Excursie Aerial Tram Pacific

• Sunnysky

Hallo Cruisers,

Eind Oktober gaan wij cruisen en zullen dan o.a. in Costa Rica (Puntarenas) aanleggen. Wij zijn al een beetje aan het shoppen wat voor excursies daar gemaakt kunnen worden en 1 daarvan is de Aerial Tram Pacific excursie, is er iemand die bekend is met deze excursie of een andere leuke excursie kan aanraden voor Puntarenas.

Alvast fijn weekend. Annette

• Robin

Wij hebben deze excursie vorige maand gedaan in Costa Rica. Het was een combi-excursie (Royal Caribbean). In de ochtend naar de Tortuguero Canals, middag eten bij een hacienda en aan het einde van de middag 75 minuten met een aerial tram door het oerwoud. Als je van bomen, planen, vogels en vlinderes houdt is het aan te raden, houdt je van wildlife, ga dan naar de canals.

Als je gerichte vragen hebt, stel ze gerust.

• Sunnysky

Djw voor je snelle reactie Robin, ik heb inderdaad nog wat vragen. Wij gaan een Cruise maken door het Panama kanaal en ik geloof dat jij dat ook onlangs hebt gedaan.

Ik zet alles even op een rijtje en you hear from me soon. Nogmaals bedankt.

Annette

PS. Wij gaan ook met RCL - Serenade of the Seas.

• Robin

Vragen zijn welkom, ik ben trouwens in maart 2006 met de Serenade geweest. Prachtig schip!

• Sunnysky

Hoi Robin,

Sorry voor mijn late reaktie maar een beetje druk gehad met werk en zo.

Ik had al gelezen dat jij door het Panama kanaal zou varen maar dacht met de Brillance van RCL dus helemaal top voor mij dat je met de Serenade bent geweest!

Zal snel met wat vragen komen v.w.b. het schip en de excursies. Wij gaan de 14 dagen Cruise maken vanaf San Diego met een hele doorvaart' Panama Kanaal en eindigen in San Juan. We vertrekken 25 oktober 2007 blijven dan 2 dagen in San Diego en zaterdag's vertrek met de Serenade.

Fijne Koninginneavond en bedankt voor je info!

Annette.Robin schreef:

>

> Vragen zijn welkom, ik ben trouwens in maart 2006 met de

> Serenade geweest. Prachtig schip!

• Sunnysky

Foutje van mij, het is al 2007!

Gr. Annette

• Robin

Inderdaad ben ik pas terug van de Brilliance en vorig jaar maart op de Serenade gezeten. Schepen zijn redelijk identiek maar verschillen op toch wel wat punten, bijv.:

Pluspunten Serenade of the Seas tov Brilliance of the Seas

1. luxere zwembadstoelen, zijn mooi blauw bekleed

2. kunstwerk in het centrum blokkeert het zicht naar beneden niet vanaf het bovenste deck

3. glazen douchewand, geen douchegordijn

4. ietsje minder mooi solarium, maar wel mooier belicht

Je eindigt in Puerto Rico lees ik. Een fantastich eiland dat je eigenlijk een aantal dagen moet verkennen. Het eiland heeft prachtige stranden, natuur (El Yunque regenwoud) en een ontzettend vriendelijke en behulpzame bevolking. Old San Juan is een gezellig stadje waar veel te zien en beleven valt. Ik kan er pagina's mee vullen, Puerto Rico is een aanrader.

• Sunnysky

Klinkt heel goed Robin, helaas zijn onze vrije dagen beperkt en eindigen we onze Cruise in San Juan op zaterdagochtend 10 november en vertrekken dan op zondagochtend weer naar Adm. lukt niet om langer te blijven. Bedankt al voor je info voor de Serenade al is de reis nog “ver weg” het kriebelt al aardig dus heerlijk die info! Djw de Serenade klinkt goed! Ik lees wel de American Cruise Critics van RCL maar eerlijk is eerlijk wij nuchtere Hollanders willen alles weten toch?

Ik ga alles even op een rijtje zetten en binnenkort even wat vragen doorgeven,

wij gaan o.a. langs Acapulco, Aruba, Curacoa, dus wil echt alles weten v.w.b. leuke excursies en whatever!

• Robin

Over Aruba en Curcao kan ik je al 2 tips geven.

Aruba: ABC Tours –> harstikke leuke 4X4 safari (erg ruig gebied bij Natural Pool). Dagvullend, leuke mensen, super dag gehad.

Curacao: Curacao Actief –> Nederlands tourbedrijf waar wij tweeen met 1 nederlandse gids het eiland verkenden.

Beide eilanden moet je gewoon van te voren regelen, beide bedrijven zijn betrouwbaar (tip van Cruise Critics) en bieden superveel waar voor je geld. Ik zou zeggen, check hun websites (google doet wonderen, mag hier geen URL's geven).

Is het je eerste keer op een Radiance Class schip van Royal Caribbean?

• Dirk van der Meulen / cruise

Robin schreef:

> Beide eilanden moet je gewoon van te voren regelen, beide

> bedrijven zijn betrouwbaar (tip van Cruise Critics) en bieden

> superveel waar voor je geld. Ik zou zeggen, check hun

> websites (google doet wonderen, mag hier geen URL's geven).

Van wie mag dat niet?

Maak het je meelezers op deze prikpagina vooral gemakkelijk…

Groeten uit Bathmen/NL,

Dirk van der Meulen

cruise.startpagina.nl