RCCL cruisefanclub is gestopt

• Bernadette

En wat is er nou eigenlijk gebeurd????????????????????????????

Geef eens opening van zaken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En duidelijk s.v.p; dan snappen we het tenminste. Dit gedoe zet geen zoden aan de dijk. Hoe kan ik ( en een ander) nou een mening vormen over dit zonder te weten waar het precies over gaat? Jullie lijken wel een stel kleine kinderen!

• Sunnysky

Please Stop deze akelige verhalen! Wordt er zo verdrietig van.

Graag wat postieve dingen vwb RCL mijn Cruise is soon! Very Soon! Hier wordt ik zeer verdrietig van sorrx.

Ik ga de Arial Tram Excursie doen in Puntarenas, is het van belang om een lange broek aan te doen v.w.b. de insekten? En eh Bergschoenen misschien of is dit wat overdreven?

Veel liefs AnnetteXX

• Robin

Ten eerste wil ik Marij en Bernadette danken voor de objectieve reacties, dat is tenminste waar een forum voor staat.

Sunnysky, ik heb ook de RCCL excursie gedaan maar dan in de caribbische kant van Costa Rica, vlabij de Tortuguero Canals. Wij zijn in maart van dit jaar geweest en hebben toen een 3/4 broek gedragen en DEET gebruikt. We hebben geen mug of steekbeesten gezien ;-) Ik zou er wel rekening mee houden dat je nu in de zomermaanden en met de vocht meer last hiervan kunt verwachten. Smeer je in met DEET en denk toch maar aan een lange broek in deze periode.

Een dag later bij het Panamakanaal werd ik gebeten (niet gevoeld) aan mijn kuit en s'avonds werd ik verdacht blauw/zwart op die plek. De scheepsdokter heeft me onderzocht en bleek onschuldig. Het was echter wel een insectenbeet waarvan ik geen last heb gehad.

• Sunnysky

Goed gezegd Marij!

Ik geniet altijd van Robin z'n commetaar en reactie!

Misschien dat Cruisefanclub hier z'n verhaal kan doen want dit loopt denk ik een beetje uit de hand vind het net leuk meer om te lezen.

Vl liefs Annette.

PS: Marij, heb je de koffer met je Gala kleding nog binnen gekregen? Of is deze nog vernist?

• marij

hoi annette

de koffer is gelukkig terecht.

een maand later kregen we ineens een telefoontje dat hij gevonden was.

wel helemaal kapot en er miste een paar dingen uit.

maar die en de koffer worden netjes door de reisverzekering vergoed.

groetjes marij

• Ine

Zonder mij in een discussie te willen mengen waarvan ik - zeker dat verhaal van Peter - niet ken, moeten we ons realiseren dat cruisen niet alleen zaligmakend is.

Ik ken voor een deel de klacht van Arno en weet dat hij zeer gegronde klachten had. Hij heeft vaker gecruisd en kan zeker inschatten wat goed, minder goed en zelfs slecht is.

Als die klachten ondermaats schijnen te worden afgehandeld, is het minste wat hij kan doen stoppen, want zijn enthousiasme is verdwenen. Reken daarbij de vele uren die hij hierin belangeloos in heeft gestoken.

Inderdaad lees ik op cruise-critics vaak kritiek bij div. rederijen hoe klant-onvriendelijk hun klachten worden afgehandeld.

Natuurlijk kan een klacht via de reis-commissie van de ANVR iets oplossen, maar het lijkt mij belangrijker dat klachten serieuzer door de maatschappijen zelf worden afgehandeld.

• Sunnysky

Robin bedankt voor de tips, het zal inderdaad vochtiger zijn dan in het voorjaar.

Wij gaan eind Oktober, ik zal in ieder geval goed met DEET smeren.

Gelukkig dat het bij jou goed is afgelopen v.w.b. de insectenbeet!

Groeten, Annette