Ook ik vind de ligging van het zwembad bijzaak. Eigenlijk vind ik het wel goed zoals het nu is. De service op de Rotterdam was o.k, maar er zitten veel kleine dingen niet goed.
Cabin dubbel geboekt, uitnodigingen verkeerd bezorgd ( wel leuk dat ze dit soort dingen zoals recepties doen) uitnodigingen voor repeaters verkeerd bezorgd en meer van dit soort dingen.De centrale computer vertoont kuren ,die ze er blijkbaar niet uit krijgen. Zit er een fout gegeven in, dan blijft dat de hele reis zo. Of het personeel kan niet goed lezen; wie zal het zeggen.
De cabin was wel schoon, maar rook niet lekker fris. Ik had de neiging er eens een lekker ruikend sopje door te slingeren. Vaak om 12.00 uur was er nog niets aan gedaan . Onze man die schoonmaakte deed in zijn eentje meer dan 15 cabins ; zou iemand bij moeten. De w.c deksel was op het punt dat iedereen hem vastpakt gewoon zwart.Ik heb het niet schoongemaakt , dus ik neem aan dat het over tig maanden nog zwarter is.
Boven in het Lido restaurant plakten de tafels regelmatig. Er werd met een papieren doekje overheen ‘geaaid’. Dat schiet natuurlijk niet op. Wat mij vreselijk ergerde was dat de dienbladen veel te lang leeg op de tafels stonden en dus niet werden opgehaald. De jongens ‘zien’ het gewoon niet. Verder, dat je je soms wezenloos moet zoeken naar bestek+ servet . Waarom het bestek niet uitgeven gelijk met het dienblad? De supervisor liep of druk heen en weer of zat lekker buiten op de rieten stoeltjes te genieten van de zon. De openbare toiletten waren altijd schoon, dat kun je niet van de meeste schepen zeggen. Het ( warme ) eten in het lido was vlak van smaak. Misschien aangepast aan de gemiddelde Amerikaanse smaak.Er stonden 3 koks achter de counter die het onmogelijk konden bijwerken tijdens de ‘spits’.( Zij bleven ondanks het niet bij te benen werktempo heel vriendelijk en behulpzaam) Er moet veel meer personeel bij! Daarintegen was het eten en de bediening in het restaurant erg goed.
Het buitenzwembad was de eerste 2 dagen gewoon vies. Je kon je benen niet eens zien. Daarna is het leeggemaakt, schoongeschrobt en vers water erin.
Wat ik ook gek vond was, dat de klokken niet werkten .Ik vind dat lastig ;ook in verband met de tijd ,die enkele keren verandert. Na er een opmerking overgemaakt te hebben ,dat werd afgedaan met een kul antwoord , deden ze het na 1 week weer. Maar….liepen 20 minuten achter. Slordig toch?
Fijn was , dat je niet continu belaagt wordt door de fotograaf, de achtergrond muziek aangenaam was en er geen schreeuwend animatie team aan wezig was.
Wij hebben een heerlijke cruise gehad , maar ik had eerlijk gezegd meer van de HAL verwacht. Alles gaat op z'n ‘Jan boeren fluitjes’. En dat ze de Nederlandse invloed willen bewaren; ik betwijfel dat.
Er is geen enkele ruchtbaarheid gegeven aan de geboorte van prinses Ariane . Er is helemaal niets, echt niets aan gedaan ! Wij Nederlanders verwachtten een klein beschuitje ( rond toastje) met muisjes o.i.d.Toch ook leuk voor de Amerikanen zo'n Hollandsche traditie? Er stond alleen een klein stukje in het krantje . Een gemiste kans volgens mij. De kapitein liet zich nauwelijks zien. Mij kan dat niet schelen , maar er waren mensen die dat vervelend vonden. De repeaters dus.Ik begrijp , dat die man daar geen zin in heeft, maar that's his job!
Wat wel weer leuk was ;we kregen een tour door Rio aangeboden. Ons vliegtuig landde om 6 uur in de morgen en we konden pas tegen 12 uur inchecken.
Mijn ‘grieven’ heb ik gedeeltelijk opgeschreven in het enquete formulier. Hopelijk doen ze er wat mee.