Princess cruises

• dutchman

Ik wil 2008 een cruise maken in het verre oosten met Princess Cruises. 22 dagen van peking naar singapore. In china hebben wij eerst 4 dagen excursies dan nog 16 dagen op het schip. Wie heeft deze cruise al eens gedaan?

• Henk

Heb je een oude reisgids, Peking heet al jaren Beijing, maar dat terzijde.

Wat wil je weten, we hebben daar al diversen keren gevaren, niet met

Princess, maar de meeste schepen doen de zelfde havens aan.

groet Henk

• Robin

offtopic:

Namen

In lijn met de tradities die gelden in Oost-Azië, waar de naamgeving ‘hoofdstad’ expliciet in de naam van de stad voorkomt is Beijing als zodanig benoemd. Beijing (北京) betekent letterlijk “noordelijke hoofdstad”, in tegenstelling tot Nanjing ((南京); Nanking), hetgeen “zuidelijke hoofdstad” betekent. Tonkin (het huidige Hanoi) en Tokio, betekenen beiden “oostelijke hoofdstad”. Kyoto (京都) in Japan en Gyeongseong (京城; thans Seoel) in Zuid-Korea, betekenen beiden simpelweg “hoofdstad”.

De term Peking vindt zijn oorsprong bij een groep Franse missionarissen van 400 jaar geleden en is de naam voor de hoofdstad in de taal Yue (kantonees). Het correspondeert met een archaïsche uitspraak die geen rekening houdt met de klankverandering van ‘k’ naar ‘j’ in Mandarijn, die optrad gedurende de Qing-dynastie. In de Nederlandse taal is Peking gebruikelijker dan Beijing.

• dutchman

Welke steden zijn intersant om te bekijken en welke uitstappen moet je daar doen.

Met welke boot ben je daar geweest,henk.

• Henk

Hallo Dutchman,

als je in Azie vaart is natuurlijk alles intresant om te bekijken, je komt er niet dagelijks, denk ik.

Wij hebben daar gevaren in 1999 met de “ALBATROS” en in 2002 & 2003 met de “AMSTERDAM”

Laat eens weten welke cruise je gaat doen, de datum, en welk schip dan heb ik misschien nog wel wat leuke tips voor je, groeten Henk.

• dutchman

Auteur: dutchman (—.dsl.scarlet.be)

Datum: 18-02-2007 09:08

Hallo Henk

Ik ga in 2008 met Princess Cruises deze cruise maken. Weet jij of Princess Cruises goed is ,het is de Sapphire Princess .

Groetjes Dutchman.

Itinerary

Port Arrival Departure

1 Beijing (Xingang), China 7:00 PM

2 At Sea

3 Nagasaki, Japan 12:00 PM 6:00 PM

4 At Sea

5 Shanghai, China 7:00 AM 6:00 PM

6 At Sea

7 Okinawa, Japan 7:00 AM 2:00 PM

8 Taipei (Keelung), China 9:00 AM 6:00 PM

9 At Sea

10 Hong Kong, China 8:00 AM 6:00 PM

11 At Sea

12 Nha Trang, Vietnam 9:00 AM 6:00 PM

13 Ho Chi Minh City (Vung Tau), Vietnam 7:00 AM 7:00 PM

14 At Sea

15 Singapore 8:00 AM 5:00 PM

16 At Sea

17 Bangkok (Laem Chabang), Thailand 7:00 AM

• Cruiser

Voor eens en altijd :

Cruisen doe je met een SCHIP en niet met een boot.