eerste cruise alsaka

• math

Hallo Allemaal

We willen eind mei 2008 een cruise boeken door de inside passage naar Alaska.

(dit zal onze eerste cruise worden).Nu hebben we een paar vragen.

We willen de cruise doen met de serenade of the seas van rccl. Wie heeft hier ervaring mee ?

Bij wie te boeken ? Rechtstreeks bij de rederij of bij bv cruisetravel ?

Heb inderdaad ook gezien dat dit via amerikaanse site goedkoper is (cruiserewards.com) maar we durven dit niet aan.

Hoe is de dress code aan boord en het fooien systeem ?

Alvast dank voor de antwoorden

Groeten Math

• Sunnysky

The Serenade of the Seas! Heimwee, een geweldige boot eigenlijk geen woorden voor, zoveel glas, zo ontzettend mooi, heerlijke plekjes om te dansen te drinken, te eten (dining Reflections) neem lekker de late seatng om 08.30 h wij vonden het fijn als je de hele dag was weg geweest nog even jezelf op te knappen een lekker glaasje wijn en cognac te halen in de Champagne Bar en daarna te gaan eten bij onze kanjers van Obers Andy Wells from Trinidad & Elmira from Russia.

Kortom een heerlijke boot, ik weet niet of je al een Cabin hebt geboekt maar

Cabin 9644 op de 9e Etage met State Room attendant Shaun is fantastisch.

Prachtige hut met heerlijk balkon.

Wij hebben nog even gesproken met Hans Koops hij is Maitre d' van de Serenade of the Seas. Voor mij was het een droomvakantie op de Serenade binnenkort een langer verslag met wat meer gedetailleerde dingen nu even bijkomen van een heerlijke 15-daagse Panama Cruise.

It was GREAT!!!!!

Veel lief Annette.

• Sunnysky

Hoi Math,

Wij hebben de 14-daagse Panama Cruise gemaakt met de Serenade en hadden 3 keer een formal dinner, dus bij een Cruise van 1 week zal dit waarschijnlijk 1x zijn.

Heb je hier geen zin in dan kan je aan het buffet deelnemen in de Windjammer of in 1 van de 2 andere restaurants aan boord gaan dineren namelijk de Chops Grille (Steak Restaurant) of de Portofino (Italiaans Restaurant) voor de laatste 2 moet je dan wel 20 Dollar p.p. betalen. Je krijgt iedere avond een Cruise Compass (wordt door de Stateroom Attendant 's avonds op je kamer gebracht) en daar staat alles op wat er de volgende dag georganiseerd wordt.

Voor wat betreft het fooien systeem hierbij de juist bedragen:

Dining Room Waiter $ 3,50 per dag p.p.

Assistant Waiter $ 2,00 per dag p.p.

Stateroom Attendant $ 3,50 per dag p.p.

Head Waiter $ 0,75 per dag p.p.

Het is mogelijk om een formulier in te vullen voor de Gratuities, het bedrag wordt dan van je account afgeschreven en de laatste dag liggen er vouchers voor de personen die fooi van je ontvangen op je kamer. Je kan dan zelf beslissen of je er nog wat extra cash bij wilt doen.

Wij hebben een fantastische vakantie gehad op de Serenade die wij niet snel zullen vergeten en ik heb diverse mensen gesproken die ook de Alaska Cruise hadden gemaakt met deze boot wat ook een pracht reis is! Dus je begrijp al dat deze reis ook op mijn verlanglijstje staat.

Als je nog iets wilt weten over de Serenade of the Seas hoor ik dit graag van je.

Groetjes,

Annette