cabins

• Bernadette

cruiser; je hebt gelijk. Ik bedoel de soort. Zo weet ik , dat er eventueel een upgrading ter plekke mogenlijk is of niet. Van binnen naar buiten zal ik maar zeggen. De cabinnummers zijn dan van minder belang. Dat zie ik ter plekke dan wel. Sorrry Ine.

• Ine

Ik vond het al zo vreemd dat ik dat niet wist, maar had gekund.

Meestal kijk ik nl. ook even na welke hutnummers nog vrij zijn.

Niet altijd is een upgrade geslaagd als die op een ongewenste plaats ligt…

Beste kans met een upgrade is een guarantee, nadeel dat je niet zelf kunt uitzoeken.

• Bernadette

Nog even een aanvulling. Bij de HAL werkt het systeem anders blijkt uit mijn ervaring. Een Garanty Cabin geeft normaal een upgrading. Bij de HAL gaan repeaters voor. Zijn er repeaters en nieuwe cruisers allebei voor de zelfde catagorie cabin, dan gaat de upgrading naar de repeater.

Dit hebben we persoonlijk ervaren en werd bevestigd door de medewerkster op pursersdek.

• Peter Selie

Even een tip voor de mensen die een cruise willen boeken voor een van de HAL Vista klasse schepen ( ms Noordam, ms Westerdam, ms Oosterdam, ms Zuiderdam )

Probeer te vragen naar een VH cabin.

Deze cabins staan meestal niet in de boeken omdat er maar 4 VH cabins zijn.

( VH4001, VH4002, VH4003 en VH4004 )

Deze cabins zijn op de boeg van het schip te vinden.

Omdat ze een douche i.p.v. een bad hebben en een balkon met staal i.p.v. een glasplaat zijn ze veel goedkoper dan een VA cabin.

Je zal een garantie krijgen voor een van deze cabins en de kans is erg groot dat je een gratis upgrade zal krijgen naar een VA cabin.

Voor een VH cabin betaal je niet meer dan een cabin zonder balkon op een lager gelegen dek.