Ms Zenith

• Johanna

Wie heeft ervaring met Celbrity Cruises met het schip MS Zenith? Wij gaan in april 2007 voor de eerste keer een cruise maken.

Kan iemand mij vertellen of je de excursies beter vanuit het schip of vanuit het land zelf kan boeken. Ook tips zijn welkom.

Dit is mijn route:

1Tampa (Florida, USA)

2Key West (Florida, USA)

3Zeedag »

4George Town (Grand Cayman, Kaimaninseln)

5Montego Bay (Jamaika)

6Zeedag

7Oranjestad (Aruba)

8Willemstad (Curacao, Niederl. Antillen)

9Zeedag

10St. John's (Antigua, Antigua und Barbuda)

11Zeedag

12Zeedag

13Hamilton (Central, Bermuda)

14Hamilton (Central, Bermuda)

15Zeedag

16Cape Liberty (New Jersey, USA) »

• Bernadette

Ha Johanna . Wij hebben enkele van deze bestemmingen bezocht.

-Georgetown . kijk even bij ‘zoeken’

- Oranje Stad Aruba . Even buiten het haventerrein staan tientalle busjes op passagiers te wachten . Voor $10 .P.P krijg je een ongeveer 2-3 uur durende rondrit over het eiland(en dan heb je echt alles gezien!) .Neem zwemspullen mee en laat je afzetten op Eagle Beach. Dat is bijna aan het eind van de tour. Ga heerlijk zwemmen ;je ziet hier bijna niemand! Wanneer je weer naar het schip wilt pak je de bus ,die daar aan de rand van het strand stopt. Om de 20 min. komt hij langs en brengt je in het centrum van Oranje Stad.. Ik dacht $1,15 p.p.

- Hamilton . Het schip legt aan in het centrum .

Hamilton stelt niet zo veel voor . Is klein . Maar het eiland is prachtig . Neem b.v de lokale bus nr 7 in Churchstreet ( zuidroute $4 p.p voor bus en ferry) die helemaal langs de stranden van het eiland rijdt. Je ziet de mooiste stranden en resorts. Stap ergens uit en ga naar het strand en zwem in een groen-blauwe prachtige zee. Er zijn 11 busroutes ;dus keus genoeg! Verbaas je over heren in krijtstreeppak met bermuda+ omslag, broque schoenen en lange zwarte kousen.

Er gaat ook een ferry o.a naar Dockyard . Dik half uur varen naar het uiterste puntje waar ook cruiseschepen aanleggen .

Veel plezier!

• Henk

Hallo Johanna,

mijn vrouw en ik hebben er op gevaren in 1999, dus lang geleden.

De “ZENITH” is nu wel een van de oudere van de Celebrity vloot.

Het is een mooi schip goede service en goed entertaiment.

De formal avonden waren toen erg formeel, dus het gros in smoking

(kostuum) en de dames in het lang, maar dat moet je natuurlijk geheel

voor je zelf weten, het is maar een advies.

De meeste crew members, dinning room en bars, kwamen toen uit Oost

Europa, het was allemaal voortreffelijk.

Blijkt ook wel uit de waardering in de vakbladen, bijna alle Celebrity schepen

hebben er een ster bij gekregen, van 4 naar 5.

In de Carribean kan je bijna alles zelf doen i.p.v. trips aan boord te boeken.

Maak een deal met een taxi, het beste iets van de cruise pier vandaan

en je komt bijna overal. Let goed op in Hamilton, daar is het heel erg

duur, nog erger dan Venetie of Monaco. Voor de rest mooie stops.

Kijk thuis even op internet naar de hoogte punten van de eilanden, schrijf op

en ga daarmee naar een Engels sprekende taxi driver.

Je ligt bijna op alle aanloop havens midden in het centrum (je), Grand Cayman

is het tenderen, groet Henk

• Ada

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Celebrity bijzonder goed is. Inderdaad de formele avonden zijn formeel. De crew is een enorme mix van nationaliteiten. Uit indonesie, India, Polen, Costa Rica e.d., erg leuk.

maar 5 sterren….beetje hoog ingeschat, hou het op 4 sterren.

Drankjes zijn vrij duur, excursies zoals bij de meeste rederijen ook flink aan de prijs. Eventueel zelf (met mede-passagiers) af en toe een taxi nemen pakt vaak hel goed uit.

De Zenith is inderdaad het oudste schip uit de collectie, maar zal best goed onderhouden zijn.

Zenith en Century hebben beide geen overdekt zwembad, de andere schepen wel.

• Johanna

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik zal zeker gebruik maken van jullie tips.

Bedankt, Johanna