RCCL Cruisefanclub is helaas gestopt

• Robin

Ik vind het persoonlijk een beetje ver gaan om hun daad te gaan volgen. Een cruise annuleren omdat Arno en Thea een fikse tegenvaller hebben gehad, is een beetje overdrijven naar mijn idee. Zolang jij tevreden over RCCL bent, waarom zou je dan overstappen naar een rederij waar Arno en Thea mee gaan varen?

Solidariteit zijn kent zijn grenzen vind ik.

• ward

helemaal mee eens het is erg jammer,maar ga het toch een keer proberen op de Liberty

• Robin

Sterker nog, wat mij betreft mogen ze op hun site best een link plaatsen naar hun klacht, inclusief foto's.

Een fanclub die ermee stopt en daarmee de leden niet naar behoren informeert is ook niet netjes. Nu is het voor toekomstig Libery of the Seas/RCCL cruisers gissen wat er aan de hand is.

• Ada

Misschien zijn er toch nog besprekingen i.z. het afhandelen van hun klachten/claims en willen ze de zaak nog niet meer in het openbaar bespreken.

Bovendien zullen ze best aangeslagen zijn na zoveel jaren leuk en goed werk voor RCCL en Amca gedaan te hebben.

Dus zet de mensen niet onder druk, er zal heus ooit wel meer duidelijkheid komen.

Wel lijkt het me goed, dat o.a. via deze site blijkt dat veel “cruisers” achter hun staan en hun werk zo gewaardeerd hebben.

• Robin

Sommige ‘fanclubleden’ weten meer dan anderen, terwijl ikzelf direct heb teruggemaild over hoe jammer ik het vond en of ze misschien wat wilden laten weten over hun problematiek. Ik heb nul-komma-nul reactie gekregen. Niet eens ‘dank je wel’.

Kortom, ik hoor wel als ze iets willen vertellen over de kwestie, zo niet, dan niet. Ik vind dit ook niet netjes en daarnaast kunnen zij noch iemand anders me doen stoppen met RCCL of Celebrity.

• Robin

Zojuist een mail ontvangen van Arno en Thea, misschien lezen ze dit topic mee.

Het gaat om het uitbreken van het norovirus en het inconsistente gedrag van het management om daarmee om te gaan.

• Peter

Ook wij hebben een hele slechte ervaring gehad met Celibrity Cruises en met Amca. Wij hebben, vanwege een verkeerde hut héél veél contact gehad met CC en met Amca. Van CC kregen wij helemaal geen antwoord op de vele e-mails en van Amca alléén een afwijzing. Na contact met Miami eindelijk werd iets geregeld. Echter op de Century wisten bij inscheping weer niets. Eindeloos heen en weer gesproken en gebeld. Eindelijk na enige uren buitengaans kregen wij toch eindelijk een hut. Ook de cruise om Schotland en Ierland was een cruise van havens die enige uren van de cruiseplaatsen gelegen waren.En op zondag meer dan 1000 mensen vervoeren met één bus gaat moeilijk. Tenderen met 2 tenders voor zóveel passagiers en dit tot twee maal toe gaf ons nauwelijks gelegenheid de plaatsen te bezoeken. Al met al een grote misorganisatie. Dit wéér gemeld aan de Directie van CC, echter 3 maanden na dato nog géén enkele reactie. Fatsoen om toch even te reageren hebben ze nooit van gehoord.Wij kunnen begrijpen wat Arno en Thea hebben meegemaakt. Alles gaat goed maar hó, hó als er iets verkeerd gaat. Wij hebben al enige keren mer CC een cruise gemaakt maar dit was wel onze laatste met CC.

Arno en Thea, sterkte en bedankt en….. degene die hierover anders denken moeten eeerst zoiets hebben meegemaakt. Dus Robin….. Robin schreef:

>

> Zojuist een mail ontvangen van Arno en Thea, misschien lezen

> ze dit topic mee.

>

> Het gaat om het uitbreken van het norovirus en het

> inconsistente gedrag van het management om daarmee om te gaan.

• Robin

Bij elke rederij gebeuren weleens vervelende dingen, ja ook bij RCCL en Celebrity. Niet elke cruise is perfect, maar wij zijn telkens zeer correct, kordaat en vriendelijk geholpen bij eventuele problemen met bijv. creditcard afschriften die achteraf niet bleken te kloppen. Zonder problemen heeft RCCL dit voor ons opgelost, hun service is ook na de cruise goed. MAAR, ik weet ook dat er mensen zijn die zeker anders hebben ervaren.

Dergelijke verhalen lees ik op de bekende cruisefora ook over HAL, Carnival, NCL, Princess en ga zo maar door. Het is een miljoenenindustrie waar helaas niet elke klacht behandelt kan worden, hoe triest het ook zijn mag. Dit is de realiteit.

Ik praat niets goed, problemen en fouten kunnen voorkomen, maar belangrijker is hoe een rederij hiermee omgaat. Het probleem van Arno en Thea zou in mijn geval ook kunnen leiden tot het zoeken naar een andere rederij, puur uit principe. Maar zoals ik eerder schreef, zolang men (en ik) tevreden zijn over deze rederijen, kent solidariteit zijn grenzen en zal ik pas zoeken naar een andere rederij als daar een gefundeerde reden voor is. Net zoals bij Arno en Thea en jouw (Peter) geval.

• cor

ben op deze reacties terecht gekomen daar ik zocht naar klachten i.v.m amca den haag wij hebben ook een vervelende ervaring achter de rug met rccl wie overigens ons probleem heeft geprobeerd op te lossen wat helaas niet is gelukt maar goed we blijven natuurlijk maar europeanen het houdt me niet tegen te blijven cruisen met rccl want het blijft en is een prima rederij.

wat ik meer absurd vind is dat een amca erg weinig voor zijn klanten doet inzake klachtenbehandelingen etc ben zelf afgekat door een werknemer daar en er werd mij doodleuk verteld dat we voor de rccl toch nergen anders terecht konden ( helaas heeft men daar helemaal gelijk in en ik zou graag via deze weg erachter zien te komen of er meerdere mensen problemen hebben met amca als zodanig misschien dat er gezamelijk wat aan gedaan kan worden via rccl zelf in miami)

maar goed cruisen blijft geweldig en ontspannen en dat moet ook zo blijven daarbij heeft iedere rederij zijn tekortkomingen maar ik blijf erbij dat de reisorganisatie er voor zijn klanten moet zijn.

• ward

maar wat zijn zoal de problemen/klachten,kan iemand daar iets meer duidelijkheid over gevencor schreef:

>

> ben op deze reacties terecht gekomen daar ik zocht naar

> klachten i.v.m amca den haag wij hebben ook een vervelende

> ervaring achter de rug met rccl wie overigens ons probleem

> heeft geprobeerd op te lossen wat helaas niet is gelukt maar

> goed we blijven natuurlijk maar europeanen het houdt me niet

> tegen te blijven cruisen met rccl want het blijft en is een

> prima rederij.

>

> wat ik meer absurd vind is dat een amca erg weinig voor zijn

> klanten doet inzake klachtenbehandelingen etc ben zelf

> afgekat door een werknemer daar en er werd mij doodleuk

> verteld dat we voor de rccl toch nergen anders terecht konden

> ( helaas heeft men daar helemaal gelijk in en ik zou graag

> via deze weg erachter zien te komen of er meerdere mensen

> problemen hebben met amca als zodanig misschien dat er

> gezamelijk wat aan gedaan kan worden via rccl zelf in miami)

>

> maar goed cruisen blijft geweldig en ontspannen en dat moet

> ook zo blijven daarbij heeft iedere rederij zijn

> tekortkomingen maar ik blijf erbij dat de reisorganisatie er

> voor zijn klanten moet zijn.