Wij gaan vroeg in de ochtend een kleine ferry op, varen 6 uur door het kanaal (afhankelijk van drukte in kanaal), komen uit aan de andere kant van Panama en gan dan met de bus terug naar de Cristobal Pier.
Dit is zeker een leuke trip, z'n cruise schip vaart is al gauw 10 uur bezig om het hele kanaal door te komen, jou ferry vaart natuurlijk iets harder en kan in de sluizen
met andere schepen mee schutten.
Ik snap hem nu helemaal, bedankt voor je uitleg. Wij hebben net een hele saaie
(maar ook echt heel saai) cruise met de “AMSTERDAM” achter de rug in de Caribbean, er staat een klein verslagje op www.nedcruise.info, als je benieuwd ben kijk maar even, voor alle lezers boek beslist niet de cruise van 21 Dec. op schip, ik
denk dat het je kerst en oud & nieuw verkland (letterlijk)
Wij zijn toch echte HAL fan's zo als je weet, maar dit was de slechtste van alle.
gr: Henk
Hoi Robin,
wij zijn niet vaak negatief over iets maar het moest er nu even uit.
Dat is harstikke fijn geniet er maar lekker van (als het kan), wij gaan onze a.s zomer cruise overslaan, omdat we met kerst & oud & nieuw ruim drie weken weg willen, en nog beide een drukke baan hebben.
We gaan 18 Dec.aan boord in Brisbane op de “STATENDAM” tot 5 Jan. einde
Auckland NZ.
Dat vliegen kost bijna net zo veel als de cruise, helemaal rond de feestdagen.
Er zitten jammer genoeg geen nieuwe plaatsen voor ons in, maar lekker mooi weer
en gelijk alle family weer gezien (zijn we daar ook weer van af voorlopig)
Dit is een achtien daagse cruise, maar we liggen twee volle dagen in Sydney daar
kan ik al mijn family leden ontmoeten (dinner aan boord) , en na de cruise blijven we drie dagen in Auckland voor mijn vrouw de family (zijn er heel veel) weer eens te zien, dus zo verenige we het nuttige met het aangenamen, slaap lekker Henk.
Vrienden van ons hebben een cruise met de Amsterdam gemaakt begin december.
Ook een deel Panamakanaal.Zij zatenPier 66 was leuker geweest waarschijnlijk. Nu kwamen ze flink vertraagd in Miami aan en waren doodmoe toen ze eindelijk in Ft. Lauderdale aankwamen.
Helaas hebben zij daar en ook onderweg redelijk veel regen en wind gehad, dat was pech.
Het HAL eiland kon ivm de wind alleen ‘s middags bezocht worden, ’s ochtends waren er geen tenders ivm de wind.
Verder waren zij heel tevreden over de cruise, alleen liet kapitein van den Berg zich nauwelijks onder de gasten te hebben begeven. Ook geen foto's met de kapitein. Voor hen was het de 1e cruise en zij hadden graag zo'n foto gehad.
Cruisen tijdens de kerst heeft een eigen soort publiek. Veel meer ouderen dan gemiddeld en veel gezinnen met kinderen/tieners, die zich niet altijd weten te gedragen.
Zelf met HAL en Celebrity gevaren, altijd tot volle tevredenheid.
Dat is inderdaad een goede optie zeg! Wij varen met de Serenade of the Seas
met vertrek vanaf San Diego en eindigen in San Juan. Cruise duurt 14 dagen en bezoeken o.a. 3 havens in Mexico, Puerto Rico en daarbij ook Curacao en Aruba.
Het duurt nog wel even (eind oktober) maar we kijken er erg naar uit, verleden jaar hebben we een korte cruise gemaakt met de Monarch of the Seas en inderdaad Cruise verslaafd geworden!
De cruise die Henk gaat maken lijkt me helemaal super!! Leuk idee voor een volgende cruise.
Hallo Ida,
de cruise met de “AMSTERDAM” was opzich niets mis mee, volgens ons nog altijd het fijnste HAL schip, je kiest natuurlijk zelf voor de route.
Het meest storende was de sfeer aan boord onder de crew, je weet zelf uit ervaring als die niet goed is, klopt er van de rest ook niets.
Als je wilt weten waarom kapitein v.d.Berg zich niet liet zien, kan ik je antwoord op geven maar liever niet via het prikbord, mail me dan maar groeten Henk.
je kan het een klein beetje naar onder lezen maar deze gaan we maken
wij vertrekken 12 juli vanuit rome voor een 12 daagse cruise met carnival “”de freedom“”
dit is de route
1 Rome (Civitavecchia), Italië - 19.00
2 Napels, Italië 07.00 18.00
3 Op zee - -
4 Rhodos, Griekenland 11.00 18.00
5 Izmir, Turkije 09.00 16.00
6 Istanbul, Turkije 09.00 20.00
7 Op zee - -
8 Athene, Griekenland 06.00 17.00
9 Katakolon, Griekenland 08.00 15.00
10 Op zee - -
11 Livorno, Italië 07.00 19.00
12 Civitavecchia (Rome), Italië* 06.00 -
13 Civitavecchia (Rome), Italië
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?