transfers

• mia theunissen

Wij zijn van plan om een alaska-cruise te maken. Vertrek in San Francisco,eindigen in Vancouver. Omdat wij zelf de transfers moeten doen, zou ik graag willen weten hoever het is van de luchthaven naar de zeehaven in San Francisco. Tevens zou ik ook graag willen weten hoever het is van de zeehaven naar de luchthaven Vancouver. Wie heeft hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,Mia Theunissen.

• Ada

De luchthvan van SF ligt ten zuiden van de stad, de opstapplaats voor cruiseboten ligt bij Pier 35, in het noord-oosten van de stad, vlakbij Fisherman's Wharf.

Voor vervoer is het makkelijkst een van de shuttlesbusjes te nemen zoals www.supershuttle.com. Zij bregen je naar het adres waar je moet zijn.

Ik neem tenminste aan, dat je wel 1 dag voor vertrek aankomt?

Bij Fisherman's Wharf zijn hotels als Holiday Inn, Holiday Inn Express, Marriott, Sheraton, Best Western etc.

Vandaar is het net te ver om te lopen naar de Pier, maar met de taxi is eht een ritje van niets.

Met Vancouver kan ik je niet helpen.

• Bernadette

Ik zie dat je nog steeds geen antwoord hebt gekregen wat betreft Vancouver. Probeer het Vancouver prikbord eens! Er wonen daar zoveel Nederlanders , dat er waarschijnlijk wel een antwoord komt. www.vancouver.startpagina.nl/prikbord

Laat even weten waneer het gelukt is wat het antwoord is!

• eer

Beste Mia,

Wij zijn in beide steden geweest.. In beide steden kan je gewoon een taxi pakken. De taxi's staan bij de cruiseterminal of airport. Vaak kan je via de cruisemaatschappij ook een transfer boeken van rond de 30,00 euro. Kan je bij boeking vaak al opgeven. De vliegvelden liggen buiten de steden (ongeveer half uur rijden). Met openbaar vervoer is het niet te doen. veel reisplezier

• Bernadette

Eer ;ik denk dat Mia ook graag wil weten wat voordeliger is:taxi of georganiseerde transfer per bus.

2x 30 =60 euro ( meestal ben je samen) voor de bus; waarschijnlijk kun je goedkoper en confortabeler met een taxi gaan.

Wat mij steeds meer opvalt is, dat de georganiseerde transfers van havens naar vliegvelden steeds duurder worden en niet meer in verhouding staan tot de taxikosten. Ook dat in de V.S soms in euro's gerekend wordt door de rederijen.

• eer

Beste Bernadette

Airport San Francisco naar Pier 35 (schip) kost met de taxi zo'n rond 75 dollar. Dus als je met zijn tweeen bent dan zou ik voor transfer kiezen. Wij waren met meerdere personen en dan is de taxi weer goedkoper. LET Op er zijn trouwens twee vliegvelden. Wij praten over San Francisco en niet vliegveld Oakland bij San Francisco. Kijk dus goed waar je land!!!

Van Vancouver naar de Airport kost een taxi rond can dollars 35,00 volgens bijgaande site moet het goedkoper zijn.. (http://www.bcpassport.com/vancouver-public-transportation/vancouver-taxi-cabs.aspx) groet eer.