yessss mijn eerste cruise geboekt!!!

• marij

vanmorgen hebben we onze eerste cruise geboekt

we gaan 12 juli met de freedom van carnival

de middelandse zee cruise doen route 2

dit is het schema

1 Rome (Civitavecchia), Italië - 19.00

2 Napels, Italië 07.00 18.00

3 Op zee - -

4 Rhodos, Griekenland 11.00 18.00

5 Izmir, Turkije 09.00 16.00

6 Istanbul, Turkije 09.00 20.00

7 Op zee - -

8 Athene, Griekenland 06.00 17.00

9 Katakolon, Griekenland 08.00 15.00

10 Op zee - -

11 Livorno, Italië 07.00 19.00

12 Civitavecchia (Rome), Italië* 06.00 -

13 Civitavecchia (Rome), Italië

de voorpret kan beginnen

zijn er meer die op deze datum gaan ?????

mijn dag kan dus niet meer stuk vandaag

jippieeeeeeeeeeee

marij

• Robin

Gefeliciteerd ;)

Livorno, een van de mooiere dagen van je cruise. Vergeet Pisa, Florence, Lucca, Livorno…maar ga naar Cinque Terre. Puur Italie, UNESCO beschermd, prachtig gelegeven (5) dorpjes aan zee. Volgens mij heeft Carnival een excursie naar Cinque Terre. DOEN! :D

• Robin

Nog een tipje, misschien totaal overbodig, maar toch…

Napels moet je een tour doen waarbij je de Amalfi kustlijn bezoekt en daarna Pompeii. Capri is ook een echte aanrader, te vergelijken met Amalfi.

• marij

bedankt robin en meer tips zijn welkom ik heb het genoteerd

bedankt ;-)

marij

• Bernadette

Een paar weken geleden ongeveer dezelfde route gevaren .

-Rome .

De gratis havenbus brengt je om de 20 minuten naar een plaats 10 min. lopen van het station van Civitavecchia. Om 9.05 vertrekt er een trein naar Rome . Koop ticket van € 9 p.p Dit kaartje is de hele dag geldig op alle treinen , metro en bussen . Let op : loop een stuk naar rechts op het station; de trein staat een beetje achteraf! ( dus niet onder het perron doorlopen)

De handigste manier om naar Rome te gaan is uit te stappen bij het Vaticaan .(station San Piedro) Daar staat bus 64 ,die je naar het centrum brengt of je bezoekt het Vaticaan en loopt 10 min naar de metro . Omdat het op het hoofdstation vaak een chaos is , neem je in het centrum aan het eind van je dagje uit weer bus 64 en gaat weer naar station San Piedro ( Vaticaan). 1x per uur gaat daar de trein naar Civitaveccia( -.58 uur). Dit alles op het zelfde kaartje ! Op deze manier kom je niet in een verkeerde trein terecht.Alle treinen vandaar gaan retour naar civitavecchia.

-Napels

Het schip zal vlak naast de ferry's liggen. Neem b.v om 9.00 u de ferry naar Sorrento. Duurt 45 minuten en kost € 9. (€ 14 naar Capri) In het haventje aangekomen koop je een buskaartje naar de' bovenstad ' van Sorrento . Kaartje 1 of 3 uur geldig. Dan loop je naar het station(10 minuten) of gaat daarheen met de bus en neemt daar de locale bus naar Amalfi ( zelfde kaartje ) Prachtige rit! Ongeveer retour: 3 uur. Stap weer uit op het station van Sorrento en koop een enkele reis treinkaartje naar Napels.( € 3,20 )Stap onderweg uit bij Pompei. (Sorrento -Napels is 1uur per trein)

-Istanbul

Loop naar rechts vanuit de haven ; wijst zich vanzelf.

Koop een muntje in een soort huisje -kantoortje voor de tram ( lijn 38) . Met dat muntje kun je door een tourniquette en op de tram stappen. TL 1.30 = € 0,65.p.p Tegenover de haven zijn banken met pinautomaten.

In 10 minuten ben je in de oude stad halte Aya Sofia.Alles op loopafstand Dan b.v klein stukje lopen naar de Grand Bazaar.

-Izmir

Je hebt een taxi nodig om in het centrum te komen . Ongeveer € 5 ( deze prijs even buiten de haven!). Er gaat ook een bootje vanuit de haven naar het centrum.

-Athene

Schuin tegenover de terminal is een kiosk. ( straat oversteken) Uithangbord : Peter Stuyvesant) Koop hier buskaartjes voor € 0.50 p.p. Bus 049 brengt je naar het centrum 10 min. Je kunt daar de metro - trein nemen naar de Acropulis ( 7 haltes) of je gaat naar downtown duurt 45 minuten ;eindpunt van deze buslijn. Je kunt ook bus 40 nemen om terug naar de haven te gaan of richting Acropulis. Bij de Amro bank is een steile straat naar boven , Daarboven stopt bus 40.

• marij

nou bernadette

daar kanne we iets mee met deze informatie

vooral die eerste naar rome gaan we zeker doen

want de laatste 2 dagen blijven we in Civitavecchia liggen

dus die eerste dag hebben we alle tijd om op eigen gelegenheid dit te gaan ondernemen .het scheelt stukken en is natuurlijk avontuurlijker.

en we hebben dan ook alle tijd.

izmir wilden we al zo doen omdat we in die hoek al vaker zijn geweest en gewoon wat willen gaan shoppen daar.

en athene en napels ook erg fijne informatie

deze word zeker uitgeprint ;-)

harstikke bedankt

en verder is alle informatie welkom

want voor ons is het de eerste keer.

alvast heel hartelijk bedankt

marij

• lidi

ik ga op 7 april a.s. deze cruise maken, ik laat je nog wel weten hoe het is gegaan

groetjes lidi

• lidi

hallo marij, zoals beloofd een reactie over de ervaring van mijn eerste cruise

het was geweldig, het schip is groot en prachtig en er is heel veel te doen.

rhodos was erg leuk zoals ook katakolon er is overal heel veel te zien alleen 1 tip boek geen excursies op het schip deze zijn veel te duur! neem gewoon een taxi deze chauffeurs wachten bij het schip en spreek een prijs af.ik zou ook zeker proberen om een excursie rome te doen geweldig. en niet te vergeten probeer om de 1e zitting in het restaurant te regelen voor het avondeten.

ik wens je veel plezier, groetjes lidi

• marij

hoi lidi

wat leuk dit allemaal van je te horen.

toevallig hebben wij de eerste zitting van het eten ook geboekt. die van kwart over 6.

ook het transver heb ik hier al geregeld.

dus dat komt helemaal goed

en ik heb vanuit hier al een privetour rome geboekt.

in rhodos hebben we een jeepsafari geboekt bij een nederlandse daar.

in turkije wisten wij dat je net zo goedkoop ene taxi kan pakken dus dat doen we ook.

alleen pisa bezoeken we met carnival dat is een tour met ene trolly die maar $$ koste dus dat valt mee.

als je nog andere tips hebt je mag me altijd mailen.mijn mail adres is vrij zoals je ziet,

ik zie dat je uit tilburg komt heb ik ook 40 jaar gewoond.

dus als je nog iets weet laat het me dan zeker weten.

in ieder geval alvast bedankt voor de tips zover.

groetjes marij

• lidi

hoi marij kijk goed op je papieren of je inderdaad de 1e zitting hebt ( wij hadden dat ook geboekt maar niet gekregen en daar heb ik hinder van ondervonden ivm.mijn medicijn gebruik)

de blauwe moskee in istanbul is een aanrader maar let héél goed op je spullen!

laatste tip neem een hele goeie zonne-cremé mee (zon,zee,wind dan weet je het wel)

wij hebben heel mooi weer gehad terwijl het opde cruise voor ons nog sneeuwde!

ps. ik woon in rijen

nogmaals veel plezier ik ben benieuwd naar je ervaring