Beste Robin
Dat vind ik juist het leuke van de verschillende maatschappijen, dat er eigenlijk geen 1 hetzelfde is.
De cruise met de Grand Princess vonden wij ook geweldig en het schip is absoluut chiquer dan de schepen van Carnival.
Ik wil deze maatschappijen dan ook zeker niet met elkaar vergelijken, ik was er op voorbereid dat Carnival meer het Las Vegas style had en dat leek mij ook eens leuk om mee te maken, en gaf ook zeker een leuke sfeer aan de cruise.
Van de modernere schepen vind ik de schepen van Royal Caribbean de mooiste uitstraling hebben zeker de Radiance klasse.
Toen wij in Oslo waren met de Grand Princess mei 2004, lag de Jewel of the seas daar ook aangemeerd, mijn vrouw was gelijk verliefd op de uitstraling van dit schip.
Met het boeken van de cruise met de Carnival Valor hadden wij rekening gehouden met het feit dat onze zoon van 4 jaar oud meeging en na het lezen van tientallen reviews op cruisecritic.com de beslissing genomen.
Het enige wat ons heel erg is tegengevallen is het kinderzwembad ( saai en klein ).
Dit was op de Norwegian Jewel een heel stuk beter.
Daarom vonden wij de Norwegian Jewel meer geschikt voor de kleine kinderen ook mede door het freestyle concept.
De volgende cruise met onze zoon wordt toch echt de Freedom of the seas mede door de H20 speelzone.
Groeten,
Ivo