hoe laat zal ik gaan eten ??

• marij

omdat het de eerste keer is da ik ga cruisen

zou ik graag van jullie de voor en tegens willen horen van de tijden om te gaan eten.

er zijn 2 zittingen rond 6 uur ik geloof kwart voor 6 en kwart over 6.

en ook 2 rond 8 uur.

welke zouden jullie nemen en waarom ???

ik ben bennieuwd

we zitten dus midden in de zomer op de middelandse zee met de freedom van carnival

alvast bedankt

marij

• Ada

Wij kiezen altijd voor de late zitting. Zeker als je veel dagen aan wal hebt met meestal een druk programma, is het prettig even de tijd te hebben om bij te komen, douchen, omkleden, eventueel een borrel voor het eten e.d. op je gemak te kunnen doen.

Bovendien is er 's middags als je terug aan boord komt, altijd wel ergens een sandwich/taart e.d. te krijgen, mocht je echt al trek hebben.

Shows worden niet altijd na het eten gegeven, soms ook ervoor.

• Fons Koninkx

Ik zou de late zitting nemen, als je het vertrek van het schip uit de haven wilt kunnen volgen. Bij onze cruises lag meestal het sluiten van de loopplank op 17:00u. Maar het vertrek was dan pas een half uur of heel uur later. Bij de vroege zitting wil je je nog opfrissen/omkleden vooraf en mis je dit alles.

Als er een show is in het theater, doen ze dit meestal ook 2x op een avond, zodat iedereen (ongeacht welke zitting je kiest) dit kan zien.

Als je niet te laat wilt gaan slapen is uiteraard de vroege zitting te prefereren, zodat je de keus hebt om toch nog naar een show te gaan, zonder het al te laat te maken.

Bij onze stedenreizen cruises, had ik moeite met de vroege vertrekuren van de georganiseerde excursies. Vooraf wil je ook nog gegeten hebben. Bij drukke dagen wilde ik wel eens wat vroeger gaan slapen. Maar wij hebben het vaak opgelost, om op eigen houtje aan land te gaan. Dan hoefden wij niet in alle vroegte op en konden zelf onze tijd indelen. Dit is goed te doen (en veel voordeliger). Vooraf kun je je via internet heel goed informeren over de mogelijkheden per haven. Zeker waar je op een centrale plek direct kunt aanmeren (dus niet hoeft te tenderen) is dit ideaal.

Succes en veel plezier.