

Hallo Ada,

Ik ben aan het zoeken geweest maar kan roll-call niet vinden op de site van cruise-critics.

Misschien kun je me tippen hoe ik daar naar zoeken moet.

Groetjes van Jacqueline

• Bernadette

Jacqueline ;waarom bel je Bas van der Plas van dat reisbureau czarina niet op en leg je je probleem voor aan hem? Hij is een kenner van Rusland en St Petersburg. Ik heb op de St Petersburgpagina bij reisverslagen gekeken en daar komt deze man naar voren als een prima hulp.

Het zou toch heel raar zijn wanneer je alleen maar dure georganiseerde tours kunt maken? Dat visum ; daar zit je aan vast. (De manier waarop je dit kunt regelen staat ook in dat reisverslag. Niet te vroeg ;niet te laat €60 als je het niet uit handen geeft) Maar de rest…?

• Bernadette

Als je www.hermitage.ru intikt ,kom je na wat doorklikken op een site waar je online toegangstickets bestellen kan voor de Hermitage !

1 dag $ 25,95 2 dagen $25,95 Studenten gratis . Maandag gesloten Geopend van 10.30 -18.00

Wanneer het schip ligt in het ‘English Embarkement’ kun je er lopend heen , anders een min. of 30 met de taxi .( Ik lees overal : goed de prijs afspreken en afdingen.)

Dat rondvaartboottochtje door de grachten kost niet veel . Dus die hele dure excursies: nergens voor nodig!

• Bernadette

1 dag $17,95Bernadette schreef:

>

> Als je www.hermitage.ru intikt ,kom je na wat doorklikken op

> een site waar je online toegangstickets bestellen kan voor de

> Hermitage !

> 1 dag $ 25,95 2 dagen $25,95 Studenten gratis . Maandag

> gesloten Geopend van 10.30 -18.00

> Wanneer het schip ligt in het ‘English Embarkement’ kun je er

> lopend heen , anders een min. of 30 met de taxi .( Ik lees

> overal : goed de prijs afspreken en afdingen.)

> Dat rondvaartboottochtje door de grachten kost niet veel .

> Dus die hele dure excursies: nergens voor nodig!

• Bernadette

weer een update

Ik heb iemand gesproken die met een cruise 2 jaar geleden in St Petersburg geweest is .

Zij zegt , dat je echt beter een georganiseerde excursie kan maken . Je ziet in korte tijd heel veel . Bij de Hermitage schijnt 1 kassa te zijn en er staat heel vroeg al een hele lange rij. Daar loop je enorm tijdverlies op . Alles gaat traag. De groep loopt zo door!

Wanneer je via de rederij een visum ( groepsvisum) krijgt , betekent dit , dat je de hele dag met de groep moet optrekken . X aantal 's morgens van het schip af; hetzelfde x aantal aan het eind van de dag er weer op . Ontbreekt er iemand ; grote problemen. Controles zijn er veel en uitgebreid!

De rondvaarttrip door de grachten langs alle paleizen is zeer de moeite waard evenals de bezichtiging van kerken .