baby foon

• Herbert

Mijn vrouw en ik zijn van plan om met onze dochter van 10 maanden een cruise door het caribisch gebied te maken.

Om dan ‘s avonds nog wel te kunnen rond lopen willen we gebruik maken van onze baby foon (= walkie talkie met bereik van zo’n kilometer aan land)

Wie weet of deze het doet en of je deze mag gebruiken aan boord??

alvast bedankt

• dutchman

Hallo Herbert

Als ik op cruise ga neem ik ook een walkie talkie mee, die mag je aan boord gebruiken maar je ben niet alleen en dat hoor je ook .

Groetjes dutchman

• Jocelein

Wat leuk om te lezen dat jullie een cruise willen maken met jullie dochter van 10 maanden. Met welke cruise maatschappij willen jullie gaan?

Mijn vriend en ik willen volgen jaar ook met onze zoon van dan 1,5 op cruise, maar we zijn er nog niet helemaal uit met welke maatschappij. Dit ivm eventuele opvang voor kinderen etc…

Misschien hebben jullie nog wat informatie voor ons?

Hoop snel wat te horen, alvast bedanktHerbert schreef:

>

> Mijn vrouw en ik zijn van plan om met onze dochter van 10

> maanden een cruise door het caribisch gebied te maken.

>

> Om dan 's avonds nog wel te kunnen rond lopen willen we

> gebruik maken van onze baby foon (= walkie talkie met bereik

> van zo'n kilometer aan land)

> Wie weet of deze het doet en of je deze mag gebruiken aan

> boord??

>

> alvast bedankt

• Jocelein

is het erg storend zo'n walky talky, of hoor je nog wel je eigen kind?

Welk merk en of type heb je?

Welke maatschappij zijn jullie op cruise geweest?

• dutchman

Hallo Jocelein

Mijn keuze van cruiseline is Royal Caribbean.

Ze hebben ook een kinderopvang aan boord.

De babyfoon mag je gebruiken maar ik denk dat je veel ander mensen hoort praaten via jullie babyfoon.

Als je meer informatie wil dan moet je het maar laten weten.

Groetjes Dutchman.

• Ada

Maar hou er ook rekening mee, dat bij sommige cruiselines (oa. HAL en Celebrity) een kinder onder 3 jaar NIET in het zwembad mag, ook niet met een “zwemluier”.

Disney is een uitzondering hierop. Misschien belangrijk genoeg dat ook te checken.

• Fons

Wij hadden op onze cruise op de Maasdam van HAL ook een walky talky mee (3 km bereik buiten).

Maar het maakt op het schip heel erg uit hoe ver je verwijderd bent van elkaar en hoe sterk de walky talky echt is. De Maasdam is zelfs relatief klein (circa 1.500 passagiers) in vergelijking met de huidige joekels van 2.500 tot 3.000 passagiers. Maar ik denk dat we door het vele metaal in het schip (kooi van faraday) we niet vanuit elke plek bereik hadden.

De meeste walky talkies hebben de mogelijkheid om te kiezen uit veel zenders, zodat je na wat testen, een rustige zender kunt kiezen, die niet al in gebruik is bij een medepassagier.

Maar het beste is om van een merk te horen, waarmee goede ervaringen zijn.

Wij hadden de Alecto FR-28 of FR-48 portofoon.

Aan boord werden ook walky talkies verkocht. Misschien doen die het beter.

Bij HAL kon je ook kinderoppas inhuren. Maar dat was wel een redelijk prijzige aangelegenheid om elke avond te doen.

Succes en veel plezier.

• Herbert

Even een korte ervarings reactie:

We hebben gecruised met de Blue Moon van Pullmantur. Vertrek Aruba en dan Curacao, Isla Margerita, St Vincent, Barbados en Mayreau.

Fantastische cruise. het was een absolute aanrader met baby. Alles perfect georganiseerd, personeel vond een baby leuk en de walkie talkie (alan 443) deed het perfect. Boot was niet heel groot en we hadden overal ontvangst. wij dus lekker eten en de baby zalig geslapen.

we gaan in april vermoedelijk weer cruisen, dus echt goed bevallen!