jammer

• marij

ik vind het zo jammer dat hier zo weinig gepost word.

:-(

marij

• Henk

Hoi Marij,

valt mij ook op, misschien alle vaste verslaggevers aan het cruisen

groeten Henk.

• bel

Ik durf niet meer zo goed

• Robin

Binnenkort ga ik een eindje cruisen naar het Panamakanaal. Verheug me er al op, excursies heb ik al geboekt :)

• Ida101

Ook ik zojuist een cruise geboekt…

9 dagen Noorwegen Century op 9 Mei.

Ik weet dat het nog fris kan zijn, maar de aanbieding was te aantrekkelijk om te laten lopen. Het is eens wat anders nietwaar…

Niet alleen hier weinig cruisefans, ook bij www.cruise-critics.com op de “Roll-Call” weinig of geen nederlanders, terwijl ik gehoord heb dat ik zeker niet de enige ben.

O ja, nog bijzondere tips voor Oslo, Bergen, Stavanger, Alesung of Flamm?

De gebruikelijke uitstapjes als de trein in Flamm, zelf lopen door Oslo, in Bergen de kabeltrein de berg op e.d. weet ik, dus graag net dat bijzondere anders dan anders.

Bedankt alvast.

• Robin

Prachtig hoor die nieuwe Century! Dat wordt op en top genieten van al die luxe.

Je zult toch niet veel nederlanders tegenkomen, ook al vertrek je uit Amsterdam. Royal Caribbean en Celebrity trekken in Europa nog steeds voornamelijk Amerikanen en Engelsen. Gelukkig niet de Spanje-ganger-Engelsen. Wij waren afgelopen zomer in het mid. zeegebied op de Galaxy op 2 mensen na, het enige nederlandse koppel. Ik vind het best, het liefst zo weinig mogelijk Nederlanders. Niet dat ik een hekel heb aan Nederlanders (ben er zelf ook een haha), maar op vakantie wil ik daar niet veel mee van doen hebben.

• Ine

Century was het zusterschip van Galaxy, maar na de grote verbouwing heeft Century heel veel buitenhutten met balkon gekregen. Die zijn er als het ware aangehangen.

Vorige zomer had ik het geluk uitgenodigd te worden voor een bezoek en lunch aan boord. Het schip is echt weer heel mooi geworden.

Celebrity is heel goed, heb zelf met de Mercury en Summit gevaren.

Helaas kan ik je niet met Noorwegen helpen.

Maar heel veel plezier en eet niet teveel….

• Sunnysky

Hoi Robin,

Leuk dat je binnenkort gaat cruisen naar het Panamakanaal, wij gaan eind

dit jaar richting Panamakanaal. Ga je een hele doorvaart maken? Welke maatschappij gaan jullie?

Groetjes,

Sunnysky

• Robin

Wij gaan met Royal Caribbean, met de Brilliance of the Seas. Het schip gaat tot het eerste lock (Guton), maar wij daar van boord en gaan op een klein bootje door het hele kanaal (excursie).

Wij kiezen bewust voor een partiele doorvaart (en dus toch een volledige dmv excursie) dan een volledige doorvaart, omdat we anders teveel havens dubbel aandoen. Als je namelijk ooit een Mexicaanse cruise wilt maken, heb je de meeste havens al gezien tijdens de Panama cruise, begrijp je? Het is voor ons een kwestie van strategisch het cruiseschema plannen ;)

• Henk

Hallo Robin,

mooie trip in het vooruitzicht, wij hebben de zelfde twee jaar geleden gedaan

met de “ROTTERDAM”

Maar graag zou ik willen weten hoe je met een klein bootje door het hele kanaal

vaart ??? We zijn het Panama Canal al diversen keren door gevaren van Cristobal

naar Balbao, dat is een volle dag varen.

Ik neem aan dat jullie schip door de “Gatun Locks” vooranker gaat, de excursie

gangers gaan met de tender van boord, (of aan de Cristobal pier) en om 15.00

ga je weer varen.

Hoe wil jij het kanaal hele maal door varen in die paar uur ??? ben benieuwd,

gr. Henk.