PANAMA CRUISE 2007

• Sunnysky

Beste Cruisers!

Het is alweer 3 maanden geleden dat mijn super Cruise vakantie voor de deur

stond, de Panama Cruise met RCCL Serenade of the Seas.

We hebben er een jaar naar uitgekeken maar het was het waard! Wat een geweldige ervaring op een schitterende cruise boot. De Serenade is werkelijk prachtig, ik had al aardig wat over dit schip gehoord (o.a. via het prikbord) en het e.e.a. gelezen en het is werkelijk een droomboot, veel glas, prachtige hut, heerlijke restaurants en fantastisch personeel.

Wij zijn onze Panama cruise begonnen in San Diego (eerst een dag of 2 daar rond gelopen en geacclimatiseerd wat zeker een aanrader is). Op zaterdag 27 oktober 2007 begon het feest, eerst een dag op zee en daarna via Cabo San Lucas, Acapulco, Huatulco, Puntarenas (Costa Rica), doorvaart Panama Kanaal, Oranjestad (Aruba), Willemstad (Curacao) aangekomen in San Juan (Puerto Rico) opo zaterdag 10 november 2007 tussendoor een aantal zeedagen wat ik trouwens erg relaxed vond. Werkelijk een fantastische trip en een ieder die deze reis nog in het verschiet wens ik een heerlijke vakantie toe ik denk er nog erg veel aan.

Geniet ervan want de Panama Cruise is toch wel erg speciaal!

Wil je nog wat info dan hoor ik het graag.

Groetjes van Sunnysky.

• f.leclaire

Hallo Sunnysky,

Wij hebben deze cruise nog in het vooruitzicht maar wel in de omgekeerde richting en met ncl cruises de norwegian sun.

Maar mijn vraag is wat mogen we van costa rica verwachten en acapulco in deze steden komen we ook.

we vertrekken in miami vervolgens honduras ,costa rica, colombia dan panamakanaal manzanilla acapulco san fransisco victoria en vancouver .

dus als je tips hebt b.v. excursies of b.v. op eigengelegenheid graag.

groetjes,

Fam. Leclaire

Maastricht

• Sunnysky

Beste Fam. Leclaire,

Jullie hebben een geweldige vakantie in het verschiet! In Costa Rica hebben wij de Arial Tram Excursie gemaakt, hier maak je met een open gondel een trip boven het tropisch regenwoud wat heel erg mooi is.Wij zijn echter in Puntarenas aangekomen en u waarschijnlijk in Puerto Limon omdat u de Cruise in omgekeerde richting gaat maken dus weet niet of dit interessant voor u.

In Acapulco hebben wij een prive gids gehuurd met een busje, hij heeft ons de hele dag van alles laten zien en dit ging heel relaxed, hoogtepunt natuurlijk de Cliff Divers, fantastisch om te zien hoe die mannen van die giga hoge rotsen af duiken!

In San Francisco opzeker naar PIER 39 waar je heerlijk kunt winkelen in de boetiekjes en kunt genieten van de Zeehonden die daar liggen te luieren en te brullen, heel erg leuk. Mocht u tijd hiervoor hebben dan zeker naar Alcatraz Island!

Ja en dan natuurlijk het Panama Kanaal, ‘s ochtends om 06.00 h begint het spektakel dus lekker aan dek en genieten maar, wij hebben overdag ook nog wel vanaf ons balkon alles op het gemakje bekeken het was heel bijzonder om dit mee te maken. Wij zijn ’s avonds in San Cristobal gezellig nog even gaan winkelen in de terminal. Gezellige muziek en leuke winkeltjes.

Ik wens u in ieder geval een prachtige Cruise reis toe.

Hartelijke groetjes, Annette

• marij

wat een geweldig mooie reis heb je gemaakt zeg pfffff

ik zal eens goed gaan sparen .

leuk om te lezen dat je zo genoten hebt.

maar dat kan ook niet anders.

het panama kanaal staat ook zeker op mijn verlanglijstje

groetjes marij

• Ine

Een paar jaar gelden hebben wij ook zo'n soort Panamakanaal cruise gemaakt op de Amsterdam van HAL. San Diego-Ft.Lauderdale.

Heel bijzonder die dag door het kanaal varen, met de jungle links en rechts en natuurlijk vooral de sluizen door.

Costa Rica is een mooi land, zeker een excursie boeken. Het regenwoud is zeker aan te raden.

Acapulco viel ons erg tegen, een grote drukke stad, hotels toch wat verwaarloosd. Het beste is hier via het schip of via een erkende gids iets reserveren.

• Sunnysky

Ja Marij een prachrtige reis, droom vakantie!. Dit jaar geen Cruise voor ons maar een autoreis naar Italy! Gardameer, Cinque Terre & Florence.

Weer eens wat anders en goed om het spaarvarkentje weer eens aan te vullen. Ik heb een wat langer verslag gemaakt over onze cruise op de Site van Meneer Brink van Ned Cruise. Maar eh ik blijf deze site volgen hoor!

Cruisen blijft Special!!!

Veel liefs, Annette.

En natuurlijk Sunshine & Skyline xx (My Bengal Cats)

• marij

hoi annnete

ik ga het vanavond op mijn gemak eens even lezen daar.

net als een cruise moet je ook hier de tijd voor nemen ;-)

groetjess

marij en katten heb ik niet….:-) wel een hond(je) quincey

:-)