boeken in het buitenland

• nedcruise

Op dit prikbord is al diverse malen het boeken in het buitenland en dan vooral in de USA, aan de orde geweest. Op mijn site staat onder prijzen tips de voor – en nadelen vermeld, niets bijzonders lijkt mij voor een onafhankelijke cruise website..

Dat deze zaak zeer gevoelig ligt blijkt uit de reactie van HAL-Nederland, welke meent een “kinderachtige” actie te moeten ondernemen. Klik svp. op de introductie pag. op de middelste lichtkrant en lees het verhaal. U mag zelf uw conclusie trekken over prijzen!

Webmaster – www.nedcruise.info

• Ada

Inderdaad bijzonder kinderachtig en eigenlijk wat vijandig tegenover jullie en potentiele klanten.

Lijkt mij dat de klant zelf wel uitmaakt waar en hoe te boeken, op jullie site staan kontakten als informatie maar geen dwang……Zeker mensen die vaker gereisd hebben en weten wat ze willen, kijken de grens over via Internet.

In het verleden heb ik inderdaad rechtstreeks in de USA geboekt, zowel voor HAL als ook Princess en Celebrity via een amerikaanse reisagent.

Dit domweg omdat het SOMS (Dus niet altijd) erg veel scheelt. Het risico van een valutaschommeling, neem je dan voor eigen risico.

Kijk maar eens rond bij wat van die sites en je schriktesoms van het prijsverschil, zeker nu met de gunstige koers..

Bovendien wordt het deposito daar dan niet door de reisagent maar rechtstreeks door de cruiseline van de creditcard afgeschreven. (Dus weinig risico als de reisagent failliet zou gaan) en je krijgt vaak nog een extra “Board-credit”, of bijv. flessen wijn gratis aan tafel.

Annuleringsvoorwaardes zijn bovendieneen stuk beter, meestal gratis annuleren tot 3 maanden voor vertrek (Hier ben je meestal een groot deel of je hele deposito kwijt).

DUS…het wordt tijd dat HAL (en andere cruiselines) hun voorwaardes en tarieven meer gelijk gaan maken.Dat is pas klantvriendelijk!!!

• Ada

Even ter aanvulling, we hebben niet alleen in de USA geboekt, maar ook in NL als die prijzen min of meer hetzelfde waren.

• Bernadette

Helemaal mee eens. ‘ Paniekvoetbal ’?

Erg kinderachtig van de HAL en ook een beetje dom.

Ze bereiken met dit soort akties het tegen overgestelde van wat ze op het oog hebben.Laten zich een beetje in hun kaarten kijken naar mijn idee!

Nog meer mensen zullen ,na dit te hebben gelezen ,eerst informatie links en rechts inwinnen voordat ze besluiten om in Nederland boeken.

• HenkLo

Met deze aktie bevestigd HAL dus inderdaad dat je beter af bent om NIET in Nederland te boeken.

HenkLo.

• eer

Waarom is de mail van HAL trouwens in het Engels. Zij willen toch graag dat Nederlanders bij HAL boeken. Dan zou ik eerst beginnen met corresponderen in het Nederlands. Dan bereik je tenminste het Nederlands publiek. Ik vind dat de site Nedcruise juist goede informatie geeft over waar en hoe je kan boeken.

• nedcruise

hallo Eer,

Op de eerste plaats dank voor je reactie. Je vraag waarom de mail in het Engels is kan simpel worden beantwoord. Aangezien HAL Nederland kennelijk niet rechtstreeks de confrontatie dorst aan te gaan ten aanzien van hun ‘kinderachtig’ en ten dele onjuist standpunt, heeft men het Eurodam blog de kastanjes uit het vuur laten halen. De medewerkers daaraan corresponderen alleen in het Engels.

www.nedcruise.info

eer schreef:

>

> Waarom is de mail van HAL trouwens in het Engels. Zij willen

> toch graag dat Nederlanders bij HAL boeken. Dan zou ik eerst

> beginnen met corresponderen in het Nederlands. Dan bereik je

> tenminste het Nederlands publiek. Ik vind dat de site

> Nedcruise juist goede informatie geeft over waar en hoe je

> kan boeken.