Wie heeft er wel eens een transatlantische oversteek gemaakt in november?
Vanuit Europa naar Fort Lauderdale. En….hoe was het weer?
Ik begrijp, dat dat moeilijk te voorspellen is, maar welke ervaringsdeskundige kan mij wat vertellen?
Hallo Willemijn,
Dit jaar gaan we voor de 3de jaar een oversteek maken. De eerste 2 keren zijn we vertrokken vanuit Barcelona, eerst met de Millenium van Celebrity en vorig jaar met de Voyager of the Seas van Royal Caribbean. Dit jaar gaan we met de Costa Mediterranea en vertrekken vanuit Savona. Met de Millenium zijn we vanuit Tenerife overgestoken naar Ford Lauderale en vorig jaar vanuit Lissabon naar Miami. Beide keren was het weer goed. Soms wat hogere golven, maar dat is toch alleen maar leuk toch?
Dank voor de reaktie!
Wij denken aan de Costa Fortuna .Maar zal eens kijken naar de Costa Mediterannea . Beiden gaan vanuit Savona. Kregen een goede aanbieding van smartcruiser.com. Je moet dan wel zelf je vluchten regelen. Het rare is , dat b.v een Martinair vlucht retour 23 euro goedkoper is dan een enkele reis Miami -Amsterdam.
Ra ra hoe kan dit?
Wij hebben wel oversteken gemaakt in het voorjaar( 4) maar vanuit Z-Amerika of USA. En altijd stralend weer gehad!
Willemijn,
Er zijn voor cruiseschepen 2 hoofdroutes bij een trans-Atlantische oversteek. Een Noordelijke, geeft vaak in november wel wat problemen en een Zuidelijke, dat is degene die jij maakt van Europa naar Fort Lauderdale. Over het algemeen gaat het goed op deze route, maar aangezien het al moeilijk is om voor 4 dagen het weer te voorspellen, is het onmogelijk dit voor november te doen. Overigens zal de kapitein zoveel mogelijk zware zeegang proberen te ontlopen. Trouwens een paar dagen storm is eventueel best aardig, om eens mee te maken. Kijk maar op mijn ‘stormpagina’.
Harm Brink - www.nedcruise.info
Willemijn schreef:
>
> Wie heeft er wel eens een transatlantische oversteek gemaakt
> in november?
> Vanuit Europa naar Fort Lauderdale. En….hoe was het weer?
> Ik begrijp, dat dat moeilijk te voorspellen is, maar welke
> ervaringsdeskundige kan mij wat vertellen?
Hoi Willemijn,
Wij hebben vorig jaar november onze 1e cruise gemaakt van Barcelona naar Miami met Royal Caribbean(Voyager of the Seas) en dan gelijk een Transatlantische Cruise(met daarna een vervolgcruise naar de Caribbean).
Het is ons heel erg goed bevallen.
We hebben enkele dagen gehad dat het wat onstuimig was en dan had je golven van ca 2 - 3 meter hoog. Al bij al viel het allemaal goed mee, aangezien we schitterend weer hadden(soms wel 25graden en veel zon).
Je hoeft dus niet te vrezen, gewoon lekker genieten van die hele leuke tijd.
We kunnen nu al niet wachten tot onze vakantie zover is. Iedere dag lees ik alle sites waar er maar iets over cruiseverhalen opstaan(vooral cruisecritic.com) en het is gewoon heel leuk. Wij gaan pas over 2 maanden, maar de voorpret is al genieten.
Enrico,
Als jij vorig jaar van 14 november t/m 25 november de Transatlantische cruise hebt gemaakt, met daarna de verlenging East Caribbean dan hebben wij inderdaad op hetzelfde schip gezeten(met shows van de Temptations en de Drifters).
Het was zeer zeker de moeite waard en inderdaad ook captain Gerry Larsson-Fedde, een Noor. Wij hebben hem een paar keer gespoken, een hele sympathieke man. Hij stuurt zijn schip zeer zeker met vaste hand aan.
Zijn spreuken waren inderdaad heel erg leuk en zijn gitaarspel(“I did it my way”) hebben we 2 keer mogen meemaken(vanwege de verlenging).
Mijn echtgenoot heeft op de vakantiereiswijzer een recensie vermeld over dit schip.
Foto's hebben we genoeg gemaakt ook van het gitaarspel van captain Gerry.
Een prachtige vakantie!!!
Even een update. Geboekt voor de Costa Fortuna via Bob Zweig (cuiseland.com). Inmiddels de cruisetickets al binnen!
Vliegtickets : (beiden e-tickets ) voor de heenvlucht Transavia (lowcostairlines.nl ;hele handige site) en terug met KLM vanaf Fort lauderdale via Philadelpia.
Nu maar hopen op goed weer!
Even een update van de transatlantische oversteek.
Eerst de goede dingen! Het weer was perfect; warm , zonnig met een briesje.Dus voor herhaling vatbaar in deze maand.
De Costa Fortuna. Er was veel goede dansmuziek ;ruime dansvloeren,wat erg door de cruisers werd gewaardeerd. Prima Philipijnse bemanning; heel attent en zorgzaam. Hele toegankelijke jonge kapitein. Was overal tussen de mensen te vinden ; in het zwembad, restaurant , op de kade, dansvloer etc. Dat is leuk.
Het amusement was op enkele uitzonderingen na ( videoscherm met video van Frank Sinatra uit 1974 en kindergoochelaar) ook goed .Mooi theater.
Het schip is erg massaal. Alleen op dek 3 (zijkant onder de reddingsboten) is het rustig. Overal lawaai van allerlei motoren , blowers airco etc etc.Vreselijk. Veel klachten van cabins op dek 1 en 2 over lawaai ( beng -beng - beng) 's morgens om 5-6 uur; de leidingen ontluchten of zoiets.Wij zaten op dek 7 en hadden veel geluid van gebrom van de motoren. Verder zijn de cabins erg warm . De airco werkt slecht en dit is niet te verhelpen.
Het eten is erg vlak van smaak. Na enkele dagen lijkt alles op elkaar. Buiten dat ; veel pasta in allerlei variaties. Moet je van houden. Weinig buitenzitjes.
Er is geen bioscoop o.i.d en videofilms moet je per keer kijken betalen voor 10 euro! Er werden wel af en toe films vertoond op t.v op vreemde tijdstippen , maar die werden naar ieders mening niet erg gewaardeerd. Moord en doodslag ,griezelfims of films op kinderniveau.Op zeedagen werden geen extra films vertoond en werd er weinig georganiseerd om mensen te vermaken.
Verder zijn de vloeren buiten op verschillende punten erg glad. Deze reis zijn er 3-4 mensen met gebroken ledematen afgevoerd naar ziekenhuizen en naar huis gevlogen.In iedere haven stond de ambulance al klaar. Dus opletten! Geen ontsmettingsapparaten aanwezig.( zie mijn veslag van de' Rotterdam ' HAL)
Persoonlijk vind ik het schip van binnen erg onrustig van kleur en design etc.Wel erg mooi atrium! Maar smaken verschillen . Alle publieke (lift)deuren zijn ‘behangen’ met een 20 -er jaren fotoprint . Geen herkenningspunten, weinig spiegels en publieke toiletten. De eindafrekening kwam pas 1 uur voor vertrek ;het aktiveren van je Costa kaartje kon pas na 3 dagen……. Zowel het in -als uitchecken op de Fortuna was een chaotische toestand.Wel prima is , dat je je bagage al om 9.30 in kan leveren bij aankomst Savona! Bij het inchecken ( na 12.30) werd je paspoort ingenomen en kreeg je een kopie, die je iedere keer bij binnenkomst moest tonen. Zelfs na bezoek prive eiland.
Voor de busrit naar Fort Lauderdale vliegveld rekent Costa 16,50 euro p.p ,terwijl een taxi 15 dollar + tip kost ( vliegveld op enkele kilometers van de haven)
Voeg aan dit alles 1000 Italianen toe, die wanneer ze normaal converseren al de indruk wekken heftig van mening te verschillen , dan is onze conclusie; de volgende keer een ander schip.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?