Princess Cruises

• dutchman

Hallo Henk

Ik ga in 2008 met Princess Cruises deze cruise maken. Weet jij of Princess Cruises goed is ,het is de Sapphire Princess .

Groetjes Dutchman.

Itinerary

Port Arrival Departure

1 Beijing (Xingang), China 7:00 PM

2 At Sea

3 Nagasaki, Japan 12:00 PM 6:00 PM

4 At Sea

5 Shanghai, China 7:00 AM 6:00 PM

6 At Sea

7 Okinawa, Japan 7:00 AM 2:00 PM

8 Taipei (Keelung), China 9:00 AM 6:00 PM

9 At Sea

10 Hong Kong, China 8:00 AM 6:00 PM

11 At Sea

12 Nha Trang, Vietnam 9:00 AM 6:00 PM

13 Ho Chi Minh City (Vung Tau), Vietnam 7:00 AM 7:00 PM

14 At Sea

15 Singapore 8:00 AM 5:00 PM

16 At Sea

17 Bangkok (Laem Chabang), Thailand 7:00 AM

• Henk

Hallo Dutchman,

dit ziet er goed uit, een pracht reis, mooi schip en een prima rederij de “Princess”

Wij hebben één keer gevaren met de “Pacific Princess” dit is de oude “Love Boat”

waar toen die tv serie op gemaakt is, er is nu een nieuwe “Pacific Princess”.

We zijn vijf weken op dit schip geweest van Athens via Gibraltar naar Cape Town gevaren, het was geweldig, eten de sfeer aan boord en de show's waren prima, alleen veel crew uit het oostblok, zijn (toen) niet altijd de vrolijkste qua uitstraling, na vier weken wennen viel dit toch wel mee.

Ik neem aan dat je voor de cruise naar de muur gaat, en belevenis opzich wel erg

druk alle tours komen bijna bij het zelfde stukje muur. Het schip ligt in Xingang dat is zeg maar de havenstad van Beijing (een paar uur rijden) Nagasaki een tour gemaakt naar o.a. het oorlogs museum. In Japan is openbaar vervoer en taxi's goed te doen, soms handen en voeten werk, neem wel altijd (in deze landen)

een kaartje mee waar het schip ligt (naam van de pier) in hun taal !!!! wij kregen dat mee vanaf het schip, zoals b.v. in Shanghai liggen de cruise schepen over de hele stad verdeeld hoe meer haven geld je betaald hoe korter lig je bij de stad.

Ho Chi Minh is jammer dat de schepen steeds minder de “Mekong” rivier opvaren dit is bijna 10 uur varen.

Nu blijven de schepen vaak in Vung Tau dat ligt aan de monding van de Mekong,

en ga je met bussen naar Ho Chi Minh, een pracht stad en bijna iedereen spreekt Engels (niet zo vreemd hé)

Hong Kong lig je met de kop van het schip in de stad, prachtige stad als je om winkelen geeft, wij gaan meestal met de veerboot over naar Victoria en dan met de

bus naar o.a. Stanley market of Aberdeen. Sinagpore kan je met een taxi naar de stad voor shopping of rondvaart. Bangkok is vanaf Laem Chabang 2 á 3 uur rijden.

Ik zie in het vaarplan dat je overal maar één dag ligt, opzich is dat jammer omdat de

tijd ontbreekt om echt iets te gaan ondernemen.

Maar je proeft op deze reis de geur van Azie, je ziet van alles wat, in een korte tijd.

Wij lagen toen met de “Amsterdam” b.v. in Hong Kong 3 dagen en Shanghai en Beijing 2 dagen. Als ik jou was zou ik toch maar zoveel mogelijk trips aan boord boeken, het gevaar dat de taxi er mee kapt in dit soort landen (China-Vietnam) is groot, of het verkeer zit vast (de hele dag) en je weet te laat aan boord schip weg.

Neem op dit soort reizen wel altijd je paspoort mee als je op je zelf van boord gaat, als er iets gebeurt kom je zonder paspoort nergens, en het “Daily Program” van het schip meenemen daar staat altijd het telefoon nummer van de scheepsagent in, hopende dat je het natuurlijk niet nodig hebt.

In al deze landen kan je goed uit de weg met US dollars, zorg wel voor veel klein geld briefjes van 1 & 5 dollar anders krijg je vaak als wisselgeld van het land terug.

Hopende je zou een klein beetje opweg te hebben geholpen, wil je nog wat weten

mail me maar (email is open) groeten Henk.

• Petra

Hoi Dutchman,

Wij doen deze cruise in oktober dit jaar, alleen in de tegenovergestelde richting!

Groeten,

Petra

• Petra

Mocht je willen weten hoe het ons vergaat op Sapphire Princess kun je ons rond die tijd volgen op onze website: http://www.alltelemarketing.nl/wereldreis.