Inderdaad bijzonder kinderachtig en eigenlijk wat vijandig tegenover jullie en potentiele klanten.
Lijkt mij dat de klant zelf wel uitmaakt waar en hoe te boeken, op jullie site staan kontakten als informatie maar geen dwang……Zeker mensen die vaker gereisd hebben en weten wat ze willen, kijken de grens over via Internet.
In het verleden heb ik inderdaad rechtstreeks in de USA geboekt, zowel voor HAL als ook Princess en Celebrity via een amerikaanse reisagent.
Dit domweg omdat het SOMS (Dus niet altijd) erg veel scheelt. Het risico van een valutaschommeling, neem je dan voor eigen risico.
Kijk maar eens rond bij wat van die sites en je schriktesoms van het prijsverschil, zeker nu met de gunstige koers..
Bovendien wordt het deposito daar dan niet door de reisagent maar rechtstreeks door de cruiseline van de creditcard afgeschreven. (Dus weinig risico als de reisagent failliet zou gaan) en je krijgt vaak nog een extra “Board-credit”, of bijv. flessen wijn gratis aan tafel.
Annuleringsvoorwaardes zijn bovendieneen stuk beter, meestal gratis annuleren tot 3 maanden voor vertrek (Hier ben je meestal een groot deel of je hele deposito kwijt).
DUS…het wordt tijd dat HAL (en andere cruiselines) hun voorwaardes en tarieven meer gelijk gaan maken.Dat is pas klantvriendelijk!!!