14 oktober vertrek carnival valor

• hermien

hoi allemaal

14 oktober vertrekken wij voor onze eerste cruise naar de west caribbean.

het lijkt ons geweldig en dankzij de tips op dit forum denken we aardig voorbereidt te zijn

gaan er misschien nog meer mensen vanuit nederland ??

wie weet tot mails / ziens

groet je

hermien

• Ada

Veel plezier, maar wees gewaarschuwd…… cruisen is verslavend…..

• robin

Veel sterkte op de Carnival……….als het tegenvalt (Las Vegas/Hoerentent interieur/mensen) kies in het vervolg gewoon een andere maatschappij. Carnival is zeer afwijkend wat dat betreft.

Desondanks een fijne cruise gewenst met hopelijk geen hurricanes die je vaarschema kan beinvloeden. Maargoed, dat is dan ook de kleine prijs die je voor de cruise betaald.

• Robin

Excuses voor de nogal harde uitspraken, maar ik vind Carnival de cruisewereld een vreselijke slechte naam bezorgen, hetzelfde als Easycruise. Ik vind het een aanfluiting en hoeveel ik ook van cruisen en de schepen houd, ik begrijp niet waarom mensen voor Carnival kiezen. Het prijsverschil tussen dit en bijv. Royal Caribbean is niet zo groot, maar het is wel een giga verschil wat ambiance betreft en ook vertier, ander soort publiek, service etc. Nogmaals sorry, maar ik krijg kippenvel bij de naam Carnival.

• Ada

Ik vond het inderdaad nogal wat hard overkomen aan iemand die voor de 1e keer op cruise gaat.

Zelf geen ervaring met Carnival, maar heb wel regelmatig goede maar ook slechtere berichten gehoord. Ik denk dat het vooral belangrijk is te weten wat je wel of niet moet verwachten.

Het uitzoeken van de route is belangrijk, maar zeker net zo belangrijk het type schip en/of rederij.

• Marco Tiel

hahahahaha

• Ivo Boekee

Beste Hermien

Ik zou je absoluut niet druk maken, want wij zijn afgelopen februari met de Carnival Valor meegeweest en ook de westelijke route gedaan en het was voor ons een onvergetelijke ervaring.

Wij hebben ook een cruise gemaakt met de Grand Princess en de Norwegian Jewel dus ook genoeg vergelijkingsmateriaal.

Veel plezier,

Ivo

• robin

Princess is veel meer upscale, meer ‘sophisticated’, chiquer etc etc. Het is maar net wat je verwacht van cruisen en wat je wilt uitgeven, maar Princess kan niet vergeleken worden met Carnival. Princess is veel meer cruisen volgens het ideaalbeeld wat vele mensen hebben bij het zien van een cruiseschip. Carnival is Las Vegas maar dan op zee.

• Ivo Boekee

Beste Robin

Dat vind ik juist het leuke van de verschillende maatschappijen, dat er eigenlijk geen 1 hetzelfde is.

De cruise met de Grand Princess vonden wij ook geweldig en het schip is absoluut chiquer dan de schepen van Carnival.

Ik wil deze maatschappijen dan ook zeker niet met elkaar vergelijken, ik was er op voorbereid dat Carnival meer het Las Vegas style had en dat leek mij ook eens leuk om mee te maken, en gaf ook zeker een leuke sfeer aan de cruise.

Van de modernere schepen vind ik de schepen van Royal Caribbean de mooiste uitstraling hebben zeker de Radiance klasse.

Toen wij in Oslo waren met de Grand Princess mei 2004, lag de Jewel of the seas daar ook aangemeerd, mijn vrouw was gelijk verliefd op de uitstraling van dit schip.

Met het boeken van de cruise met de Carnival Valor hadden wij rekening gehouden met het feit dat onze zoon van 4 jaar oud meeging en na het lezen van tientallen reviews op cruisecritic.com de beslissing genomen.

Het enige wat ons heel erg is tegengevallen is het kinderzwembad ( saai en klein ).

Dit was op de Norwegian Jewel een heel stuk beter.

Daarom vonden wij de Norwegian Jewel meer geschikt voor de kleine kinderen ook mede door het freestyle concept.

De volgende cruise met onze zoon wordt toch echt de Freedom of the seas mede door de H20 speelzone.

Groeten,

Ivo

• hermien

hoi allemaal

leuk om de verschillende reactie te lezen.

gelukkig is dit onze eerste cruise en hebben nog geen vergelijkingsmateriaal.

hopelijk zijn we nog eens in de gelegenheid om met een andere rederij te cruisen dan kunnen we uit eigen ervaring vertellen.

want over smaak valt nu eenmaal niet te twisten!!

wij gaan er gewoon van genieten!!

bedankt voor jullie reactie

groet je

hermien