Mobiel bellen of skype mogelijkheden

• Enrico van den Heuvel

Hallo,

Op donderdag 29 november vertrekken wij met de Costa Mediterranea voor een 23-daagse cruise vanuit Savona, eerst transatlantisch en dan nog een paar eilandjes in de Caribbean. Om toch een beetje contact te houden met het thuisfront hadden wij gedacht om middels SKYPE contact met elkaar te houden.

Thuis op de computer zit skype, middels beltegoed kan er dan naar een nederlands mobiel nummer gebeld worden. De kosten vallen wel mee wat dat betreft. Ik weet alleen niet of de ontvanger, mobiel nummer dus, ook nog kosten moet betalen. Wie heeft hier ervaring mee?

• Josje

En? Ben je er al achter? Want ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, maar kan het nergens vinden..

• marij

wij hebben op open zee geen bereik met onze mobiel (td) dus hoe je dat dan wil doen ???

alleen als je in de buurt van land bent heb je bereik.

op het moment wordt er volop gewaarschuwd voor mensen met internet via mobile telefoon in het buitenland.

dus ik zou me maar heeeeeeeeeeel goed in laten lichten alvorens dit te gaan doen.

vanmorgen stond nog een stukje in de telegraaf van iemand die doormiddel van videochat een rekening kreeg van 10.000 euro voor 2 weken vakantie in frankrijk voor het videochatten.

marij

• Ada

Zover ik weet (gelezen op oa cruise-critics) hebben veel maatschappijen (ivm de kosten) telefoneren via Skype onmogelijk gemaakt.

Op volle zee gebeurt telefoneren via de satelliet. Wat hoge kosten met zich meebrengt.

je betaalt nl. voor de verbinding naar de sateliet maar ook van de sateliet naar de ontvanger.