cruise caribbean 2008

• harleb

Hallo,

wij denken erover om volgend jaar te gaan cruisen in de caribbean. Aangezien wij dit nog niet eerder gedaan hebben en er een aantal rederijen zijn zijn alle tips van repeaters welkom. Wie heeft er een suggestie voor een maatschappij, er gaan geen kids mee. Ik heb al begrepen dat er met name ook aan excursies nog een flink bedrag bij kan komen.

Alvast bedankt voor de tips

Ingrid

• Bernadette

Ingrid; trek er even een half uurtje voor uit en scroll eens naar beneden ;er is zoveel informatie op deze bordje! En/of gebruik de zoekfunctie!

Succes!

• Robin

Wat vind je belangrijk aan een rederij en schip? Wat zoek je precies?

• Arnold

Hallo Ingrid

het is heel moeilijk om voor jullie en cruiseschip te vinden naar jullie eisen.

Maar aangezien jullie voor de eerste keer gaan. Is eigenlijk alles mooi

Dit zijn mijn suggestie's

1-Celebirty cruises, mensen van rond de 40 jaar

2-Holland Amerika line, meestal ouder dan 40

3-RCCL , deze rond de 35 jaar

En ik zou langer dan 8 dagen voor mij doe ik minimaal 12 dagen.

Vanwege de lange reis heen en terug

Dit zijn geen feiten maar mijn bevindingen

Ik hoop dat ik je hier wat me kan

Arnold

• Henk_Lo

Leeftijden op cruises…..

uit: CLIA Cruise Industry Overview MARKETING EDITION - 2006

Cruisers tend to be older (median of 49) than randomly selected respondents (43), with higher household incomes ($84,000 vs. $75,000), and higher levels of educational attainment (57% college grad vs. 52%; 23% post-graduate vs. 20%). Both groups are predominantly married (83% cruisers vs. 80% total). Consistent with their older age, cruisers are more likely to be retired (16%) than those in the total representative sample (13%).

Leeftijd is dus van gemiddeld 54 naar gemiddeld 49 gedaald tussen 1982 en 2007.

Verder….86 % maakt cruises van minder/gelijk aan 7 dagen.

Groet,

Henk_Lo.

• ottoline

Hallo Harleb,

Wat een leuke vraag.

Wij, mijn man en ik , zijn 10 jaar terug met de Norwegian Cruise Line wezen cruisen, oa naar de Bahamas. Geweldig.

In 2003 met Princess Cruise naar de Caribien met oa. St.Thomas, St Maarten,Barbados, enz. en nov. 2007 weer met de Princess Cruise en wederom naar de Caribien, nu de kant met bv Aruba.Bonaire,Dominica enz.

Zoals blijkt bevalt het ons geweldig, voor mij is dit de Ultieme vakantie.

Wij zijn geen luxe paardjes en hebben behoorlijk moeten sparen om ons dit te kunnen permiteren, maar gelukkig eindelijk is het weer zover.

De consumpties aan boord, zijn stevig van prijs, maar frisdranken zoals cola,sprite zijn weer wel goedkoop,daar koop je een kaart voor ongeveer 25 dollar en heb je de hele reis vrij drinken hiervan.

Excursies zijn zeker aan te bevelen,tenslotte kom je niet elk jaar op de plaatsen waar gestopt wordt, wij willen dan ook graag wat meer zien en weten over dit oord.Wat prijzen betreft, ze zijn niet goedkoop maar wij vinden ze de moeite en het geld waard.Dit jaar hebben wij onze reis via Cruise Travel geboekt, net als 2003, en ook de nodige verlengingen en de vliegreizen met tussenstops.

Bij CT zijn alle wensen mogelijk en wordt je goed voorgelicht.

Hopelijk heb je aan ons verhaal iets.

Succes met het vinden en voorbereiden van je eventuele cruise-vakantie.