costa europa

• bel

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje over de costa europa en meer specifiek de afvaart vanaf milaan met oa een bezoek aan libie en egypte.

De nederlandse cruise-reviews op bijv. zoover zijn redelijk lovend dit in tegenstelling tot de engelstalige sites welke het schip compleet afbranden.Is er iemend op dit prikbord die een reis op dit schip heeft gemaakt en misschien wel dezelfde als hierboven vermeld.Er schijnt nogal wat gedoe te zijn over een visum voor Libie.

Tevens lees ik op de cruisecritics dat er grote problemen zijn met de airco en de instelling van het personeel.Mischien is er iemand hier die uit eigen ervaring kan spreken.

Ik heb ervaringen met schepen van de rccl welke niet slecht zijn probleem is echter het lange vliegen waar ik knettergek van word.

De costa leken mij een leuk en financieel haalbaar alternatief.Probleem is echter dat de costa europa een relatief oud schip is en een welverdiende vakantie die tegenvalt blijkt dan weer een duurkoop te zijn

Dus wie kan mij iets zinnigs hierover melden

Groetjes

Bel

• Robin

Ik heb geen ervaring met de Costa Europa, maar wat ik vaak tegenkom over dit schip en andere oude schepen van Costa is niet echt positief. Het is een oud schip uit '86 en is blijkbaar overal aan te zien en merken. Ik ben een echte cruiseliefhebber en vind het vaarschema belangrijker dan het schip. Gelukkig vaar ik Royal Caribbean en Celebrity waarbij ik altijd van een goed schip verzekerd ben, oud of jong. Ik zou persoonlijk de gok niet wagen met dit schip. Er zijn zat andere rederijen en schepen te kiezen. Maargoed, ik weet niet wat je budget is en dat is dan ook belangrijk. Misschien dat je beter voor Carnival kunt kiezen als budget een rol speelt. Goedkoop en prijs/kwaliteit is oke. Maar zoals bekend ben ik niet bepaald een fan van Carnival.

• bel

Bedankt voor je reactie Robin. Ik kan alleen uit je reactie niet helemaal opmaken of dit alleen over het schip gaat of over de hele rederij Costa.Ik heb inmiddels wel begrepen dat er ook gloednieuwe schepen onder hun vlag varen in de middellandse zee.

Mijn probleem is dat ik alleen op 2 of 3 maart kan vertrekken en ik geen zin heb in een lange vliegreis.Ook het budgetaire gedeelte wordt dan weer iets makkelijker daar je dan die achterlijk hoge luchthavenbelasting deels omzeilt.Probleem is echter dat er niet zo heel veel mogelijk is in de middelandse zee.

De costa europa wordt nu inmiddels wel steeds goedkoper aangeboden en dat is natuurlijk ook niet uit filantropische overwegingen.

ik blijf nog maar even doorzoeken

Bel

• nedcruise

Beste Robin,

We weten onderhand wel dat je een echte Royal Caribbean en Celibrity fan bent.

Niets mis mee hoor, maar er zijn honderden overige schepen en tientallen andere rederijen. Waar de een bij zweert vind de ander niets. Gelukkig maar!

Natuurlijk is de Costa Europa ( ex.Westerdam) geen nieuw schip, maar ze is kort geleden nog gerenoveerd. Dus ik mag aannemen, dat je er best een cruise op zou kunnen maken.

Trouwens Bel vroeg wie er ervaring met de Costa Europa had, dat heb je niet en ik ook niet trouwens, vandaar dat ik in eerste instantie niet op de vraag heb gereageerd. Echter ik meen, dat dit forum er is om niet telkens eigen voorkeuren te promoten, maar objectief antwoord te geven op de gestelde vragen.

Mvrg.

Harm Brink - www.nedcruise.info

Robin schreef:

>

> Ik heb geen ervaring met de Costa Europa, maar wat ik vaak

> tegenkom over dit schip en andere oude schepen van Costa is

> niet echt positief. Het is een oud schip uit '86 en is

> blijkbaar overal aan te zien en merken. Ik ben een echte

> cruiseliefhebber en vind het vaarschema belangrijker dan het

> schip. Gelukkig vaar ik Royal Caribbean en Celebrity waarbij

> ik altijd van een goed schip verzekerd ben, oud of jong. Ik

> zou persoonlijk de gok niet wagen met dit schip. Er zijn zat

> andere rederijen en schepen te kiezen. Maargoed, ik weet niet

> wat je budget is en dat is dan ook belangrijk. Misschien dat

> je beter voor Carnival kunt kiezen als budget een rol speelt.

> Goedkoop en prijs/kwaliteit is oke. Maar zoals bekend ben ik

> niet bepaald een fan van Carnival.

• Robin

Beste meneer Nedcruise,

Ik heb duidelijk aangegeven geen ervaring te hebben met dit schip en louter en alleen type wat ik heb gelezen in reviews.

Verder wil ik u vriendelijk verzoeken niet klagen over mijn uitgesproken voorkeur. Ik belast hier niemand mee en geef voldoende informatie.

Ik zou zeggen, minder klagen en vooral minder verwijzen naar die site van u. Het is hier geen reclamekrantje he.

• nedcruise

Beste Robin,

Als je geen ervaring met het schip bezit hoef je ook niet te reageren.

Het is inderdaad geen reclamekrantje, vandaar ook mijn reactie op het eindeloos ophemelen van jouw 2 favorieten. Ik had trouwens jouw favoriet weer eens willen proberen, maar als ik voor een 3e en 4e pers. notabene kinderen van 10 en 12 jaar voor een weekje € 615 p/p moet betalen is de lol er snel af. Terwijl andere rederijen niet tot jouw favorieten behorende ca. € 140 vragen. Eerlijkheidshalve moet ik wel stellen, dat bij je favoriet de vliegprijs was inbegrepen van € 109 en bij de anderen extra was. Dus je ziet maar weer voorkeuren zijn beperkte begrippen.

Discussie gesloten!

Mvrg.

Harm Brink (is mijn echte naam) - toch nog een keer www.nedcruise.info

Robin schreef:

>

> Beste meneer Nedcruise,

>

> Ik heb duidelijk aangegeven geen ervaring te hebben met dit

> schip en louter en alleen type wat ik heb gelezen in reviews.

>

> Verder wil ik u vriendelijk verzoeken niet klagen over mijn

> uitgesproken voorkeur. Ik belast hier niemand mee en geef

> voldoende informatie.

>

> Ik zou zeggen, minder klagen en vooral minder verwijzen naar

> die site van u. Het is hier geen reclamekrantje he.

• Robin

Ook al heb ik geen ervaring met dit schip, ik vertel wat ik aan ervaringen heb gelezen. Daarnaast ben ik de enige die reageerde, dus beter 1 reactie dan geen reactie.

Ik heb meerdere favoriete rederijen, iets wat jij ongenuanceerd tegenspreekt in je post.

Een beetje kinderachtig hoe je op de man speelt en de discussie vanuit jouw kant sluit, terwijl mijn eerste post netjes was.

En stop dan ook eens met het promoten van je site, want de informatie is spijtig genoeg erg gedateerd en zeer subjectief geschreven.

Ik sluit niet af met ‘mvgr’ want ook bij jou is dit niet gemeend na een dergelijke 'op-de-man-gespeelde-post.

• marij

Berichten op dit prikbord vertegenwoordigen de mening van de afzender.

En wij leven in een land waar een ieder zijn mening mag geven .

robin mag zeggen wat hij/zij wil ( hij/zij houd het toch netjes) en als zij/hij met die cruise maatschappijen wegloopt mag dat toch gerust vermeld worden.

ze geeft toch ook een alternatief en houd het bericht keurig netjes.

een prikbord is om een mening te geven. en die mening mag zowel negatief zijn als positief.

als ik het erg naar mijn zin ergens heb gehad promoot ik dat ook graag.

dus robin geef gerust je mening.

ik lees al zòn 4 jaar op dit prikbord en vind het eigenlijk jammer dat er zo wenig geprikt word hier.

dus ga een ander geen verwijten maken omdat het een beetje off topic is en niet precies is wat degene vraagt. dan zou het maar een saai prikbord worden.

ik vind het net leuk om ieder zijn mening te lezen. en dan is toch nog aan mij de keus om er iets mee te doen.

en dat jij je site promoot nedcruise vind ik ook prima.

ik vind het een mooie site waar ook vermeld staat dat het een hobby site is. dus dat hoeft niet up too date te zijn wat mij betreft. je kan er heel veel informatie uithalen wat mij betreft.

dus mensen laat elkaar in hun waarde en zit niet ergens gelijk bovenop.

laten we het gezellig houden.

ik ga voor de eerste keer cruisen dit jaar (jippppieeeeee) en hoop net zon grote fan te worden als jullie allemaal

groetjes marij

houdoe

• Robin

Marij, helemaal mee eens, behalve het feit dat je me ‘ze’ noemt ;)

Ik hoop echt dat je een schitterende cruise op de Carnival hebt en zo weer een cruiseverslaafde erbij te krijgen :)

• marij

ja dat was even een foutje hihihihihi.

maar ik wist niet of het hij of zij was ??

nu weet ik dat het hij is dus :-)

groetjes marij

en die cruisseverslaving zal wel lukken denk ik. ;-)