costa europa

• bel

OEPS !!!!

dit was niet helemaal de bedoeling van mijn vraag maar levendig wordt het wel.

Ook ik heb inmiddels wel wat ervaring met de rccl en ben inmiddels ook wel een fan van deze maatschappij maar ook ik vind het wel inmiddels allemaal heel erg kostbaar worden.Dus hier de oplossing

Ik win de staatsloterij van januari en/of februari en stel dus voor om een van de rccl schepen op te kopen.

Robin kan dan kapitein bij mij worden,Nedcruise verzorgt de reclame plus boekingen en Marij mag als eerste gast gratis mee.

Dan zijn we van nu af aan weer allemaal vriendjes en gaan we weer vrolijk op dit prikbord met zijn allen verder.

Probleem is echter dat ik dat niet voor maart 2007 geregeld krijg en ik toch wel heel graag in deze periode op vakantie wil.De meeste schepen op de middelandse zee zitten inmiddels wel vol (buitenhutten) en de costa europa durf ik toch niet echt aan (ik ga een heel eind in je redenatie mee Robin) we blijven dus nog maar even zoeken en wachten de diverse aanbiedingen af

Bel.

• Robin

Bel, gaat het om deze cruise? 12 Dagen voor deze prijs is een gevalletje van “je krijgt wat je betaalt”. Ik zou het niet durven, of je moet zeer lage eisen gaan stellen. Ik denk dat Louis Cruiselines ook dergelijke tarieven heeft.

12 Daagse cruise met de Costa Europa

Vaargebied: Oost Middellandse Zee

van € 859,- voor € 649,-

Algemene aanbieding

Naam Rederij: Costa Cruises

Tonnage schip: 53,872 Ton

Afvaardatum: Vrijdag 2 Maart 2007

Aanleghavens: Savona, Napels, Alexandrië (Cairo), Limassol, Rhodos, La Valletta, Tripoli

• Bernadette

Bel ; doe gewoon wat je van plan was!

Je wilt niet ver vliegen , de route is leuk , normaal kom je niet zo gauw in een aantal van die havens, het schip is goedgekeurd( mag ik hopen). Kortom: wat let je?

De verhalen van Robin? Nee toch? Wat de een geweldig vindt , vindt de ander helemaal niks. De ene cruise is de andere niet Ook niet op het zelfde schip.Zelfs schepen van dezelfde rederij kunnen erg verschillen. Ben jezelf niet al te ‘moeilijk’ en weet je van te voren dat je niet al te critisch moet zijn, dan kun je een geweldige week hebben !

Maar…alle waar naar zijn geld; daar geef ik Robin gelijk in! Misschien zijn er hele leuke mensen aan boord en is het personeel inmiddels( deels) vervangen of wat dan ook .Er zijn altijd factoren, die je reis een succes maken of niet en die niet in geld zijn uit te drukken!

Wat is het aller, aller, ergste dat je kan overkomen op deze Costa ?

Windkracht 10 , de hele week regen , vreselijk eten , humeurig personeel , verstopte riolering die niet gemaakt wordt, een hut onder de disco en je krijgt geen andere, airco of verwarming kapot en er breekt een besmettelijke ziekte uit, zodat je in quarantaine zal moeten.

Nou Bel, wanneer dit allemaal gebeurt heb ik medelijden met je en anders…zou ik gewoon gaan en wanneer je lekker in het zonnetje aan dek ligt nog even glimlachend aan Robin denken.

Nog even dit. Win je ooit die loterij , mag ik dan ook mee in de hut naast Marij???????

• Robin

Laat ik voorop stellen dat men ook op oude schepen een mooie vakantie kan beleven, hoewel dit dan voornamelijk aan het vaarschema is te danken.

Bernadette, iedereen mag glimlachend aan mij denken. Dat doe ik ook dikwijls op het deck als ik een geweldige cruise heb en andere mensen aan het klagen zijn op de fora over de bloemen die op de kamer niet ververst worden etc. Waar het mij om gaat is dat men moet beseffen, en dat doet Bel, dat de Costa Europa niet meer de hedendaagse standaard is. Het is een oud schip van de HAL en is meerdere malen verbouwd en zelfs 1 keer verlengd (30-40 meter meen ik). Opmerkelijk zijn de zeer lage prijzen en de slechte reviews. Deze 2 factoren moet je wel bewust meenemen in je beslissing. Als je rekening houdt met alle facetten die een oud maar vooral zeer goedkoop schip met zich mee brengt, dan zul je best een mooie vakantie kunnen beleven. Wees gewoon voorbereid op tegenvallers. En dan nog ligt het eraan wat men gewend is en de eisen en wensen zijn.

Wat mij opvalt is dat voornamelijk Amerikaanse reviews zeer negatief zijn over dit schip en de Nederlandse reviews redelijk tot goed zijn. Dat bevestigd naar mijn mening toch mijn opvatting over het Nederlandse cruisetourisme. Namelijk dat Amerkaanse cruisestandaarden hoger zijn dan die van ons. Nederlanders kiezen momenteel massaal voor Carnival, Louis Cruiselines, Norwegian Cruiselines, MSC, Costa en zuid-europese cruiserederijen.

Er zijn 3 soorten cruisepassagiers en daar moet iedereen rekening mee houden:

- het schip is het belangrijkste onderdeel

- het vaarschema is het belangrijkste onderdeel

- een combinatie van bepaalde luxe (geldt voor elk budget) en aantrekkelijk vaarschema

Mijn voorkeur is ook totaal veranderd. In het begin had ik de opvatting ‘hoe grote hoe beter’, ‘hoe nieuwer, hoe beter’, maar nu mag het voor mij ook ietsje kleiner, intiemer en het schip, mits perfect onderhouden, mag best 12 jaar oud zijn. Ik zie cruisen nog steeds als een klassieke manier van chique reizen en niet als een goedkoop varend hotel. Daarom is het voor Bel belangrijk om zelf te beslissen wat hij wil doen en kan niemand echt hierin assisteren.

Als ik echt op de centjes zou passen en nog geen ervaring met de mooie schepen van bijv. Royal Caribbean, Celebrity, P&O, HAL, Princess enz. zou hebben, zou ik de gok wagen en gaan voor een vakantie op de Costa Europa.

• Bernadette

*D Robin ; volgens mij zijn we het helemaal met elkaar eens deze keer! *D

Enne …ik ben cruisetype nr 3 ( voor de duidelijkheid).

Ik hoop dat Bel wanneer hij/zij inderdaad op de Costa Europa gaat cruisen ons verteld hoe het was.

• Robin

Nou Bernadette, dat is mooi toch? ;)

• marij

oww ik voel me vereerd :-)

nou ik ben van de partij hoor je zegt maar als het zover is :-)

groetjes marij

of zoals ik nu al een bijnaam heb cruisse diva ;-)

• marij

hoi robin

ik lees ook altijd MEE op het prikbord aruba.

en las daar jou posting.

als je het over verslavingen hebt is dat (aruba)de verslaving van mijn man en mij.

een heerlijk eiland waar wij heel graag komen.

maar ook dat is heel persoonlijk ( je hebt mensen die vinden het niks)

ik hoop dat je wel een jeepie hebt gehuurd. want met een gewone auto geraak je niet bij de natural pool.

en ik ben het met je eens dat je een redelijk goeie indruk van het eiland kan zien in een dag rondtoeren. als je de weg in ieder geval een beetje weet.

je ziet niet alles maar in grote lijnen heb je het eiland in 1 dag gezien.

groetjes marij

en heel veel plezier op ONZE favorieten vakantie bestemming Aruba :-)

• Robin

Dank je Marij, ik kijk er ook naar uit :D

Ik heb een verhuurbedrijf gevonden (Sunny Cars) dat samen met Alamo en Avis werkt op Aruba. Zij bieden een auto aan zonder eigen risico. Weet jij toevallig nog een bedrijf waarbij je de CDW kan afkopen zonder eigen risico? Bij de meeste bedrijven heb je nog altijd (met afkopen) nog steeds een eigen risico van $500,-

• marij

hoi robin

nee dat weet ik ook niet wij huren altijd met een eigen risico.

ik heb wel 2 forums ( amerikaans) misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.

daar zitten een paar mensen die heel veel weten.

groetjes marij

http://bb.visitaruba.com/

en

http://www.aruba-travelguide.com/bulletinboard/

deze laatste is heel uitgebreid en amy weet heel erg veel.

dus probeer het daar eens.

houdoe