Vraag over Azie

• Moppie

Hallo,

wij gaan een cruise maken naar Azie,maar we hebben een paar vragen ,misschien is er iemand die die kan en wil beantwoorden.

Wij vliegen nar Hong Kong en als we daarzijn moeten we zelf de transfers regelen hoe kan men dat het beste doen en is het ver van het vliegveld naar de haven ??

Dan gaan we naar Manilla - Borneo-Burnei -Singapore-Ho Chi Minhstad -Da Nang-Sanya-Hong Kong.nu is mijn vraag of iemand weet of deze plaatsen ver van de haven afliggen of kan men dat allemaal met taxiof bus doen ???? hoe er geen idee van.

En de valuta in deze landen weet misschien ook iemnad dat.

En als u tips of iets erover te vertellen hebt kan dat gerust.

Bij voorbaat dank

• Sunnysky

Mag ik vragen waar je deze cruise hebt geboekt?

Mvrgr

Annette

• Henk

Hong Kong is ongeveer 45 min met een taxi, openbaar vervoer ook goed te doen, ligt aan de tijd (file) schip ligt in de het “winkel centrum”

Singapore met de metro ben je zo in de stad, taxi ongeveer 30 min.

Ho Chi Minh lig je midden in de stad, maar ligt het schip niet in “Vung Tau”

dat is in de monding van de Mekong en ver weg van Ho Chi Minh.

Da Nang half uur met taxi naar de stad, op de pier kan je busjes huuren voor

zes personen prijs ongeveer $100,00 per busje, incl. gids en chauffeur.

Betalen kan je overal met US dollars, neem veel klein geld mee b.v. briefjes

van $1,00 en $5,00 ga beslist in Manila even naar een “SM winkel centrum”

alles is “bijna gratis”, overige plaatsen zijn we niet geweest.

Als je nog iets wil weten, ik laat mijn email open, groeten Henk

• Moppie

Hallo,

wij hebben deze cruise via Zeetoures geboekt.

groetjes

• Moppie

Hallo Henk,

Heel erg bedankt voor je informatie,hoe heeft u het allemaal ervaren.

Wij zijn erg benieuwd hoe het er is,hebben veel cruises gemaakt maar nog nooit een naar Azie,dus we laten ons verrassen,hebben ook geen idee wat de prijzen daar zijn bv een taxi van het vliegveld van Hong Kong naar de boot wat kost dat ongeveer.

Nogmaals bedankt.

• Henk

Met een taxi is HK$ 340, 00 + toll voor de tunnels, en met shuttle bus is

het HK$ 90,00 p.p. stopt aan de terminal, winkel centrum door en je bent

aan boord, met welk schip varen jullie, groeten Henk.

• Moppie

Hoi Henk,

wij gaan met de Costa Allegra,maar wij gaan vanaf Amsterdam.

Henk een HK$ hoeveel € of Am.$ zijn dat,hebben er geen idee van,zijn hier helemaal niet van op de hoogte.

En de taxi's staan die aan het vlieveld,en de shuttel bus waar staan die,wij zijn vroeg in Hong Kong en de boot vertrekt pas om 22.00 geloof ik,maar wij hebben nog niet de definetieve tijden.

Hebben jullie deze reis ook al eens gemaakt ???

Groetjes en alvast bedankt.

Truus

• Henk

De wisselkoers is 0.0961 dus 340,00 is € 32,70 en 90,00 is € 8,65 dus

ongeveer € 0,10 is één HK$.

Let op in Hong Kong als je met een taxi gaat, dat hij jullie op de kade afzet,

daar moet je bagage aan boord, de gangway (trap) waar je normaal mee aan

boord komt ligt in het winkel centrum, mag je niet gebruiken met bagage.

Als je vroeg in Hong Kong bent waar laat je de bagage ???? Ik denk als

je een transfer boekt bij Zeetours, dat ze jullie bagage aan boord brengen

zodat je zelf je handen vrij hebt om wat te gaan doen, normaal mag je voor

12.00 niet aan boord.

Als je de borden volgt op het vliegveld, wijst de weg vanzelf.

Wij hebben deze reis niet gemaakt, maar wel div. reizen in Azie gedaan.

groet Henk

• Moppie

Hallo,

Henk bedankt voor al je informatie.

Dat is het hem juist Zeetours doet in Azie geen transfers naar de boot regelen omdat het onbetrouwbaar is en daarom moeten we dat zelf doen.

Maar nu weten we tenminste al het een en ander,want dit is voor ons ook de eerste cruise naar Azie,bij alle andere cruises was de transfer erbij geregelt.

Als juliie binnenkort weer gaat cruisen dan ook een hele fijne reis.

In welke plaats wonen jullie,wij in Maasbracht dat ligt in Limburg.

Groetjes Truus.

• Henk

Hallo Truus,

dit is echt weer iets voor Zeetours met de kreet “onbetrouwbaar”, ze kunnen hier

niet veel op vedienen dus de klant bekijk het zelf maar.

Ik heb zelf een Limo bedrijf en zorg voor vervoer van “onze” klanten (ook in Hong Kong) over de hele wereld, het vervoer daar is uitstekend, maar overal hangt natuurlijk een prijskaartje aan, en dat heeft Zeetours er niet voor over.

Als ik jou was (het heeft toch veel geld gekost) zou ik lekker voor die € 35,00 een

taxi nemen, breng je koffers aan boord, en ga lekker shoppen in deze geweldige

stad. Je moet er wel om denken dat het schip s'morgens vroeg pas aankomt,

dus als jij om b.v. om 6.00 aankomt is er misschien nog geen schip is.

Nogmaals let goed op dat de taxi chauffeur je niet voor de shoppingmall afzet, je

loopt door het winkelcentrum zo naar het schip maar niet met bagage, dus af

laten zetten op de kade naast de shoppingmall, dus tussen de shoppingmall en het schip daar loopt de kade, en is toegangkelijk voor bussen en taxi's.

Wij wonen in Amsterdam, en ik heb als ex binnenvaart schipper heel wat voetstappen liggen in Maasbracht (meeste in de kroeg) maar toen waren nog jong.

groeten Henk