Ik wil 2008 een cruise maken in het verre oosten met Princess Cruises. 22 dagen van peking naar singapore. In china hebben wij eerst 4 dagen excursies dan nog 16 dagen op het schip. Wie heeft deze cruise al eens gedaan?
offtopic:
Namen
In lijn met de tradities die gelden in Oost-Azië, waar de naamgeving ‘hoofdstad’ expliciet in de naam van de stad voorkomt is Beijing als zodanig benoemd. Beijing (北京) betekent letterlijk “noordelijke hoofdstad”, in tegenstelling tot Nanjing ((南京); Nanking), hetgeen “zuidelijke hoofdstad” betekent. Tonkin (het huidige Hanoi) en Tokio, betekenen beiden “oostelijke hoofdstad”. Kyoto (京都) in Japan en Gyeongseong (京城; thans Seoel) in Zuid-Korea, betekenen beiden simpelweg “hoofdstad”.
De term Peking vindt zijn oorsprong bij een groep Franse missionarissen van 400 jaar geleden en is de naam voor de hoofdstad in de taal Yue (kantonees). Het correspondeert met een archaïsche uitspraak die geen rekening houdt met de klankverandering van ‘k’ naar ‘j’ in Mandarijn, die optrad gedurende de Qing-dynastie. In de Nederlandse taal is Peking gebruikelijker dan Beijing.
Hallo Dutchman,
als je in Azie vaart is natuurlijk alles intresant om te bekijken, je komt er niet dagelijks, denk ik.
Wij hebben daar gevaren in 1999 met de “ALBATROS” en in 2002 & 2003 met de “AMSTERDAM”
Laat eens weten welke cruise je gaat doen, de datum, en welk schip dan heb ik misschien nog wel wat leuke tips voor je, groeten Henk.
Auteur: dutchman (—.dsl.scarlet.be)
Datum: 18-02-2007 09:08
Hallo Henk
Ik ga in 2008 met Princess Cruises deze cruise maken. Weet jij of Princess Cruises goed is ,het is de Sapphire Princess .
Groetjes Dutchman.
Itinerary
Port Arrival Departure
1 Beijing (Xingang), China 7:00 PM
2 At Sea
3 Nagasaki, Japan 12:00 PM 6:00 PM
4 At Sea
5 Shanghai, China 7:00 AM 6:00 PM
6 At Sea
7 Okinawa, Japan 7:00 AM 2:00 PM
8 Taipei (Keelung), China 9:00 AM 6:00 PM
9 At Sea
10 Hong Kong, China 8:00 AM 6:00 PM
11 At Sea
12 Nha Trang, Vietnam 9:00 AM 6:00 PM
13 Ho Chi Minh City (Vung Tau), Vietnam 7:00 AM 7:00 PM
14 At Sea
15 Singapore 8:00 AM 5:00 PM
16 At Sea
17 Bangkok (Laem Chabang), Thailand 7:00 AM
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?