MSC LIRICA

• Johanna

Heeft iemand ervaring met dit schip?

Wij hebben voor januari geboekt met onze 2 kinderen van 17 en 14 naar de Caribean.

We verblijven eerst nog enkele dagen in Fort Lauderdale.

Tips zijn welkom.

Bedankt alvast.

Johanna

• Cambridge

Hi Johanna wij zijn net vandaag terug van een cruisevakantie op de Lirica. De MSC Lirica heeft alles aan boord voor een fijne vakantie. Wij hebben de transatlantische overtoch gemaakt (vertrek 17 nov en vandaag 05.12 weer thuis). Het personeel: is wisselend > de hogere posities wordt door de Italianen bekleed, de “lagere” banen door Aziaten. Het eten heeft veel italiaanse accenten, als je daar van houdt zit je goed. Verder zijn er 2 a la carte restaurants of kan je in buffet vorm je keuze maken. De keuze is wisselend en de kwaliteit is o.k.

Voor de kinderen is er een animatie programma, ik heb echter geen idee over de inhoud (wij hebben gereist zonder kinderen). De show's in het Theather zijn bijzonder goed, het excursie aanbod is o.k. alleen extreem duur. Wij hebben meerdere cruise vakantie's gemaakt > nog niet eerder meegemaakt dat het zo duur is. Als je nog wat weten wilt … ik hoor het wel.

Doei

Cambridge

• frans leclaire

Hallo Johanna,

Wij hebben met de lirica gevaren in 2006 een transatlantische wij waren bijzonder tevreden over dit schip wij hebben meerdere cruises gemaakt met msc 2x sinfonia 1x melody en dan de lirica .

de lirica en sinfonia zijn de zelfde schepen wij waren met 4 volwassen en onze dochter (toen 12) en hebben een schitterende cruise gemaakt met dit schip ook de shows waren prachtig het eten vonden wij ook goed en de bediening ook ook de prijzen aan boord van drinken vielen ons heel erg mee.

indien je wat meer info wil hebben dan hoor ik het wel.

wij wensen jullie een schitterende cruise toe!!!!!

• Johanna

Bedankt voor jullie reacties, wij zijn erg benieuwd en het klinkt allemaal goed, nu wordt het aftellen voor ons.

Gr Johanna.

• harm

Dag Johanna,

Hoewel ik niets van de Lirica weet, wil ik toch even reageren op je verblijf van enige dagen in Fort Lauderdale. Dit is een weinig interessante stad, en het mooie strand is in deze tijd van het jaar ook niet erg aantrekkelijk.

Mits je voldoende tijd hebt, geef ik je in overweging om naar het Kennedy Space Center (KSC) te gaan, gelegen omgeveer 200 mile (= 320 km) ten noorden van Ft. Lauderdale. Je kunt er heen hetzij met een gehuurde auto, of met de Greyhound bus naar Titusville, FL: frequentie twee maal per dag, (dat is een bus ‘s nachts en een bus overdag); reis tijd ongeveer 5 uur. Voor dienstregeling en tickets, zie www.greyhound.com. Het KSC is spectaculair, je ziet er o.a. een replica van de Shuttle (kijkje in de cockpit en in de laadruimte), een hal met elementen voor het International Space Station (ISS), die klaar gemaakt worden om naar het ISS gebracht te worden. Boek bij de entree ook de rondrit per bus over het enorme terrein naar de diverse gebouwen inclusief de lanceer stellingen, die je op een afstand van zo’n 300 meter ziet.

Ik meen me te herinneren, dat de KSC opent om 09:00 uur, en dat de entree inclusief de rondrit ongeveer $ 55.00 per persoon was.

Ik meen ook, dat gedurende lanceringen het ISS geheel of gedeeltelijk gesloten is, en dat in Januari 2008 de shutlle Atlantis gelanceerd wordt. Tijdens lanceringen verdrievoudigen de prijzen voor accomodatie.

In Titusville zijn verscheidene goede hotels maar ook goedkope motels. Taxi Titusville naar KSC kostte destijds $ 35.00 one-way (mijn motelletje deed dat voor $ 15.00).

Ik verzeker je, dat in ieder geval je kinderen zullen genieten van het KSC.

Goede reis, Harm.