Cruise transatlantisch

• Jes

Wie heeft er al eens een cruisevakantie gemaakt vanuit Europa naar het Caribisch gebied en/of Brazilie.

Ik ben wat bang om te vliegen maar zou graag eens die kant uit willen. Nu heb ik gezien dat er reizen zijn vanuit Genua of Barcelona naar Miami en vooraf doe je wat caribische eilanden aan. Of je kunt naar Rio de Janeiro.

En dan wel terugvliegen.

Wanneer kun je dit soort cruisen beter niet doen (ivm orkanen?) Ikheb nog nooit een cruise gemaakt, maar het lijkt mij wel mooi.

Als er iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag

• Henk

Hallo Jes,

wat jij wil heb je heel veel mogelijkheden voor om te doen. Bijna alle cruise

schepen gaan circa October van Europa naar of de Caribbean of Zuid America.

Deze schepen varen door de Zuid Atlantic, dat valt (meestal) wel mee, ga je van

Europa naar b.v. New York gaan ze via de Noord Atlantic dat kan heftig zijn.

In de Caribbean is het dan bijna het einde van het Orkaan seizoen, kan meevallen maar vorig jaar waren er heel veel orkanen.

Ik weet dat de “ROTTERDAM” van de Holland America Lijn op 22 Oct. vertrekt

vanaf Venetie naar Rio de Janeiro dat is een 25 daagse reis.

Maar met Transatlantisch heb je altijd veel zeedagen, in de boven genoemde reis

o.a. 11 zeedagen, hopende dat je een mooie reis kan vinden, groeten Henk

• Jes

hoi, ik heb er een gezien die via europa naar madeira, en dan iets met isla magarita, barbados en richting miami gaat. Maar wat mij tegenhoud is die datum 29 oktober. Want dan heb je dat orkaan en regen seizoen nog.

En dan voor de eerste keer op cruise en een orkaan meemaken dan durf ik dat straks ook niet meer… ik zit meer te denken aan een ander seizoen, of begin januar, februari of maart of iets dergelijk, zul je dan ook van die cruises hebben?

En dan die prijzen, zijn de maaltijden meestal inbegrepen of moet je die extra nog betalen?

Welke organisaties bieden die reizen trouwens aan, dan kan ik wat info aanvragen, want er staan zoveel organisaties online. Iemand hier misschien ervaring mee? Met een bepaalde firma?

Ik hoef geen super de luxe reis ofzo, als het maar betaalbaar is. Max 1500 euro. met vlucht. Of is dit niet haalbaar?

• Henk

Hallo Jes,

dit kan ook in Maart gaan de schepen vanaf de Caribbean richting Europa.

De maaltijden zijn altijd incl, net als koffie en thee. Kijk eens op de website

van Hr.Brink dat is www.nedcruise.info daar kan je bijna alle informatie

vinden de je hebben wil. De prijs die je noemt is haalbaar, maar dan zal

je goed moeten zoeken op de cruise site's in de USA b.v www.cruiseonly.com

www.bestpricecruises.com of www.smartcruiser.com en zo zijn er nog meer.

Deze verkopen alleen de cruise dus vlucht moet je zelf kopen in Nederland.

Wil je in Nederland eens rond kijken zijn www.zeetours.nl of www.cruisetravel.nl

dit zijn de bekendste in Nederland, succes er mee, groeten Henk.

• Jes

Hoi, wederom bedankt. Hoe komt het trouwens dat die schepen in maart vanuit de caribbean gaan naar europa en niet andersom?

Dat vroeg ik me ook nog af?

• Henk

Hoi Jes,

bijna de meeste cruise schepen varen waar het seizoen is, qua zomer.

Dus in onze winter varen zij in de Caribbean of Zuid Amerika of Azie.

In onze zomer varen de meeste in Europa, en Alaska.

Een cruise schip gaat dus bijna nooit aan het begin van onze zomer

richting Carribbean. De meeste cruise schepen (behalve de Holland

Amerika Line schepen), hebben geen overdekte zwembaden.

Dus zijn de meeste schepen afhankelijk van zomer weer, all over the World.

Groeten Henk.

• Loes

Als dit je 1e cruise is, zou ik je adviseren bv. eerst in de middellandse zee te cruisen. Alternatief bijv. een cruise die vanuit Rome of Barcelona naar Nederland of Copenhagen vaart. Die zijn er meestal in Mei omdat die schepen daarna naar de baltische staten of noorwegen varen.

Meteen een transatlantische cruise met ca. 5- 7 zeedagen is wel erg heftig.

• Jes

Hoi Loes,

hoezo is die meteen erg heftig??? zomaar een vraagje hoor!

Gr jes

• Loes

Als je nooit gecruisd hebt, kan ik mij voorstellen dat 5 of soms meer dagen alleen maar varen op zee als saai kan ervaren. (misschien ook een dagje zeeziek?)

Er worden op die dagen weliswaar div. aktiviteiten georganiseerd, kookdemonstraties, bingo, bridge spelen, lezingen etc., maar meestal engelstalig.

Bovendien is het weer niet altijd “zwembad” geschikt.

In het najaar vaar je in het “orkaanseizoen”, dus het kan mee-maar ook tegenvallen.

Je gaf aan niet zo graag te vliegen, transatlantisch houdt altijd een lange vliegreis in.

Bij een cruise op bijv. de Middellandse zee zal je af en toe 1 zeedag hebben en daarna weer aan wal eventueel excursies kunnen maken.

In het voorjaar/begin zomer zijn er regelmatig cruises waarvoor je dan slechts 1 maal een korte vliegreis hoeft te maken, als je kiest voor aankomst in NL, Copenhagen of Engeland. In september zijn dit soort cruises overigens vaak in omgekeerde volgorde.

In de zomer zijn er cruises naar de baltische staten en noorwegen die vanaf Amsterdam of Rotterdam vertrekken.

Als 1e cruise zou ik liever wat meer variatie in havens aanraden.

• Jes

Hoi,

bedankt wat ik met dat vliegen bedoelde, ik heb het er niet zo op. Ik vlieg wel korte stukken, maar ik wil graag eens het caribisch gebied zien. Dan dacht ik, neem zo'n cruise en dan vlieg ik terug, kijken hoe het is om zo lang te vliegen, dan heb je maar 1 lang stuk vliegen, weet ik meteen of het mee of tegen valt :)

Maar wat je zegt, die orkanen, dat lijkt mij nou niet echt gezellig.

Ik zal wel eens kijken of ik iets kan vinden. Bedankt voor de tips.

Gr jes