voor het eerst een cruise maken met de victory

• henry

Hallo Allemaal

Ik ga dit jaar voor het eerst een cruise maken met de Carnival Victory.Wie kan mij helpen aan tips wat ik allemaal kan doen?En ook heb ik begrepen als je in het restaurant gaat eten dat je niet in je korte broek mag zitten.Maar wat mag wel en wat mag je nou niet dragen dan eigenlijk?En kan iemand mij helpen want ik betaal dus bij mijn reis ook al de tip zeg maar .Maar als je wat drinkt aan boord dan rekenen ze ook weer die tip klopt dat?En ik las ook ergens dat je een mok kon kopen en dan dat je je hele reis kon vullen is dat nog steeds en wat kost die mok dan?Nou alvast erg bedankt en ik hoop dat ik wat leuke tips kan ontvangen.

Henry

• nedcruise

Hallo Henry,

De antwoorden op de meeste van je vragen kun je vinden op mijn website

Alleen van die mokken komt mij onbekend voor!

Gegevens van de Carnival Victory kun je vinden in de vlootlijst onder C van Carnival.

Van het zusterschepen Carnival Triumph en Destiny zijn een uitgebreide pagina's geplaatst.

Alvast een fijne cruise gewenst en mocht je nog meer willen weten mail me svp.

Mvrg.

Harm Brink- www.nedcruise.info.

• Ada

Je bedoelt waarschijnlijk de “soda-kaart”. Een kaart die je de 1e dag van de cruise moet kopen aan boord. Je krijgt dan een soort glas/beker (sommige maatschappijen plakken hiervoor een sticket op je cruisecard) en je kunt overdag onbeperkt cola en andere frisdranken drinken.De prijs verschilt per maatschappij.

Ben je geen frisdrankdrinker, maar is koffie, thee, ijsthee, water etc. ook goed, dan is zo'n sticket niet nodig.

• henry

Goede dag Ada

Dus dan moet ik die soda kaart op de eerste dag aanschaffen.En dan kan ik enkel maar overdag gratis soda tappen en kan je die ook in de avonden gebruiken?En als je zo een soda kaart hebt he geld dat ook met het dinner?

henry

• Ada

Ja, op de 1e dag aanschaffen, zodra je aan boord bent.

Bij sommige rederijen kan je de kaart ook bij het diner gebruiken, maar als ik mij goed herinner bij bijv. HAL: en Celebrity niet, dus dat moet je wel nagaan.

Overdag kan de kaart de hele dag gebruikt worden.

Nogmaals het verschilt per rederij, dus navragen als je hem koopt en overwegen of dit je dat waard is.

Persoonlijk ben ik niet zo'n soda drinker. In het buffetrestaurant kan je eigenlijk altijd de hele dag koffie, thee, ijsthee, water en vaak van die waterige juices nemen zonder enige bijbetaling. Ook ijs is meestal bijna de hele dag gratis eten.

Verder moet je natuurlijk wel elk alcoholisch drankje betalen.

• Bernadette

Of ijskoffie! Vul je glas met een heleboel ijsblokjes, doe er wat kunstmatige zoetstof bij ( voor de calorieen) en vul met hete koffie .roeren . Heerlijk.