nieuwe schepen

• nedcruise

De laatste weken zijn weer een aantal nieuwe schepen in de vaart gekomen.

Emerald Princess-AIDAdiva-Ocean Village Two en de Pride of Hawaii (vanaf 2008 de Norwegian Jade) In de vlootlijst van mijn site zijn technische gegevens en foto's te vinden. Klik in de vlootlijst op de eerste letter van de rederij en scroll svp. naar het betreffende schip.

Mvrg.

Harm Brink -www.nedcruise.info

• Robin

Bedankt voor deze advertentie.

• nedcruise

Ja en ik verdien er nog niets aan ook! Kost alleen maar heel veel tijd.

Trouwens ik heb nog een vraag, waar jij als echte RCCL fan zeker een antwoord op weet!

Waarom berekent Royal Caribbean en Celebrity als enige 19 % BTW over aan boord aankopen, gedurende cruises binnen de EEG?!

Wat doen ze, als er een haven buiten de EEG in het cruise schema is opgenomen, maar door omstandigheden ( bv. slecht weer, terreurdreiging) niet kan worden aangedaan?

Misschien kun je op deze vragen een antwoord geven, dat is nuttiger dan kinderachtige opmerkingen!

Ps. Van de Thomson Destiny staat eveneens sinds kort een pag. op mijn site.

Hier komt hij weer! www.nedcruise.info

• Ine

Recent geschreven door een passagier die aan boord van de Amsterdam is..

Last night, we had dinner with head security officer, and from his few replies concerning the questionnable port of Casablanca, we realized that our visit would not be happening. That came true this morning, when the captain announced that due to recent attacks and current bomb threats, specifically against Americans,we would not be going to Casablanca, and would be substituting Gibraltar instead. The plan is to leave Malaga this afternoon at 6 pm, and arrived to the port in Gibraltar at 11pm. Staying overnight, we will have tomorrow to explore the new port city. Good deal!

Just an update on our situation with the change of ports. We tried to dock at Gibraltar at 11 pm yesterday, only to find that the swells were too large to dock safely. By 11:30 pm, we were on the road again, rapidly heading to somewhere. We did not know where until 8 this morning, when the captain announced that we wold be visiting Funchal tomorrow, the 19th of April, and a day at sea, and a new port, The Azores the next day. Hope we get there and can dock this time!

• Bernadette

De Amsterdam en de Rotterdam zouden elkaar ontmoetten in Gibraltar.

Ook de Rotterdam is niet naar Casablanca gegaan i.v.m de bomaanslagen , maar door gevaren naar Gibraltar. Op het laatste moment werd bekend gemaakt dat de Amsterdam niet zou komen vanwegen slecht weer. Op die dag bestond de HAL 140? jaar