Carnival Freedom

• Miranda

Hoi allemaal,

Over 2 weken gaan wij cruisen met de carnival freedom.

De route is Miami - Cozumel - Grand Cayman - Jamaica - Miami.

Hebben jullie nog tips? Bijv. excursies aan boord regelen of op een andere manier? Tip voor hotel in Miami south beach?

Iemand met ervaringen op dit schip?

bedankt alvast !

• Enrico van den Heuvel

Hoi

In December hebben wij ongeveer dezelfde reis gemaakt met de Costa Mediterranea. Allereerst kun je in Cozumel met de dolfijnen zwemmen (geboekt aan boord 145 dollar maar de moeitte waard) of een scooter huren waarmee je het eiland over kunt toeren. In Grand Cayman is een vlindertuin, niet al te groot maar met prachtige vlinders en Nederlandse begeleiding (zelf een taxi huren of gaan lopen 45 minuten). In Jamaica de watervallen (Duns) beklimmen. Neem een taxi net buiten de hekken van de haven (10 dollar pp), ga zo vroeg mogelijk. Er gaan namelijk veel excursies naar de Duns en het wordt ontzettend druk en dus niet leuk meer als je rond het middaguur gaat. Neem eventueel zelf waterschoentjes mee, je kunt ze daar ook huren voor 5 dollar of ga, net zoals ik heb gedaan op je gymschoenen naar boven.

Veel plezier op jullie reis.

• Saskia

Wij hebben in november met de Carnival Valor deels hetzelfde rondje gedaan: Miami - Grand Cayman - Honduras - Belize - Cozumel - Miami. We hebben overnacht in het Holdiday Inn Downtown. Vond het een matig hotel, maar lekker dichtbij de haven. Met een beetje mazzel kan je de Carnival Freedom aan zien komen varen! In Cozumel hebben we de Cozumel Bike & Snorkel Adventure gedaan en op Grand Cayman de Stingray Sandbar, Hell & Turtle Farm Experience. Beide excursies hebben we op www.carnival.com geboekt. Ideaal! De tickets krijg je in je hut bezorgd en er staat duidelijk op waar en hoelaat je je moet melden. Veel plezier! Gr. Saskia

• Miranda

Superbedankt voor deze tips! Heb ik zeker wat aan. Enrico, zeker goed idee om zelf met een taxi naar Dunns te gaan voordat de massa komt met een dure excursie. En die taxi's zijn dus wel betrouwbaar in het onbetrouwbare Jamaica? ;-)

Saskia ik denk dat wij wel in South Beach gaan logeren, want we zijn 4 dagen in Miami en na de cruise nog 3 dagen. Hoe vond je het op de Carnival? We zijn een beetje bang voor ordinair publiek haha, maar het feesten lijkt ons wel erg leuk, leeftijd zal toch wat lager liggen dan andere cruiseschepen…

Hopelijk reageren er nog meer mensen. Alle info is welkom!

We hebben er veel zin in..

• Enrico van den Heuvel

Wij hadden op de heenreis met z'n vijfen een kleine bus en gelijk afgesproken dat hij ons om 12.00 uur weer zou ophalen. Alleen voor de heenreis betaald. Om 12.00 uur stond hij weer klaar, nu met een aantal andere mensen die een kleine rondrit aan het maken waren. Terug bij de boot hebben we de rest betaald. De chauffeur begon nog te zingen in de bus en zijn bejaarde vader, die voor zijn plezier meereed, was volop aan het meezingen.

Een tip: Nooit gelijk op de eerste prijs ingaan, gewoon verder lopen er staan zoveel taxi's te wachten en ze willen allemaal graag een ritje rijden. Laat je ook niet verleiden tot het wachten op nog meer passagiers, zonde van je tijd.

• ward

grand cayman,ga naar stingray city,maar niet via het cruiseschip dat is veel druk

ik heb in okt 2007 de tour gedaan m et een jetski,max 8 personen alleen was ik toen de enige was helemaal super prived tour naar stingraycity en daarna naar rumpoint beach(is volgens mij ook een excursie via carnival)

hier de link van de jetski tour

http://grandcaymancruiseexcursions.com/StingrayCityWaveRunner.htm

• Miranda

dank je wel, ziet er gaaf uit!

alleen praktische vraag, waar laat je je waardevolle spullen als je allebei op zo'n jetski gaat?

• ward

zit een bakje onder de zitting voor je spullen

als je op cozumel van een beetje drinken en feesten houd moet je naar

carlos&charlies gaan daar kan bijna alles

http://www.carlosandcharlies.com/news/index.htm

en op jamaica is het magarita ville

• Miranda

Hoi Miranda en anderen,

Wij denken er ook over om na de cruise het Holiday Inn Miami Airport west hotel te boeken. Zij bieden gratis transfer van de cruise terminal en ook naar het vliegveld. Alleen zit je ver van het strand. Is dat niet saai? Enig idee wat je vanaf hier betaald aan een taxi om naar south beach te gaan? bedankt !

• Peter

Beste Miranda,

Wij hebben in dit hotel overnacht voordat de cruise begon. Er is niets te doen rondom het hotel. Wel is er naast het hotel een bushalte, wij zijn met de bus naar het strand gegaan. Ik weet niet wat een taxi kost. Maar er is ook een Holiday inn langs de boulevard. Zal wel wat duurder zijn maar ook deze heeft vrije transfers naar cruiseterminal en vliegveld, als wij weer gaan nemen we dit hotel. Wij gaan eind april met de Voyager of the Seas een transatlantische cruise maken van Calvestone naar Barcelona. Veel plezier en geniet.

Peter en Christa