Costa Magica

• marcingrid

Hallo cruisers,

Graag wil ik nog eens putten uit jullie enorme cruise ervaring.

Ik heb een optie op een cruise met de Costa Magica in januari die enorm aanspreekt. Ook de data en prijzen zijn gunstig.

Nu zou ik jullie willen vragen of Costa vergeleken mag worden met bijvoorbeeld RCCL en Norgwegian etc etc.

Wat ik bedoel te vragen is of het niet van het bedenkelijk niveau van Carnival Cruise Lines is…..(hiermee wil ik uiteraard niemand beledigen, ik heb bij Carnival gewerkt en dit is puur mijn persoonlijke ervaring)

Mochten jullie aanvullende tips hebben, altijd welkom vol waardering!

Groeten

Marc

• Henk

Hallo Marc & Ingrid,

de Costa is een prima rederij niets mis mee, alleen 50 á 60% van de passagiers is Italiaans dus veel kabaal op het schip, NCL is gelijkwaardig maar zonder kabaal.

De RCCL is naar mijn smaak toch een klein stapje beter, veel jongere passagiers (niet zo jong als Carnival) en wat meer actie aan boord.

Let goed op de prijzen in Januari, er varen daar in de Caribbean meer dan 100 schepen en ze krijgen ze niet meer vol, dus hele goede aanbiedingen, groet Henk.

• marcingrid

Hoi Henk,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het me niet te veel zal storen, al die Italianen. In mijn ervraring liever Italianen dan 70 % screeuwende Amerikanen.

Ik begrijp uit je reactie dat het in ieder geval veel beter is dan Carnival.

Groet.

Marc

• Henk

Hoi Marc,

gegrijp me goed ik heb niets op Italianen, maar hun spraak en gebaren zijn op

zich al druk. Maar als jullie dit geen bezwaar vinden, zou ik zeker de reis met de Magica gaan doen. Het is altijd zo, we hebben gevaren met 900 Duitsers aan boord

is ook niet echt leuk, maar met 400 Hollanders is ook niet echt prettig.

Amerikanen zijn over het algemeen geen drukte schoppers, wel klagers ik denk dat de schreewende Amerikaan meer bij Carnival zit, Henk.

• marcingrid

Dag Henk,

Dat geloof ik ook.

Het ging mij er vooral om dat het nier op het niveau van carnival zou zitten.

Uit je reacties heb ik begrepen dat dat niet het geval is.

Bedankt.

Marc

• matt

hallo marc en ingrid

hallo ik werk zelf op de costa magica en in carribean heb je niet zo veel italiaanen het is meer gemixt dan in de med… Het ship is groot en nieuw bus genoeg plek om je terug te treken mocht het toch te veel worden en de cruisen zijn mooi…. en lekker weer…..!!!!

kom me eens in de winkels opzoeken als je aan board komt de er is maar een nederlander in de winkels

groeten

matt

• marcingrid

Hoi Matt,

Joh wat leuk. Ik heb zelf ook ooit op een cruiseschip gewerkt, tien jaar geleden bij Carnival!

Natuurlijk kom ik je even opzoeken. Wij komen op 28 januari 2007 aan boord voor 10 dagen vanuit Florida.

Misschien heb jij nog tips over de eilanden en de eventuele excursies die de moeite waard zijn. Ook kan ik misschien nog eea voor je meenemen vanuit Nederland? Je kan me ook rechtstreeks emailen op mmaas92@freeler.nl.

Groeten,

Marc