RCCL cruisefanclub is gestopt

• Peter

Natuurlijk kan met een cruise wel wat gebeuren, maar van een 5 sterren maatschappij mag je toch wel verwachten dat ze op e-mails en brieven met opbouwende kritiek zeker een antwoord sturen. Echter tot mijn grote verbazing hebben ze zelfs niet het fatsoen om op deze brieven en e-mails te reageren.

Zelfs mijn laatste e-mail, die ik al meerdere malen heb verstuurd, krijg ik alleen maar een automatische bevestiging dat deze e-mail z.sp.m. zal worden behanddeld. Echter tot op heden nog geen antwoord ontvangen.Dat is onze- en van meerdere cruisers de ervaringen. Oh ja, waarom zou je als CC reageren, het is toch maar een van de vele tienduizenden. Die anderen, zolas jij, Robin, gaan toch wel! Misschien is dat wel iets typisch Amerikaans!

Het is te hopen dat jouw niets overkomt, overkomt je dat toch een keer, dan mondje dicht houden, hoor!

Ik adviseer iedereen, mede naar aanleiding van onze ervaringen, niet meer te cruisen met Celebrity Cruises.

Peter

• Robin

Zeg Peter, jij bent erg kortzichtig hoor. Als je de cruiseboards eens vaker gaat lezen, dan zie je dat ook HAL, Princess, Carnival, NCL e.d. met zo'n customer service kunnen wegkomen. Schijnbaar is dit iets typisch voor cruiselines.

• Robin

Vergeet ik nog toe te voegen dat van die tienduizenden mensen met klachten er altijd een aantal niet geholpen KUNNEN worden. De customer servicecenters hebben bij elke massmarket rederij te weinig personeel op het aantal klanten. Mocht je tot de minderheid behoren waarbij de klacht niet in behandeling wordt genomen, kun je het ook spelen via je travelagent. Als je een goede hebt, is er geen enkel probleem en komt AMCA wel in actie.

• marij

Ik adviseer iedereen, mede naar aanleiding van onze ervaringen, niet meer te cruisen met Celebrity Cruises.

????????????????????????????????????????????????????

(wat flauw van je)

ik volg al een tijdje deze discusie zonder te reageren tenslotte heb ik nog maar net mijn eerste cruise achter de rug :-) en nog wel met carnival waar hier ook niet iedereen mee wegloopt.

ik vind het heel kinderachtig om bovenstaande uitspraak te doen.

en dat moeten de mensen hier dan maar klakkeloos aannemen?????

ik dacht het niet !!!

als je dat al zou willen zou je alle registers open moeten goooien en ook precies zeggen wat er gebeurd is en niet wat hinten.

je moet vind ik dat zelf ondervinden anders ga je daar toch niet klakkeloos op af.

hier zijn ook veel mensen die carnival echt niks vinden. maar wij en heel veel mensen met ons hebben de tijd van ons leven gehad op de freedom en echt een geweldig mooie vakantie gehad. zoiets heet verschil van beleving. ook de verwachting waarschijnlijk. wij verwachte niks want het was onze eerste cruise.

als ik op de geluiden hier was afgegaan hadden wij zeker niet voor carnival gekozen. maar op cruisecritic zijn hordes carnivalfans. onze schoonzus waar wij mee reisde is echt een carnivalfan. dus we dachten we gaan zelf ondervinden wat we ervan vinden.

en ik denk dat dat zo moet zijn. en wij hebben het kaaaaaaaaaaaai goed gehad.

als je altijd geweldige cruises hebt gehad met cc ga je toch niet omdat een paar mensen heel hard schreeuwen nooit meer doen. meteen stoppen. ??

ik althans niet.

ik weet zeker als ik een gegronde klacht zou hebben en ze zouden daar niet op reageren dat ze nog niet jarig zouden zijn. en zou ik mijn rechtsbijstand erop zetten, maar gerechtigheid zou ik krijgen als zekerwist dat ik daar recht op zou hebben.dan ben ik net een bull terrier.

je hebt ook nog zoiets als geschillencommissie reizen. de concumentenbond. de anwb ( als je daar lid van bent) allemaal mensen die je willen helpen bij geschillen.

jammer dat jullie deze ervaring hebben gehad jullie laatste cruise. maar daavoor was het toch altijd supperrr goed. zo goed zelfs dat jullie er een fanclub voor op hadden gericht.

nogmaals ik ben geen cruise deskundige nog lange na niet. maar wel een prikbord deskundige en zoiets zet je niet op een prikbord. je mag gerust jou nare ervaring kenbaar maken. graag zelfs. maar laat mensen zelf beslissen waar ze mee willen varen. en laat iedereen in hun waarde.

of je nu met carnival,hal.rcl,costa of zelfs met easy cruise cruist iedereen heeft een ander budget en niet iedereen verwacht hetzelfde van iets.

jammer dat jullie deze slechte ervaring hebben gehad heel jammer zelfs. maar een streep eronder en op naar de volgende cruise zou ik zeggen. en misschien wel met carnival :-) :-) en ga je nog eens zeggen tja toch zo slecht nog niet die carnival hihihihi.

groetjes en nog een fijne dag

marij

best leuk hoor z'on carnival schip ;-)

• Robin

Marij, ik ben het helemaal met je eens, totaal niets toe te voegen. Goed gesproken enzoietsallemaal :)

• Peter

Beste Robin,

Het lijkt dat jij wat betreft cruisen alles er vanaf weet. Als mensen die uit veel enthousiasme een cruisefanclub hebben opgericht en die een hele tijd met veel enthousiasme en deskundigheid hebben geleid ineens er mee stoppen dan moet er wel wat gebeurd zijn. Ik heb reeds meer dan 14 cruises gemaakt bij verschillende matschappijen en ben jaren koopvaardij officier geweest bij o.a.de HAL en andere maatschappijen. Dus, beste Robin, een klein beetje ervaring heb ik wel. Soms bekruipt mij het gevoel dat jij bij een of andere cruiseorganisatie in dienst ben en op deze wijze onze opbouwende kritiek probeert weg te werken. Thea en Arno en óók ik hebben alles geprobeerd bij de maatschappij RCCL maar óók bij Amca hen van onze problemen in kennis te stellen. Als je dan taal nog teken ontvangt, dan mag jij het een goede maatschappij vinden.

Ik heb het dan met ze gehad.

Groetjes en succes met je volgende antwoorden aan allen die soms niet eens een keer tevreden zijn met een cruisemaatschappij.

Peter

• Robin

Peter, eigenlijk ben je best wel bekrompen in je verhaal naar mij toe. Ik ben het niet eens met je dat je mensen adviseert vooral niet met deze rederijen te cruisen. Je bent deze rederijen aan het zwart maken, dat is anders dan een rederij afraden omdat het niet past iemands wensen of verwachtingen.

Het feit dat mensen een fanclub starten omdat ze zo tevreden zijn na zoveel cruises zegt genoeg over deze rederijen. Als het een keer verkeerd gaat, dan worden deze rederijen tot de grond toe afgebrand. Ik heb daar moeite mee als gezond denkend mens en dat heeft niets te maken met mijn voorkeur voor RCCL en Celebrity. Ook al was ik fan van het veel geboekte Carnival op dit forum. Ook dan had ik mijn twijfels bij zo'n actie wat jij nu doet op dit forum.

• Peter

Robin,

Je begrijpt totaal niets van hetgeen is gebeurd. Wij hebben duidelijk een klacht op de organisatie en niet op de schepen en zijn bemanning. Goed lezen, dan nadenken en dan reageren is wat ik jouw zou willen adviseren. Het wordt wel duidelijk dat jij een eenzijdig standpunt inneemt ten gunste van de rederij en niet t.o.v. passagiers die vervelende dingen zijn overkomen. Het dat betreft niety alleen op mijn reactie.

En zou jij, als jij een echte klacht had en niemand erop reageert, nog positief tegenover deze rederij staan en mensen dan hiervoor waarschuwen?

Indien jij dat niet doet, dan moet jij op op een of andere wijze zakelijk verbonden zijn met een reisorganisatie. Dat mag natuurlijk, maar kom er dan vooruit.

Iedereen is vrij om met verschillende rederijen te gaan cruisen. En cruisen is een van de fijnste vakanties die er is. Echter als consument van een cruise mag je best iedereen waarschuwen indien niemand op jouw terechte organisatorische klachten reageert.

Ik stop met deze discussie met jouw.

Misschien komen wij elkaar nog eens tegen op een cruiseboot en dan zullen wij het er nog eens over hebben.

Peter

• Robin

Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt, ik vraag me af of jij wel begrijpt wat ik zeg.

Je bent duidelijk een rederij aan het zwartmaken, schepen, bemanning of organisatie, dat doet er niet toe. Elke rederij maakt dergelijike probleemsituaties mee. Jouw probleem met RCCL is gegrond, daar twijfel ik niet aan.

Echter, om iets of iemand zwart te maken door een negatief advies te geven op een forum is onterecht. Zeker gezien het feit dat je misbruik maakt van je ervaring zodat mensen geintimideerd raken in jouw probleem als de enige echte waarheid kunnen gaan beschouwen.

Je hebt vele leuke cruises gehad, net als de mensen van de fanclub. Laat mensen ook genieten van deze mogelijkheid bij deze rederijen door het in ieder geval zelf te ervaren.

Er zijn legio passagiers die al 20 jaar met RCCL/Carnival/etc. cruisen en geloof me, niet elke cruise is perfect en ook de RCCL fanatiekelingen zullen wel eens tegen de organisatie zijn aangelopen. Velen beseffen ook terdege dat dit bij andere rederijen ook voorkomt, zelfs bij de luxe rederijen, zoals Crystal en Seabourn. Lees de fora maar eens goed door.

Ik heb 0,0 belang bij RCCL maar ben een ervaren zeer tevreden cruiser. Ik kan je verhalen vertellen over de HAL van mijn familieleden waarvan 1 iemand jarenlang bemanningslid is geweest op de oude Rotterdam. Mijn familie cruist nog met HAL, laat me zeggen, het moderne HAL. Problemen? Jazeker en niet zo'n kleine ook, denk aan Norovirus, overboeking en spookfactoren op de creditcard. Cruisen ze er nog steeds mee? Jazeker en wel omdat ze alles relativeren en het gras toch niet altijd groener bij de buren blijkt.

Ik ben benieuwd of je een man van je woord bent en dus niet meer op mijn reactie reageert.

• marij

ten eerste peter vind ik het raar dat je op de reacties van robin wel reageerd en op de mijne krijg ik nie eens een reactie van je.

ook niet erg netjes als je wel doorgaat met reageren om mij over te slaan.

ook vind ik dat je robin behoorlijk aanvalt. waarom ????

ik heb eens in de database zitten kijken maar ik heb je nog niet veel eerder hier op het cruisebord zien prikken .

er zijn wel meer peters geweest maar allemaal met een andere provider.

dus jammer dat je nu je rccl af wilt gaan kraken ineens wel een prikker van dit bord word. en voorheen met al je goede ervaringen die je hebt geen reacties gaf aan mensen die vragen hadden over bep. onderwerpen. heel jammer want ook daar is een prikbord ideaal voor.

ook ik snap heel goed wat je bedoelt. maar door die ene heeeeeeeeeel slechte ervaring kan je zulke uitspraken toch niet doen.

ja je kan hier alles vertellen wat er is gebeurd en mensen trekken daar hun conclusie dan zelf uit.

als ik een keer een tv heb van philips en die doet het niet naar behoren ga ik ook terug en als ik in die winkel niet goed geholpen word en geen goede service krijg ligt het toch ook niet aan het merk philips maar aan het beleid van die winkel.

ook dan zou ik ,al is het tot frits philips zelfs contact proberen te zoeken zodat er wel eens goed naar me geluisterd gaat worden. en dat het probleem opgelost word . zodat beide kanten er vrede mee hebben.

en lukt dat niet dan nog zou ik een nwe philips kopen omdat ik al 20 jaar daar een goed gevoel bij heb en altijd goede producten heb gehad.

maar je kan niet iedereen oproepen om rccl te boycotten omdat jullie klacht niet na behoren is afgewerkt. ga verder schakel alles in en ga je recht halen.

al zou ik de directie ervoor moeten bellen ,het moeten spelen tot de hoogste regionen. ik weet zeker dat ik een antwoord zou krijgen.en een antwoord dat mij aanstaat.

ik weet helemaal niet hoe dat werkt hoor. maar als ik na ga dat bij ons op die cruiseboot van carnival amerikanen waren die het waardeloos vonden dat er geen 20 amerikaanse zenders te ontvangen waren ( in europa). het had hun cruise helemaal geruiineerd. en deze mensen kregen een luxe etentje aangeboden een leuke excursie en het ( in mijn ogen belachelijk probleem) werd door de cruise director meteen opgelost. en jah hoor dan was het ineens niet meer zo erg dat er geen 20 amerikaanse zenders te ontvangen waren.

alles werd aan boord opgelost en deze problemen werden ook in de morningshow op de televisie gewoon openbaar verteld en opgelost. want er waren wel meer problemen waarvan ik denk, mijn god mens waar maak je je druk om. even voor de duidelijkheid dat wijst niet naar jou hoor. want ik snap echt dat jullie klacht heeeeeeeeeel gergrond was.

maar laat je niet afschepen ( om het bij cruisen te houden) vecht verder en wacht niet af. al moet je elke dag bellen. maak ze gek daar en laat weten dat er met jullie niet te sollen valt. het werkt hoor gegarendeerd.

maar ga niet klakkeloos roepen niemand moet meer met rccl cruisen want IK en nog iemand hebben een heel slechte ervaring.

zo werkt het niet.

suc6 en ik hoop dat je je gelijk haalt

marij